Már nálunk is kapható a Jeep Commander
Mogyoród környékén vezethettük a Grand Cherokee padlólemezére épített, s annak hajtásláncát alkalmazó Commandert.
 |
 |  |
 |
Elektronikusan vezérelt összkerékhajtásával független elülső és merev hátsó tengelyén akár csupán egyetlen kerekének tapadásával is képes haladni a Commander |
|
 |
Immár itthon is kapható az első hétszemélyes Jeep. A donornál 37 milliméterrel hosszabb, retrós formatervű, meredek síkokkal határolt karosszériában a hátsó üléssorok 10-10 centis lépcsőn ülnek,
 |
 |  |
 |
A műszerfal alsó része a Grand Cherokee-ból átemelt, felső része új, klasszikus terepjárós stílusú |
|
 |
a kilátás így leghátulról is jó, a fej- és a lábtér azonban már kevésbé. Az ülések egyszerűen dönthetők, a poggyásztér jelentős, hét üléssel 170, öttel 974, kettővel 1776 literes. A hazai árlistán kizárólag a turbódízelmotoros (218 LE, 510 Nm) kivitel szerepel, a V8-as benzineseket egyéni rendelésre hozzák. Ötfokozatú, kézzel is kapcsolható automata váltó, elektronikusan vezérelt összkerékhajtás, elektronikusan, álló helyzetben kapcsolható felezőváltó a hajtásrendszer részei. A vezetőt kitörésgátló, elektronikus oldaldőlés kontroll, guminyomásérzékelő, elülső és hátsó parkolóradar és esőszenzor is segíti. A 2780 milliméteres tengelytávú autó jelentős méretei (Hossz x szélesség x magasság 4787x1865x1826 mm) ellenére viszonylag rövid túlnyúlásaival igen jól mozog terepen – az elülső terepszög 34, a hátsó 27 fok. Futóműve kellemesen csillapít, a bemutató rövid próbája során országúton sem tűnt billegősnek. Fékei erősek, 3,14 fordulatos kormányműve változó áttételű: jó manőverező-képességet és stabil egyenesfutást ad, a fordulókör átmérője 11,8 méter. A Commander 13 500 000 forintos indulóára mérete, terepképességei és a hazai belépő Limited-szint gazdag ellátmánya (bőrülések, 17 colos könnyűfém kerekek, elektromos ülésállítás, elektromos ablakok és tükrök, kulcsnélküli ajtónyitás, állítható pedálsor, kétzónás automata klímaberendezés, 6 légzsák) alapján nem túlzott.
További képeink