Country Tourer: mezőjáró Insignia

Szeptemberben, a Frankfurti Autószalon közönsége előtt mutatkozik be az Opel Insignia Country Tourer. Elöl és hátul alsó védőlemez, markáns első-, oldalsó és kerékív-burkolatok, valamint 20 milliméterrel megnövelt szabad magasság jellemzik a szabadidős kombit.

Country TourerA Country Tourer útfogásáról a nagyobb gumik mellett az elektronikus vezérlésű, Haldex-kuplungos összkerékhajtás és differenciálzár gondoskodik. A rendszer az elindulás pillanatától alkalmazkodik a pillanatnyi viszonyokhoz, nulla és száz százalék között variálva a nyomatékelosztást az első és a hátsó tengely, illetve a a két hátsó kerék között. Mivel a 4×4-es rendszer folytonosan kap információkat az elfordító nyomatékról, a gyorsulásról, az elkormányzási szögről, a kerékfordulatszámról, a gázpedál állásáról, a motor fordulatszámáról és nyomatékáról, a futómű vezérlésével hálózatba kapcsolt tengelykapcsoló villámgyorsan irányítja a hajtóerőt a megfelelő helyre.

Country Tourer

A maximális menetstabilitás és a fokozott dinamika a szintén elektronikus vezérlésű hátsó differenciálzárnak (eLSD = electronically controlled Limited Slip Differential) köszönhető. Úgy szabályozza a jobb- és baloldali hátsó kerék nyomatékelosztását, hogy mindig optimális legyen a rendelkezésre álló talajtapadás kihasználása. Síkos úton maximális vonóerő-átadást biztosít, így mindenkor a lehető legnagyobb fokú az autó kontrollja és az aktív biztonság.

Country Tourer

Mindehhez illenek az Opel erőteljes turbómotorjai. A csúcs benzines 2.0 SIDI Turbo (SIDI = Spark Ignition Direct Injection – szikragyújtásos közvetlen befecskendezésű) 184 kW/250 LE teljesítményt bocsát rendelkezésre, legnagyobb nyomatéka 400 newtonméter. Hatfokozatú manuális vagy automatikus váltóművel kombinálható.

Ugyanezzel a kétféle erőátvitellel kapható a kétliteres turbódízel is (120 kW/163 LE). 350 newtonméteres nyomatékát rövid ideig 380-ra növelheti a túltöltés. További húszat tesz rá erre a nagy teljesítményű 2.0 BiTurbo CDTI, amely soros, kétfokozatú turbófeltöltéssel produkál 143 kW/195 lóerőt, illetve 400 newtonmétert. A BiTurbo kizárólag hatfokozatú automatával készül.