Bemutató: Mazda2

A Mazda az árral szemben úszik. A Mazda2-utód kisebb is, könnyebb is az elődnél, de olcsóbb nem lesz.

Bemutató

Ötajtós karosszéria sportosra véve, az első sárvédő-domborulatok Mazda-gének, a formatényező a korábbi 0,32-ről, 0,31-re csökkent. Az első ablakperem alsó széle 40 mm-rel alacsonyabb, mint korábban
 
Gömbölydedebb, de jellegzetesen mazdás far. A normál acélok szakítószilárdsága 200 megapascal (MPa). A Mazda2 tíz százaléka 440 MPa, 31 százaléka 590 MPa, 9 százaléka 780 MPa és 3 százaléka 980 MPa szakítószilárdságú anyagból készül
 
A perspektivikus, sportos és jól olvasható-kezelhető műszerfal kemény anyagból készül. Az előnyösebb eléréshez a sebességváltókar az elődhöz mérten 38 mm-rel magasabban van
    

  

A hossz csökkenése ellenére kényelmes a hely hátul, és a fejtér is magas
 
A csomagtér 268/1044 literről 250/787-re csökkent, a benzintank 45 helyett, 42,8 literes
 
Az új 1,5-ös motor. Ez az MZR-sorozat váltja le a korábbi fordos (Sigma) változatokat
    

Az Autó2 újság 2007/7. számában megjelent cikk rövidített változata

Videó

Az újdonság a közeljövőben érkező új Fiestával azonos padlólemezre épül, de mint mondták soha többet nem hasonlít majd a Mazda2 annyira a Fiestára mint korábban. A motorok is mostantól japánok, az autók kizárólag Hirosimában készülnek, de a későbbiekben Kínában is gyártásba viszik.

A film megtekintéséhez Internet Explorer ajánlott!