Felfrissül a Hyundai húzómodellje, a motorválaszték bővülését enyhe látványváltás kíséri.
![]() | |
| |
A felszíni változások a hűtőmaszkot, a lámpákat, a lökhárítót érték el, új színeket vezetnek be. A beltéri módosítások a külsőhöz mérhetőek: gazdagabb a színválaszték, akár magán a kormánykeréken is, kissé megváltozott a műszerfal óraegyüttese és a középkonzol. Az elülső ülésekhez aktív fejtámasz és könyöklő jár, a hátsó ülések maradtak osztva dönthető támlájúak és egyben lappal előrehajtogathatók, a fejtámla ott is más.
![]() | |
| |
A németországi Hyundai-kutatóközpontban kifejlesztett 1,5 literes, közvetlen befecskendezéses, közös csöves alap dízelmotor különféle változatai népesítik be a Hyundai és a testvérmárka, a Kia gépházait. A Kia Rióval azonos padlólemezen álló Getz 1.5 CRDI dízele új ötfokozatú kéziváltóval társul. A 16 szelepes, változó geometriájú turbóval feltöltött négyhengeres motor 88 és 110 lóerős lehet. Az 1,3-as benzines helyébe 1,4-es motor lép (97 LE), a csúcskínálat pedig az 1,6-os 106 lóerős erőforrás. A benzinmotorokhoz hagyományos, bolygóműves, négyfokozatú automata váltó is társítható. A kínálat alapja az 1,1-es, hengerenként háromszelepes motor marad.
A próbaút tapasztalata szerint megmaradtak a jármű erényei: jó az úttartása, az átláthatósága, az utastéri helykínálata és a variálhatósága. Megmaradt viszont a csomagtér magas rakodópereme is, a lépcsős pedálkiosztás, a kissé kemény rugózás, s megjelent az előfutam dízelmotorosainak nehézkes kormányzása, amin a szervohangolás változtatásával a szériamodellekig bizonyára igazítanak majd. Az erősebb dízellel kipróbált Getz még a gyorsításokkor is elég csöndesen és erőteljesen mozog, nyomatéka kényelmes váltásokat tesz lehetővé, és a kis dízel fogyasztás is kedvező.
Az elődjétől megjelenésében kevéssel eltérő Getz árával is alig különbözik majd tőle: felszereléstől függően 5-10 százalékos a drágulás, az árusításba lépés e lapszám megjelenésekor aktuális.
F.A.
Az Autó2 újság 2005/12. számában megjelent cikk rövidített változata