A BMW négyhengeres sportmotort dugott legizmosabb túrázójába
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A BMW motorkerékpáros jelölései könnyen áttekinthetők: ha R akkor boxer, ha K akkor pedig soros négyhengeres. Az 1200 ugyebár a hengerűrtartalom, a GT pedig nem is szorul magyarázatra.
A minden ízében modern, befecskendezős, (a vázban a márka korábbi szokásaival ellentétben keresztben forgó) soros négyhengeres erőmű egyenesen a 167 lovas K 1200 S sportgépből érkezett, bár teljesítményét „visszavették”, így „csak” 152 lóerőt küld hátra. Az áthangolás főként a nyomatéki karakterisztikának tett jót, a GT erőgépe, az S-étől eltérően már 2500/perctől dolgoztatható és innen szinte hisztimentesen húz is. Igazi élettere persze – eredetéhez igazodóan – a 4000-től 9000-ig terjedő tartomány, itt erős és rugalmas, miközben a kipufogóból nem a japán négyhengereseknél szokásos magas hangrendű visítás tör elő, hanem afféle béemvés, kicsit morgós VRRUUUOOOOOOOMM.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A GT finom szerkezetű, hegesztett alu váza azonos az S-ével, s kerekei, integrál (mindkét kerékre egyszerre ható, blokkolásgátlós) fékrendszere, sőt, teljes erőátvitele is onnan való, a legjelentősebb eltérést a magas túraidom mutatja, orrán a hatalmas, felárért (motoron a világon először) xenon izzós reflektorral. Az állítható magasságú, s a márkától megszokottan keményre tömött ülés méretes, ketten sok száz kilométeren át is jól elférnek. A vezetői helyzet kicsit rendőrmotoros: kinyújtott kezekkel, egyenes derékkal, finoman guggolós pózban ül a motoros. Az elsőre szokatlan testtartás valójában kényelmes, a már belendült GT szinte kismotoros könnyedséggel terelgethető.
A cikk még nem ért véget. Lapozzon!
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Menet közben az 1200-as kétarcú egyéniség. Egyenesfutása megingathatatlan, és kevés gázzal kimondottan túratempóban is lehet vele haladni, a hatodik pedig, már akár 70 km/órától kapcsolható. De ha sietni kell: elég leheletnyit rágondolni a gázmarkolatra, s a GT máris erőből húz. Az idom szélvédelme tökéletes, a szélvédő fokozatmentes magasságállítása alapáras, legfelső helyzetében még az utastól is jól fogja a szelet. Az alacsony súlypontú, nehéz szerkezet könnyedén borítható ívre, és az ívváltások is szépen megrajzolhatók vele.
A három, méretes és természetesen néhány mozdulattal lecsatolható túradobozban bőségesen elfér két személy úti holmija, a felszereltség pedig a BMW-től megszokott extrákkal kényeztet. A GT-hez rendelhető gombnyomásra háromféle csillapítási karakterisztikával, és kétféle rugó előfeszítéssel dolgozó felfüggesztés, markolat- és ülésfűtés, sőt sebességtartó is. A tesztmotor xenon fényszórója motorkerékpáron eddig ismeretlen fényerővel világít, a 24 literes benzintankkal pedig 500 kilométer körüli a hatótáv.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A K 1200 GT élettere az országút és az autópálya, de alacsony súlypontjával a városi forgalomban sem esetlen, ott csak a súlya okozhat gondot, parkoláskor.
SZG
Lapozzon az adatokhoz és a képgalériához!
BMW K 1200 GT adatok | |
Motor: | Soros négyhengeres, hengerenkénti négyszelepes, hengerenkénti befecskendezős, DOHC, 1157 cm3 |
Teljesítmény: | 152 LE (9500/min) |
Nyomaték: | 130 Nm (7750/min) |
Fékek (elöl/hátul): | |
Gumik (elöl/hátul): | 120/70 ZR 17, 180/70 ZR 17 |
Saját tömeg: | |
Végsebesség: | |
Gyorsulás (0- | 3,1 s |
Alapár: |