Milyen autó a használt Skoda Octavia?

Skoda Octavia használtan? Mire számíthat? Az alábbiakban összefoglaljuk a legfontosabbakat.

Az első Octaviáknál gyakori az összeszerelési hiányosság, sok az utastéri zörej. A „keményebb” járdázást az első futómű nehezen viseli el, a stabilizátort tartó műanyag ház eltörhet. Az alapmodell motorteréből kihagyott hangszigetelő miatt bizonyos fordulatszámokon kimondottan fület bántó zajok érkeznek az utastérbe. Az 1,6 l-es motor ismert hibája, hogy a kipufogó-gyűjtőcső tömítése mellett a gázok kifújnak. Ugyancsak gyakori jelenség az alumínium hengerfejes motoroknál a hengerfejtömítés kiégése, ennek oka a nem időben kicserélt agresszív hűtőközeg. A hengerenként kétszelepes benzinmotorok alapjáratának egyenetlenségét és az olajfogyasztás növekedését gyűrűtörés is okozhatja. A törött gyűrű nem ad rendellenes hangot menet közben.

skoda octavia

A kíméletlenül hajtott dízelek hengerfeje átéghet, deformálódhat. A túlságosan mélyre, a lökhárító mögé szerelt kormányszervó szivattyú könnyen megsérülhet. Az ilyenkor letörő olajcsövek nehezen javíthatók. A második generációs Octaviánál a francia autókra sokkal inkább jellemző motorvezérlő elektronika hibája jelentkezik, előfordulhat, hogy egyszerűen leáll az autó, és csak a szervizben tudják életre kelteni. Akár a teljes elektromos rendszer is összeomolhat, ilyenkor a blokkolásgátló, a kitörésgátló vagy a klímavezérlés is „meghal”. Enyhébb, de hasonlóan bosszantó baj, hogy a benzines motorok képesek dadogni, rángatni. Az ok: a komputer rossz beállítása vagy a befecskendező rendszer elkoszolódása, esetleges komolyabb hibája. Az elektromos rendszerrel máshol is akadhat gond. A műszerfal áramellátási probléma miatt minden előjel nélkül képes teljesen elsötétülni menet közben, de az elektromos ablakemelő, az ablaktörlő motor, továbbá a központi zár is feladhatja.

Az 1,6-os FSI-motoros modellek gazdái nagy fogyasztásról számolnak be (városban 10 liter feletti étvágy). Az első kerékcsapágyak már 50 000 km alatt elkophatnak. A klímaberendezés kivezető csövének részleges eltömődése gombásodáshoz vezethet, ennek jellegzetes szaga zavarhatja az utasokat. Recsegő váltóval, zörgő futóművel, nyikorgó zárral is találkozhat az octaviás, utóbbi kenéssel orvosolható, előbbieknél előfordulhat, hogy az alkatrészcsere segít csupán, a hátsó futómű kapcsán visszahívás is volt. A hatalmas ötödik ajtó gyári beállítása nem mindig sikerül tökéletesen, az ebből adódó zörgést a szervizek képesek gyorsan elhallgattatni.