Első teszt: Opel Agila 1.2 Enjoy
Noha az Agila csak ősszel lép a hazai piacra, a testvérmodell, a Suzuki-emblémás városi egyterű már nálunk is kapható.
Képekben
 |  |  |  |  |
Egységnyi alapterületen igen jó a helykínálat az Opel Agila/Suzuki Splash párosban. Az Agila frontmaszkja és fényszórói is jól illeszkednek az Opel márkaarculatába, a műszaki elemek zöme azonban Suzuki |
| | A korábbi Agilánál 20 cm-rel hoszszabb karosszéria egyterűs felépítésmódja megmaradt, a forma azonban szinte titkolja ezt, légellenállása is kedvezőbb |
| | Az Opel-embléma ellenére a kormánykerék a rádió gombjaihoz hasonlóan a Suzuki Swiftből ismerős, a kilométeróra könnyen olvasható, a fordulatszámmérő és a dönthető kormányoszlop az Enjoy-szint sajátja, vízhőmérő nincs. A műanyagok kemények, de gusztusosak |
|
| |  | | |

| |  | | 
|
Az első ülések méret és kényelem szempontjából is kiválóak |
| | A fej- és lábtér hátul is tágas, rövidebb utakon 3 felnőtt is megosztozhat a soron, a támlára tolható fejtámaszokat nem kell kiemelni az üléshajtáshoz |
| | A hátsó oszlopokra tett lámpák ügyes és divatos elemek |
|
| |  | | |

| |  | | 
|
A pedálrend dicséretes, balesetkor a karok a lábsérülések csökkentéséért beesnek |
| | A kesztyűtartó nem túl nagy, de kínálkozik egy polc is felette, az alapáras 4 légzsák közül az utasé kiiktatható |
| | A Suzuki 1,2-ese alapjáraton csendes, erejéért forgatni kell, zaja autópályán már jelentős |
|
| |  | | |

| |  | |  |
Szinte megtévesztő, de az ajtókárpit a színes betétes kivitelekben is teljesen műanyag. Az első ajtók zsebe akár 1 l-es palackokat is elbír, a hátsó ablakok teljesen leengedhetők |
| | A középkonzol tövébe ültetett váltókar kézre esik. A felső CD-rekesz alapáras, a színes műszerfal és a gyári rádió nem |
| | A hátsó oszlopok vaskossága erősen rontja az átláthatóságot |
|
| |  | | |

| | 
| |  |
A szabályos alakú csomagtér alapmérete a kisautók között jónak számít, a kalaptartót kézzel kell hajtogatni |
| | Az üléshajtás egymozdulatos, a raktérpadló sík, a csomagtérnyílás elég nagy, akár nagyobb háztartási gépek is beszuszakolhatók |
| | A Suzuki 1,2-ese alapjáraton csendes, erejéért forgatni kell, zaja autópályán már jelentős |
|
| |  | | |
Az Autó2 újság 2008/4. számában megjelent cikk rövidített változata
Előnyei-hátrányai
Karosszéria, felfüggesztés |  | Motor, erőátvitel |
 | Kényelmes beszállás, magas üléspozíció |  | Helykínálat elöl és hátul |  | Ötletes kialakítás |  | Kényelmes ülések |  | Könnyű üléshajtás |  | Jól kihasználható csomagtér |
|  | Az átlagosnál magasabb súlypont |  | Hirtelen kormánymozdulatokra billenő karosszéria |  | Hosszanti úthibákon „kalapáló” kerekek |  | Átlós hátralátás |
| |  | Városban dinamikus motor |  | Jól elhelyezett váltókar |  | Jó fokozatosztású váltó |
|  | Alacsony fordulaton nyomatékszegény motor |  | Korlátozott autópályás menettulajdonságok |  | Autópálya-tempónál zajos motor |
|
 |
Biztonság | | Költségek |
 | Állítható fejtámasz, hárompontos öv minden üléshez |  | Négy légzsák, ABS, biztonsági pedálsor, Isofix-csatok alapáron |  | Felárért függönylégzsák, kitörésgátló |
|  | Alapáron csak két légzsák jár |
| | A hazai forgalmazás őszi kezdete miatt nincsenek adataink | |
Az Autó2 újság 2008/4. számában megjelent cikk rövidített változata
Műszaki adatok
Motor Soros négyhengeres, folyadékhűtéses, négyütemű benzinmotor, elöl keresztben beépítve. Két vezérműtengely lánchajtással. Hengerenként négy szelep. Könnyűfém hengerfej és blokk. Hengerűrtartalom: 1242 cm3, furat: 73,0, löket: 74,2 mm. Sűrítési arány 11,0:1. Teljesítmény: 86 LE/63 kW (5500/min). Nyomaték: 114 Nm (4400/min). Olajtöltés: 3,9 l. Hűtővíz: 4,5 l. Akkumulátor: 12V, 44 Ah.
Erőátvitel Ötfokozatú kéziváltó, elsőkerék-hajtás. Hidraulikus működtetésű tengelykapcsoló. Sebesség 1000/min. fordulatszámon ötödik fokozatban: 35 km/h
Felfüggesztés Elöl segédkeretes McPherson, kanyarstabilizátor. Hátul csatolt hosszanti lengőkarok, tekercsrugók. Elöl hűtött tárcsa-, hátul dobfékek, ABS. 3,2 fordulatos fogasléces kormánymű, elektromos rásegítés.
Karosszéria Ötajtós, ötüléses önhordó acélkarosszéria. Saját tömeg: 975 kg-tól. Megengedett össztömeg: 1530 kg-ig. Üzemanyagtartály: 45 l. Hossz: 3740 mm, Szélesség: 1680 mm, Magasság: 1590 mm, Tengelytáv: 2360 mm, Nyomtáv elöl: 1470 mm, Nyomtáv hátul: 1480 mm, Belmagasság elöl: 990–1035 mm, Elülső ülőlap: 510 mm, Lábhelyméret: 420–630 mm, Belmagasság hátul: 955 mm, Hátsó ülőap: 480 mm, Üléstér: 95–350 mm.
Menetteljesítmények Gyorsulás (0–100 km/h): 12,3 s. Végsebesség: 175 km/h. Fogyasztás: város/városon kívül/vegyes: 6,9/4,7/5,5 l/100 km.
Garancia, szerviz Általános garancia és védőszárny-szolgáltatás: 2 év, km-korlátozás nélkül. Átrozsdásodás elleni: 12 év. Szervizperiódus: 15 000 km vagy 1 év, olajcsere és szerviz.
Az Enjoy-kivitel érdemleges tartozékai: Elektromos ablakok elöl, távirányítós központi zár, ködfényszórók, kormányról vezérelhető MP3-as CD-rádió, fedélzeti számítógép, fordulatszámmérő, 60:40 arányban dönthető hátsó ülés, padlórekesz a csomagtérben, dönthető kormányoszlop.
A tesztautó további érdemleges tartozékai: Légkondicionáló, függönylégzsák, ESP, „stílus” csomag (bőrkormány, 15” alufelnik, sötétített hátsó ablakok).
Ára: Nincs hazai adat
Az Autó2 újság 2008/4. számában megjelent cikk rövidített változata