Csendes don

Seat Alhambra: jut hely bőven, a fogyasztás kíméletes a plasztikázott VW spanyolban.

Klasszikus egyterű, hosszú szélvédővel, rövid motorházzal és egyenesek határolta belsővel.

IMG_9551m

Karosszéria, utastér

A messzire nyújtózó műszerfal hagyományos berendezésű, sok a gomb rajta, kezelése nem bonyolult. A fedélzeti jelzések átláthatók, a kormányon nincs sok kapcsoló. A borítások kellemes műanyagok, az érinthető felületeken párnázottak. Nem olcsó, nem is prémium a kialakítás. A hétszemélyes terjedelmes belsőben távoli a mennyezet, széles helyet hagynak az oldalfalak, sík a padló. A felárért elektromosan mozgó első ülések kényelmesek, a középső sor keskeny ülésein három felnőtt hosszabb úton is elfér egymás mellett. Parádés térdhelyükkel lehet gazdálkodni, a hajtogatható, tologatható három ülés sínen csúsztatva adhat helyet a pótülésen utazó lábának is. Az egyterűek zömével ellentétben a két csomagtéri ülés rövid és alacsony lapja dacára sem csak gyerekeknek való. Odajutni könnyű, némi erőkifejtéssel egyszerű az ülések ki-behajtása is. A csomagtéri padló és valamennyi lehajtott támla egyetlen sík felületet képezhet. Akad némi pakolóüreg a raktéri ülések alatt is. A csomagtér ajtaja mélyről nyílik, széles, magas. Plusz pénzért elektromosan mozog, a felnyílás magassága változtatható.

IMG_9513m

 Motor, erőátvitel

Dinamikus és takarékos egységet alkot a hatfokozatú DSG-váltóval a kétliteres, 150 lóerős, csöndes dízelmotor. Ha nem nyomják erősen a gázt vagy nem Sport módban áll a váltó, az automatika gyorsan, 2000-es fordulat alatt felkapcsol. Különben jóval 3000 fölé szalad a mutató. Nem izgága, városban, szívesen marad a fordulat 1200 körül negyedik fokozatban, autópályán hatodikban, valamivel 2000 fölött. Kézzel, kormányfülekkel is kapcsolható, a váltások mindig simák. A takarékos (startstop, fékenergia-visszanyerő, gázadás nélkül üresben guruló) rendszerrel felszerelt, utasaival kéttonnás autó 6,6 literes fogyasztási átlaga kedvező.

Vezetés, menettulajdonságok

A magas üléspozíció, a sok üvegfelület, a két nagy oldaltükör elegendő rálátást enged, bár takarnak a vaskos oszlopok. Jó, ha vannak feláras tolatássegítő elektronikák. A 2,8 fordulatú kormány jól informál, az autó magassága dacára megbízható kanyarkövető, a fék finoman adagolható. A nagy oldalfelületbe belekapnak a széllöketek. A rugózás kellemes, az erősebb úthibák ütései érezhetőek az utastérben.

IMG_9570m

Felszereltség

A felszerelési sor csúcsán a fontosabb elemek: padlóba hajtható csomagtéri ülések, elülső, oldalsó és függönylégzsákok, fedélzeti számítógép, vezetői térdlégzsák, nyolc hangszóró, bőr kormány- és váltókarborítás, ESP, elektromos tükrök, ablakemelők, rögzítőfék, állítható magasságú vezetőülés, elektromos gerinctámasszal, négy irányban állítható kormányoszlop, sebességfüggő szervokormány, eső-, fény- és fáradtságérzékelő, háromzónás klíma, CD, MP3, SD-, USB-, AUX-, Bluetooth-csatlakozás, 17 colos könnyűfém keréktárcsa, defekttűrő gumiabroncsok, toló oldalajtók, 6,5 colos érintőképernyő, napfényroló és asztalka hátul, sebességtartó, sportülések elöl, tetősínek, startstop, sötétített ablakok.

A tesztautót egyebek mellett alcantara üléskárpit, defektjavító készlet, elektromosan mozgó hátfal és tolóajtók, holttérfigyelő, navigáció, kulcs nélküli nyitás-indítás, panoráma üveg tolótető, parkolóradar, tolatókamera gazdagítja –- ezekkel úgy kétmillióval drágul az autó.

IMG_9495m

Összegzés

Megfelelően dinamikus, beosztó motorral és okos váltóval felszerelt autó, népesebb családok vagy csoport igényére hangolva. Utas- és csomagtere levegős, sokoldalúan variálható. Vezetni kényelmes, az utastér csöndes. Sokba kerül, még a némiképp visszafogott alapfelszerelésével is.

Földvári András