Pikoló: Ford Focus 1.6 TDCi Ghia CVT

A jól felszerelt kivitel automata váltóval is kényeztet – igaz, nem ingyen

A Ford japánosan három év garanciával adja a Focust
A Ford japánosan három év garanciával adja a Focust

Az 1,6-os részecskeszűrős dízelmotor élénken mozgatja a Focust. A nyomatékos motorhoz 400 000 forint felárért rendelhető a fokozatmentes automata váltó, amely szekvenciálisan, kézzel is kapcsolgatható a hét fokozat között. A CVT-automata gazdaságos alapfelfogása szerint szeret gyorsan feljutni, kis fordulaton felkapcsol. A motor csöndes, az elindulások nehézkesek, mert a 2000-es fordulat elértéig lomha. Az automata adaptív: a sportos, a gazdaságos és a köztes között önmagától is képes a vezető stílusának megfelelően választani. Az erőteljes gázadásra egészen kis késéssel reagáló vissza-, majd felkapcsolások rángatásmentesek.

A kézikapcsolásokkal a sportos automata stílusra jellemző módon kicsit dinamikusabbá tehető az autó. Az úttartás nagyon jó, a rugózás kellemes, még ha az úthibák fel is ütnek. A pedál-kormány-ülés távolság jól beállítható. A vezetőülés kényelmes, a lapja nem rövid. Oldalt és a lábaknak hátul is bőven jut hely, a fej fölötti magasság fukar. Sok a pakolóhely. Az üléslap és támla osztva ledönthető, a támla majdnem síkra fekszik. A csomagtartó nagy terébe könnyű a pakolás. A jól felszerelt, ám drága Ghia-kivitelt az automata felára és gyári adat szerinti 0,7 l-es átlagos pluszfogyasztása (5,5 l/100 km) tovább terheli. A tesztátlag hét liter alatt maradt.

F. A.