Audi Sportscar Experience

Az Audi vezetéstechnikai bemutatója Mogyoródra is ellátogatott. Kipróbálhattuk a menetstabilizáló elektronikákat és bemutatkozott az új R8-as csúcsgép

A vezetéstechnikai bemutatóra legsportosabb modelljeit hozta a márka
A vezetéstechnikai bemutatóra legsportosabb modelljeit hozta a márka

A hazai Forma-1-es pályán a szaksajtó képviselői, valamint az Audi legfontosabb ügyfelei a négykarikás márka legsportosabb modelljeit ízlelhették miközben vezetéstechnikai tudásukat fejleszthették. A próbát a Németországból hozott 24 sportautó mellett gyári tesztpilóták és instruktőrök segítették.

Nagy sebességű kanyar kitörésgátló nélkül - megfelelő ívre és finom kormánymozdulatokra kell összpontosítani
Nagy sebességű kanyar kitörésgátló nélkül – megfelelő ívre és finom kormánymozdulatokra kell összpontosítani

A gyáriak csakis – az immár 26 éve márkavédjegynek számító – quattro-összkerékhajtással szerelt autókat hoztak. A ring jól elszeparált területein a különböző autók különböző feladatokkal várták a résztvevőket: a 250 lóerős 3,2-es V6-os motorral, dupla kuplungos S tronic automata váltóval szerelt TT-k szlalompályán bizonyítottak. A 420 lóerős, 4,2 literes V8-assal hajtott RS4-esek a kitörésgátló nélküli nagysebességű kanyarvételt igyekeztek helyesen megtanítani, míg a 435 lóerős, 5,2 literes V10-es motorral hajtott S6-osok a pálya utolsó harmadán próbálták a nagy sebességű autózás fortélyait megismertetni. A hierarchia csúcsán álló – tengernyi egyéb mellett – kerámiafékekkel szerelt S8-asok (5,2 V10 – 450 LE) a nagy sebességről történő hirtelen fékezést és kikerülést – az úgynevezett jávorszarvas tesztet mutattákbe.

Az alumínium karosszériás R8 jövő év elején várható hozzánk, árát 33-35 millió forint közé jósolják
Az alumínium karosszériás R8 jövő év elején várható hozzánk, árát 33-35 millió forint közé jósolják

A félelmetes gyorsulású (TT 3.2 V6: 5,7 s, RS 4 Avant: 4,9 s, S6 Avant: 5,3 s, S8: 5,1 s) prémiumautók mindegyike bizonyíthatott a ringen is, a legnagyobb szenzációt mégis a pár hete a Párizsi Autószalonon debütált R8 sportautó előbemutatója jelentette. Az alumínium térvázra épülő kétüléses sportautó az Audi első középmotoros konstrukciója. Az Autó2 október 26-án megjelenő lapszámában részletesen is bemutatkozó R8 száraz karteres olajozású, 420 lovas, 4,2-es V8-as motorja és alumínium karosszériaelemei egyaránt Győrben készülnek. A természetesen összkerékhajtású R8 százra gyorsulása csupán 4,6 másodperc, végsebessége elektronikus korlát nélküli, 301 km/óra. A sok egyéb különlegességet is soroló R8 az első szériagyártású autó, mely akár kizárólag fényemittáló diódás (LED) lámpákkal is rendelhető lesz.

További képeink