Kupé-kabrió Volkswagen: már nálunk is
Újdonságainak együttes bemutatására invitálta a sajtót nemrégiben a Volkswagen.
Bevezető
 |
 |  |
 |
Passat, Touran, Golf GT, Eos – balról jobbra |
|
 |
Magyarországon először mutatta meg magát a Eos kupé-kabrió és a CrossPolo, a Volkswagen két idei sztárja. A bemutató alkalmat adott a vezérképviseletnek, hogy büszkélkedjen az Év Motorja versenyen kategóriájában győzelmet hozó 1,4 literes turbós, kompresszoros közvetlen befecskendezéses benzinesével és immár 170 lóerős 2.0 PD TDI turbódízelével is.
Volkswagen Eos
 |
 |  |
 |
Az elektromos tetőmozgatás 25 másodperc alatt csomagolja el az üveg tolótetőt is adó keménykalapot |
|
 |
Négyszemélyes, a Passat és a Golf közé pozícionált, méreteiben (hossz x szélesség x magasság: 4410x1790x1440) a Passáthoz közelítő kupé-kabrióját a napkelte görög istenéről nevezte el a Volkswagen. A kabrió keményteteje öt részből áll, felső része hátratolható sötétített üveg, oldalsó keretei a hátsó ülések mellé hajlanak.
 |
 |  |
 |
A négy elektromos ablak alapáron jár, a feláras extralistáról prémium-osztályosra formálható a beltér |
|
 |
Az átváltozás teljesen elektronikusan, 25 másodperc alatt történhet, a nyitott tetővel 205, csukottként 380 literes csomagtérben kemény héj választja le a tető üregét. A keménytetős kabrió egyetlen szereltsége alapként kínálja a légkondit, a tető és az ablakok elektromos mozgatását, a 16 colos alukerekeket, a ködfényszórókat, valamint a kormány és a váltógomb bőr borítását. A motorpaletta öt benzineséhez (1.6 FSI: 115 LE, 2.0 FSI: 150 LE, 2.0 FSI Turbo: 200 LE, 3.2 V6 FSI: 250 LE) és 2.0 literes (140 LE) részecskeszűrős PD TDI turbódízeléhez hat gangos váltók kapcsolódnak, a V6-os alapáron, a kétliteresek felárért a dupla kuplungos DSG automatát kapják. A hazai kínálatban egyelőre a 2.0 literes közvetlen befecskendezéses benzines (140 LE) és annak turbós változata (200 LE), valamint a részecskeszűrővel szerelt a 2.0 PD TDI (140 LE) turbódízel érhető el. Hamarosan érkezik az 1,6 literes 115 lovas közvetlen befecskendezésű benzines is, utóbbi indulóára 6,3 millió forint lesz, konkurenseihez mérten jónak mondható a dízel 6,9 milliós ára.
Volkswagen CrossPolo
 |
 |  |
 |
Az emelt futóművel szerelt CrossPolo 17 colos alukerekein terepezésre alkalmatlan gumik feszülnek |
|
 |
A bázis modellt tavaly tavasszal frissítő új Polo orr az emelt futóművű, korábban Fun néven kínált változatot nevében is megújította. A CrossPolo lámpái az alapról ismerősek, az orr és a farkép az átrajzolt lökhárítókkal és köténylemezekkel szabadidőautós jegyeket ad.
 |
 |  |
 |
A kétszínű beltér a karosszéria fényezésével harmonizál |
|
 |
A küszöböket, az ajtók és az elülső, valamint a hátsó szoknyák alsó részét fényezetlen műanyagbetétek burkolják. A futómű 15 milliméterrel van az alap Polókénál magasabban, a hasnövekedés a terepjárásra teljes mértékben alkalmatlan 215/40-es abroncsokat hordó 17 colos könnyűfém kerekekkel 32 milliméter. A fémszínű alsólégbeömlő és külső tükörpár, valamint a könnyűfém pedálok egyaránt a sportosságra hajtanak, a feltűnést hat új élénk szín is fokozza. A beltér a kárpitok – fényezéstől függő – színével, az elülső ülések oldalzsebeivel és a CrossPolo-hoz passzoló váltógombjával, valamint kézifék-fogantyújával ad többletet. A hazai motorpaletta az automata váltóval is kapható 1,4-es (75 LE) benzinessel nyit, dízel szintén 1,4-es, 70 és 100 lóval kapható. A CrossPolo indulóára 3,7 millió forint, a 100 lovas dízel kevéssel öt millió felett van.
Nyerő motorok
 |
 |  |
 |
A Touran esetében sem külső, sem belső jel nem utal a turbós, kompresszoros motorra |
|
 |
A turbós és kompresszoros 1,4-es még alacsonyabb teljesítményű változatával is 9,8 másodperc alatt 100 km/órás sebességre viszi a jelentős homlokfelületű Touran-t, 200 km/órás végsebességet és 7,5 literes átlagfogyasztást ígér. A két feltöltő eltérő elve miatt (alacsony fordulaton csak a kompresszor, közepesen már a turbó is, a felsőbb fordulatszám tartományokban csak a turbó dolgozik) egyenletes nyomatékleadást ad, a motor 220 Newtonméteres csúcsnyomatéka már 1750-es fordulaton élvezhető. A 1,4-es TSI erősebb, 170 lovas, 240 Newtonméteres változata 7,9 másodperc alatt százra mozdítja a Golft GT-t, 220 km/órás sebességig viheti, miközben 7,2 literes átlagfogyasztást ígér. Az erősebbik TSI csúcsteljesítményéhez már 98-as oktánszámú üzemanyagot igényel, de üzemel 95-össel is.
A Volkswagen legújabb, immár 170 lóerős, s 350 Newtonmétert adó 2.0 PD TDI turbódízele a Golf, a Touran és a Passat motorkínálatába is bekerült. A 2200 bar befecskendezési csúcsnyomással dolgozó turbódízel nyomatékacsúcsa 1750 és 2500-as motorfordulat között élvezhető, kipufogógázát részecskeszűrő tisztítja. A sportos menetteljesítményeket visszafogott fogyasztással párosító PD TDI a Golfot 8,2 másodperc alatt viszi 100 km/órára, 220 km/óráig viheti, miközben 6,1 liter/100 km átlagfogyasztást ígér. Ugyanezen számok a Touran esetében 9,0 s, 214 km/óra és 6,6 liter/100 km, a Passátnál 8,6 s, 223 km/óra, illetve 6,5 l/100 km.
További képeink
Kattintson ide további képeink megtekintéséhez