A kis keménytetős kabriók újkori divatját megteremtő Peugeot friss alapgépe szinte minden elemében különbözik elődjétől.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A Peugeot jelölési szokásait követve a 207-es nevet vette fel az újdonság, amelynek utasai az elődhöz képest ötven százalékkal merevebb karosszériát és tágasabb utasteret élvezhetnek.
Karosszéria, utastér A keret nélküli ajtók szélesre tárulnak, de beszállásnál figyelni kell az erősen belógó, vaskos szélvédőkeretre. A beülés előre könnyű, az ülés nem túl mély. Az elődhöz képest nőttek a külső méretek (hossz: 202, szélesség 77, magasság 27 mm-rel), az utastér helykínálata is jobb, az első ülések formája minden testalkathoz megfelelő. A középkonzol kemény széle megfájdíthatja a nekitámaszkodó combot. A kezelőszervek ergonómiája példás, a kuplungpedál azonban kicsit magasan áll. A hátsó sorra továbbra sem érdemes számítani: ide – minimális láb- és kis fejtere miatt – legfeljebb gyerekek (ők is csak rövid távon) vagy csomagok férnek. A műanyagok elég jó
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
minőségűek, a tető gombnyomásra működik, bezárva a reteszelést is gép végzi helyettünk. Az elektrohidraulikus rendszer 25 másodperc alatt nyit, illetve zár, 10 km/órás sebességig menet közben is lehet a fedőlemezt mozgatni. Csukott és nyitott állapotban sincs zavaróan erős menetzaj, kabrióként sem huzatos a 207 CC. Karosszériája a korábbi modellénél sokkal merevebb.
Motor, erőátvitel Az 1,6-os 120 LE-s, 16 szelepes, kipufogóoldalon is változó vezérlésű, fojtószelep nélküli (BMW Valetronic) motor egy kis csalódást okozott: hangja nem túl szép, vezérlése zajos, hidegen egyenetlenül jár. A 160 Nm
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
csak 4250/perc fordulaton jelentkezik, így az 1,6-os 3000/perc alatt nem igazán készséges, pörgetni kell, hogy dinamikusan mozgassa a több mint 1300 kg-os autót. Étvágya nem túlzott, a tesztúton 8,8 l-t fogyasztott 100 km-en. Az ötfokozatú sebességváltó karja kissé lötyögősen jár a kulisszában, pontossága elfogadható, áttételezése jól illeszkedik a motorhoz.
Vezetés, menettulajdonságok A 207 CC alapmotorja csak átlagos menetteljesítményhez elegendő, 0–100-ra 10,7 másodperc alatt gyorsul. A háromfordulatos kormány kellő kapcsolatot ad az úttal, az elektromos szervo ereje ideális. Az elől McPherson-, hátul csatolt lengőkaros rendszerű futómű jól szűri az úthibákat, hangolása komfortos, az utasok a rossz utakon nem panaszkodhatnak. Kanyarban sem kell számítani váratlan reakciókra, túlzott tempónál először az orr indul a külső ív felé. A fék jól adagolható és erős.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Felszereltség Az alapár magában foglal több lényeges extrát: négy légzsákot, Isofix-ülésrögzítést, a négy ablak, a tető és a tükör elektromos mozgatását, ABS-t, MP3-as hifit, négy irányban állítható szervokormányt, manuális klímát, ködfényszórót, távirányítós központi zárat, fedélzeti számítógépet, állítható magasságú első üléseket. Pluszpénzért kitörésgátló, 16 colos könnyűfém tárcsák, automata klíma, illatszóró vagy akár teljes bőrkárpitozás is rendelhető.
Az Autó2 újság 2007/7. számában megjelent cikk rövidített változata.
Előnyei | Hátrányai | ||||||||||||||||||||
|
|
Az Autó2 újság 2007/7. számában megjelent cikk rövidített változata
Négyhengeres, soros benzinmotor, elöl keresztben beépítve. Két felülfekvő vezérműtengely, változó szelepvezérlés, hengerenként négy szelep. Hengerűrtartalom: 1598 cm3. Furat x löket: 77,0×85,8 mm. Teljesítmény: 120 LE/88 kW (6000/min). Nyomaték: 160 Nm (4250/min). Ötfokozatú kéziváltó, elsőkerék-hajtás. Elöl McPherson-, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztés, elöl-hátul kanyarstabilizátorok. Elöl hűtött, hátul tömör tárcsafékek, ABS. Gumiméret: 195/55 R16. Csomagtér: 145/370 l. Üzemanyagtartály: 50 l. Hossz x szélesség x magasság: 4037x 1972×1393 mm. Tengelytávolság: 2540 mm. Saját tömeg: 1352 kg. Gyorsulás (0–100 km/h): 10,7 s. Végsebesség: 200 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 8,8/ 5,3/6,5 l/100 km. Tesztfogyasztás: 8,8 l/100 km. Általános és fényezési garancia: 2 év kilométer-korlátozás nélkül. Rozsdagarancia: 12 év. Szervizintervallum: 30 000 km vagy 2 év. Védőszárny-szolgáltatás: 2 év.
Ára: 4 850 000 Ft
Az Autó2 újság 2007/7. számában megjelent cikk rövidített változata