A Dacia Sandero diszkont árú, viszonylag tartós, belül sem kicsi. Kell ennél több egy családnak?
A Dacia Sandero első szériája itthon nem lett sikersztori, valószínűleg sokakat a neve riasztott el. Látva a Dacia mostani eladásait, úgy tűnik, a szocialista idők rossz emlékei elillantak az emberek fejéből. S talán a használt modellek is kelendőbbek lesznek, mint például főszereplőnk. Egy keveset futott példányt próbáltunk ki.
Tágasak a bejáratok, kényelmes a beszállás, az Arctic-csúcskivitelnél a vezetőülés magassága (kezdetleges módon) állítható, s a kormányoszlop is mozgatható (fel-le, széles tartományban). Könnyű megtalálni az ideális vezetési pozíciót, az elöl ülőknek van elég terük, a térdek sincsenek beszorítva. Pofonegyszerű a műszerpult felépítése, kár, hogy a fűtés-szellőzés kapcsolóit a középkonzol aljára tették, így kiesnek a látómezőből. Valamennyi műanyag kopogós, felületük sem túl igényes, a hangulatot ezüst festésű betétek (ajtóbehúzók elöl, középkonzoli panel) dobják fel. Menet közben nincs neszezés, zörgés, a hangszigetelés viszont nem kimagasló: a külső zajok és a gumik morgása is erősen behallatszik. Hibátlanok, tetszetősek és nem izzasztóak a textil üléskárpitok. Ha elöl magas sofőr ül, mögötte már nem marad túl sok lábhely. Középen nem vaskos a padlómerevítés, a fejtér tágas. Sok rakhelyet nem találunk: két első (egyébként hosszú, de keskeny) ajtózseb, egy kisebb középkonzoli üreg, két pohártartóval, két apróbb kacattartó és egy lapos kesztyűtartó van mindössze. A csomagtér tágas (320 l), könnyű megpakolni, bár padlója mélyen van (alatta, kívülről felcsavarozva teljes értékű a pótkerék), s küszöbjére nem jutott kárpit. Osztottan dönthető a hátsó támla, 1200 l-ig bővíthető a kapacitás.
A hengerenként kétszelepes, négyhengeres, 1,6 l-es (84 LE, 135 Nm) volt a csúcsmotor: hangja csak 3000/perctől lesz erős, jó lendülettel húz 1500/perc fordulattól, erős rezonanciával sem bosszant. A tapasztalatok szerint beéri 7-8 l/100 km üzemanyaggal. Ötgangos váltójának karja precíz kulisszában, kis erővel kapcsolható, jó vele dolgozni. Áttételezése a megszokott: 100 km/óránál 3000/perc körüli a fordulat. Kuplungja nem nehéz. A 20 000 km-es olajcsere-periódus ma már nem számít tágnak.
A hidraulikus szervós kormány rásegítése optimális, bár 3,2 fordulatos áttételezése kissé túlzó. Elöl McPherson-, hátul csatolt lengőkaros futóműve nem zajong sokat menet közben, rugózása komfortos, legfeljebb a nagyobb úthibákat jelzi erősebb ütéssel. Kanyarban is sokáig semleges, a túlzott tempóra finom orrtolással reagál, farkitörés csak extrém helyzetekben valószínű. Tárcsa/dob alapú, blokkolásgátlós fékje átlagos erejű, jól lehet adagolni. A szélzaj mértéke nem zavaró. Hátrafelé átlósan némileg korlátozzák a kilátást a C-oszlopok. Külső tükrei kissé holtteresek.