Tesztnapló: BMW 316i

Merész ár a takarékosságért: a kis motortól a márka fő vonzereje, a vezetés élménye sorvad. Megéri?

Tesztnapló

Kívülről azonos, motorjában kisebb, árában olcsóbb valamennyi hármasnál

A felirata árulja el, hogy a sportos, elegáns külsőhöz az árérzékeny piacokra szánt erőforrás társul.

Karosszéria és utastér  Gondosan kialakított az utastér, kellemesek az anyagok, kényelmesek az oldaltartást adó, hoszszú lapú ülések. A vezető és az utas között nagy távolságot tart a széles kardánbox. A kormány jó fogású, az órák jól láthatók. Aprók az oldalzsebek, és csöppnyi a kesztyűzseb. A hátsó ülésre óvatosan kell beszállni az ereszkedő ívet követő ajtónyíláson. Az ülésen a fej fölötti hely elegendő a középtermetűnek, a lábhely az annál magasabbnak is. A középen próbálkozó utast elriaszt

Sportos, kényelmes utastér, fémkeretes órákkal, a széles kardánbox alól a hátsó kerekekhez jut a hajtás

ja a magas kardánalagút és a hűtés/fűtés kapcsolószekrénye. A csomagtartó pereme magas, a nagy üreg kissé barlangszerű.

Motor, erőátvitel A start/stop gomb megnyomásával éledő és leálló 115 lóerős 1,6-os motor rendszerint a BMW1-es sorozat belépő erőforrása. A 3-asban kicsit lötyög. Erőt a 3500 fölötti fordulatszám-tartományban mutat. Nem hangos; az egyenletes, ám kirobbanónak aligha érezhető gyorsításokkor is némiképp visszafogott, akár a hangja. Gyakran kell kapcsolni. A hatfokozatú váltó karjának tologatása némi erőt igényel.

Vezetés, menettulajdonságok A rugózás feszes, de nem kemény, az úthibák ütéseit feldolgozza, a maradékot az ülések tompítják. A vezetői helyzet kényelmes, az utastér csöndes. A vaskos oszlopok nehezítik a kilátást. A végállásai között három fordulatot leíró kormánykerék pontos kapcsolatot tart a kerekekkel. A kanyartulajdonságok kedvezőek, s ha síkos úton a hajtott hátsó kerék kisodródna, időben működésbe lép az elektronikai arzenál.

Felszereltség, költség  A felszerelés bőkezű, szériatartozékok az elülső, az oldalsó és a függönylégzsákpár, a távnyitós központi zár, a fedélzeti számítógép, a CD-s rádiós magnó hat hangszóróval, a kétfokozatú féklámpa, a négy irányban állítható szervokormány, a defekttűrő abroncsok, a defektjelző, az Isofix-pontok, az elektromos ablakemelők, a blokkolásgátló, a dinamikus stabilitás-ellenőrzés, a kipörgésgátló, a klímaberendezés, a hazakísérő fény. A mostoha körülmények között mért 10,5 l-es városi átlagfogyasztás elfogadható, a vegyes is, 8 l alatti. A 316i a 318i-nél 1 millió forinttal és 14 lóerővel kevesebb.

Földvári András

Az Autó2 újság 2006/5. számában megjelent cikk rövidített változata

Előnyei – hátrányai

ElőnyeiHátrányai
Szépen kidolgozott, csöndes utastér
Kedvező menettulajdonságok
Kényelmi tartozékok
Gazdag biztonsági felszereltség
Engedményes ár
30 000 km-enkénti szervizintervallum
Mérsékelt menetteljesítmények
Vaskos oszlopok
Helykínálat a hátsó sorban

Az Autó2 újság 2006/5. számában megjelent cikk rövidített változata

Műszaki adatok

Négyhengeres, soros benzinmotor elöl hosszában beépítve. Két felülfekvő vezértengely, hengerenként négy szelep, változó szelepvezérlés. Hengerűrtartalom: 1596 cm3, furat 84, löket 72 mm. Hengerenkénti befecskendezés. Teljesítmény: 115 LE/85 kW (6000/min). Nyomaték: 150 Nm (4300/ min). Elöl McPherson-, hátul többlengőkaros felfüggesztés. Elöl-hátul tárcsafékek, ABS. Hatfokozatú váltó, hátsókerékhajtás. Gumiméret: 205/55 R16. Csomagtér 460 l. Üzemanyagtartály 63 l. Hossz x szélesség x magasság: 4520x1817x1421 mm. Tengelytávolság: 2760 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1415/1860 kg. Gyorsulás (0–100 km/h) 11,6 s. Végsebesség 206 km/h. Fogyasztás (városban/városon kívül): 10,8/5,9 l/100 km.

Ára: 6 665 000 Ft

Az Autó2 újság 2006/5. számában megjelent cikk rövidített változata