Peugeot 308 R: vad tanulmány

A Peugeot 308 R egy ízig-vérig sportos, letisztult dizájnú, minőségi koncepcióautó. A kocsit az RCZ R motorja hajtja. A négyhengeres, 1,6 literes 270 lóerős.

A sötétvörösbe öltözött autó orra éles kontrasztot képez a hátsó rész kékes feketéjével. A két szín fokozatosan halványuló csíkokban olvad össze, az Onyx szuper sportkocsit idézve.  A 308 R Concept-és az új 308-tól megkülönböztető specifikus karosszéria elemek nem hozzáadódnak az eredeti koncepcióhoz, hanem beleépülnek. A karbon ajtók, első sárhányók, karosszéria oldalelemek, motorháztető és lökhárítók mind a fémszerkezetre vannak rögzítve, amely csak az eredeti tetőt és csomagtérajtót őrzi meg. Az orr alsó részén három agresszív légbeömlő nyílás található, elnyújtva a lökhárító egész hosszán. Ez utóbbi íveli át a minkét oldalon 30 mm-rel megnyúlt keréktávolságot. A központi légbeömlő elegáns rácsozatát kékes füstkróm gyűrű veszi körbe. A két oldalsó légbeömlő szénszálas anyagból készült.

Peugeot 308 R

Akárcsak a szériamodellnél, oroszlán-tekintetű LED-es fényszórókat rögzítettek a lökhárítóhoz. A fénydiódás lámpák hat csoportja hozzájárul a Peugeot 308 R Concept határozott megjelenéséhez. Innen indul az izmos első sárvédő domborulata és a váz vonala, mely összeköti az első lámpákat a hátsókkal.

Az autó profiljának meghatározó eleme a 26 mm-rel lejjebb ültetett karosszéria alján végighúzódó matt fekete légterelő, mely összeköti a kerékjáratokat. Ez utóbbiakban 19 hüvelykes kerekek húzódnak meg.  A három oroszlánkarmot rajzoló fénydiódás hátsó lámpákkal újra előbukkan a sárvédők kiszélesedése által megszakított vonal. A far záróeleme a két szimmetrikus krómozott kipufogóvég, mely lakkfekete szpojlereken keresztül tör elő.

A motorház alatt található kompakt  motor, ugyanaz, amelyet a Peugeot az RCZ R modellben kínál. A mérnököknek sikerült az 1598 köbcenti hengerűrtartalmú motorból 270 lóerőt kihozni. Számos alkatrészt megerősítettek : a motorblokkot a megmunkálás előtt speciális hőkezelésnek vetették alá, a kovácsolt dugattyúkhoz alumíniumot használtak, a dugattyúkat hűtését és kenését szogláló fúvókák számának megduplázása és polimer golyóscsapágy beépítése, stb. A fejlesztés eredményeképpen az 1,6 THP 270 lóerős motor legnagyobb teljesítményét 6000 fordulat/percnél adja le, 330 Nm-es nyomatékmaximuma 1900-5500 fordulat/perc között áll rendelkezésre. A teljesítmény a 6 fokozatú manuális váltón keresztül érkezik a kerekekhez. A teljesítmény maximális kihasználása érdekében a futóművet korlátozott csúszású Torsen-differenciálművel látták el. Hatását érezni az autó fokozott stabilitásából, főleg gyorsításkor, fékezéskor és kanyarban. Alcon féktárcsái nagyok: átmérőjük 380 mm, vastagságuk 32 mm elöl, és 320 mm, illetve 22 mm hátul. A kiváló fékezőerőről az alumínium középre épített, négydugattyús féknyergekkel ellátott féktárcsák és a 235/35 R19-es gumik gondoskodnak.