Bemutató: Hyundai Kona

A Kia Stonic műszaki rokona összkerékhajtással is készül.

A Hyundai is bemutatta legkisebb, a Tucson alá célzó szabadidő-terepesét: az új padlóra épülő – a Kia Stonic-kal rokon – Kona karosszériájának méretei minden irányban nagyobbak az i20-aséinál (4165x1800x1550 mm), tengelytávja (2600 mm) 3 centivel hosszabb; a karosszéria több mint fele nagyszilárdásgú, mikroötvözött acélokból áll. A menetfényektől teljesen elkülönített fényszórókkal a formaterv némiképp a Citroën C4 Cactus és a Picasso frontrészét majmolja. A belső sokkal józanabb, az egyediség itt kimerül az üléseken és a műszerpulton megjelenő színes dekorációkban. A középkonzol kijelzője alapból 5,0, érintőképernyős infotainment rendszerrel azonban már 7,0 vagy 8,0 colos, – navigációval csak az utóbbi kérhető, ennél a térkép 10, a Live információs online szolgáltatás pedig 7 évig díjmentesen frissül. Az üléstámlák hátul 60:40 arányban osztottak, a csomagtér 361-1143 l-es. A technika kisautós, elöl McPherson, hátul egyszerű csatolt lengőkaros a futómű, a hajtás alapból az első kerekeké, a Tucsonból szármsazó lamellás kuplungos automata összkerékhajtás motorfüggő. A közvetlen befecskendezéses, turbós, hengerenkénti négyszelepes és startstopos erőforrások választéka háromtagú: az alap az 1,0 l-es, háromhengeres T-GDI benzines (120 LE) kizárólag fronthajtással és hatos kéziváltóval fut, az 1.6 T-GDI (177 LE) benzineshez azonban már alap az összkerékhajtás és a hétfokozatú, duplakuplungos DCT robotváltó is. Az 1.6 CRDi (136 LE) dízel minden hajtásvariációban elérhető.

A Hyundai Kona megérkezett Magyarországra is, egyelőre csak a két benzinmotorral. Felszereltsége négylépcsős, de már az alap Life sem fapados: többek között jár hozzá hat légzsák, LED-es nappali menetfény, sávtartó, fáradtságérzékelő, féknyomástartó (dombsegéd), lejtmenetvezérlő, fényszenzor, okoskormány, manuális légkondi, Bluetooh-kihangosító, fedélzeti számítógép, sebességhatárolós tempomat és audiorendszer (6 hangszóró, USB/AUX/MP3/). A második szint, a Comfort többlete a 16 colos alufelni készlet, a tetősín, a bőrhuzatú kormány és váltógomb, a Premiumhoz pedig alapáron jár a 17 colos alufelni garnitúra, az esőérzékelő, az elektromos deréktámasz (vezetőülésnél), a tolatóradar- és a kamera, az automata légkondi, az infotainment rendszer (7,0 colos képernyővel) is. A csúcsot jelentő Style kivitelnél a gumikat már 18 colos alufelnikre szerelik, a fényszórók LED-esek, van gyalogosfelismerős vészfék, kulcsnélküli bejutás, első parkolóradar, fűthető első üléspár, Supervision műszeregység és indukciós telefontöltő is. A legolcsóbb Kona, az 1.0 T-GDI Life listaáron 4 699 000 forinttól vihető el.

KZ