BYD ATTO3 elektromos autó

,

MG ZS 1.5 VTi-Tech Comfort – Betörési kísérlet

A ZS az MG alapmodellje Európában, belépő szívó benzinesével próbáltuk ki.

David Helfgott

2023. december 6.
SZG

A ZS az MG alapmodellje Európában, belépő szívó benzinesével próbáltuk ki.

Az egykor brit, ma kínai MG nem csak az áraival próbál minél nagyobb szeletet kihasítani magának az európai piacból, általános minőségben és garanciában is magasan indít. A ZS éppen oda üt, ahol az a konkurenciának a legjobban fáj, a kompakt SUV armada kellős közepébe, úgy, hogy ügyesen az eggyel kisebb kategória tortájából (Suzuki Vitara, Opel Crossland, Ford Puma stb.) is jó nagyot harap.

Karosszéria:

Látszik, hogy a Shanghai Auto (az MG-t tulajdonló kínai óriáscég), nagyon figyel arra, mit küld Európába. A ZS illesztései egyenletesek és még a legkényesebb helyeken (motorháztető, első sárvédők) is keskenyek. Az ajtók szélesre tárhatók, a hátsók is elég nagyok. A kényelmes tömésű, állítható magasságú vezetőülés lapja alaphelyzetben 61,5 centi magasan fut, nem kell nagyon magasra mászni, a hely átlagos európai testalkattal elfogadhatóan tágas, bár a válltér nem nagyvonalú, és a plafon is közeli.

BYD DOLPHIN

Utastér

A belső kidolgozás bőven hozza a kategória átlagszínvonalát, sőt, illesztéseivel, anyaghasználatával, jóval a felett teljesít, sok a kellemes tapintású puha felület, és még a hátsó ajtók burkolata sem teljesen kopogós. A kacathelyek jók, hasznos, hogy a hátsó ajtózsebek is használható méretűek és az is jó, hogy mindkét első üléstámlára tettek zsebet. Hátra beszállni sem tornamutatvány, a lábtér kifejezetten tágas, az ajtónyílás hosszú, csak a magasabbaknak kell ügyelniük a fejükre. A hátsó ülőlap hossza átlagos, a középső padlómerevítő széles, de nem magas, három átlagtermetű felnőtt közepes távokon jól elfér.

A középkonzol vége nem nyúlik zavaróan hátra, de a bele ültetett apró pakolórekesznél hasznosabb lenne, ha egy szellőző. A csomagtartó pereme magas, és bár padlója két szinten állítható, a csomagrögzítő pontok nagyon hiányoznak belőle (a kerékdobok mögötti hálós rekeszek jól használhatók). Az alapmodell hagyományos analóg műszerekkel fut, a Comfort+-hoz már vetített panel jár. Rajzolata feleslegesen bonyolult (és nem is konfigurálható), a számmal kiírt fordulatszám állandó „futkosása” menet közben zavaró, a hozzá tartozó kiegészítő grafika pedig felesleges. A középkonzol 10,1 colos érintőképernyője jó helyen van, nagy „gombjai” könnyen kezelhetők, és hasznos, hogy a fűtés-szellőzés fő funkcióit (ventilátor, hőmérséklet) külön, igazi gombokkal is szabályozhatjuk. A fedélzeti szoftver – különösen indulás után – lassú.

Motor, erőátvitel:

A szívómotor ma már ritka. Ez a szívócső befecskendezéses, változó vezérlésű 1,5-ös tudja a kötelezőket, éppen elég ahhoz, hogy nagyobb terheléssel se érezzük alulmotorizáltnak a ZS-t. Hidegen is nagyon csendes, üzemmeleg alapjárata hallhatatlan és rezzenéstelenül sima. Hidegen is készségesen dolgozik, 2000/perc alatt kelletlen, igazából 3000 felett kel életre, de kicsivel feljebb már hangos. A nagyon rövid karral, rövid utakon, pontosan kapcsolgatható váltó hidegen is finoman jár és csendes. Áttételkiosztása szellős, de ötödikje nem zavaróan hosszú: 130 km/h-nál 3500/percen áll a fordulatszámmérő. Itt már jól hallható a motor, és a tükrök zaja is, de nem kell emelt hangon beszélgetni. A gördülés csendes.

Vezetés, menettulajdonságok:

Nem könnyű átlósan átlátni a ZS-t és és az A-oszlopok is vastagok. Az egyszerű szerkezetű futómű hangolása kelet-európai telitalálat, a nagyobb úthibákat is puhán és hangtalanul kezeli, miközben az utastéri elemek végig teljesen némák. Cserébe a kanyarodási oldaldőlés, és fékezéskor a billenés is jelentős, az ívmenet mindig határozottan alulkormányzott, de a viselkedés kiszámítható. A csak sugárirányban állítható, jó fogású 2,9 fordulatos kormány nem igazán közvetlen, a kerekek nagy szögben fordulnak el, ezzel városban jó partner az MG, a tükrök nagyok. Az országúti előzésekhez a negyedik a jó választás, és a városi forgalomban is jobb kerülni az ötödiket, így elég rugalmas a ZS.

Felszereltség:

A Comfort+ a második szint, de a hat légzsák, a manuális légkondi, a féknyomástartó, a LED-es fényszóró, a tolatóradar, az elektromos állítású, behajtható tükrök fűtése, a négyhangszórós audio, a telefon-kihangosító, a tempomat, a középkonzoli érintőképernyő, az aszimmetrikus hátsó támladöntés és a 17 colos alufelni-készlet minden ZS-hez alapáras. A Comfort+ ehhez digitális műszerfalat, bőrüléseket, gyári navigációt, plusz két hangszórót, esőérzékelőt, és első ködfényeket tesz hozzá. Az aktív biztonsági listán egyedül a holttérfigyelő áll, de ez is csak a csúcsmodellhez jár, külön megrendelni nem lehet.

Összegzés:

Az MG sokat ad a mai mezőnyben már diszkontnak nevezhető áron. Az 1,5-ös szívómotorral és a méretes csomagtartóval mifelénk teljes értékű, hosszabb utakra is megfelelő családi autó.

Előnyei:

– Színvonalas anyaghasználat és összeszerelés

– Tágas hátsó lábtér

– Nagy csomagtér

– Kényelmes felfüggesztés

– Csendes motor

– Finoman kapcsolható váltó

– Hat légzsák

– Ár

– Hosszú alapgarancia

 

Hátrányai:

– Csak sugárirányban állítható kormányoszlop

– Korlátozott kilátás

– Rövid Rozsdagarancia

– Hiányzó vezetősegédek

– Magas csomagtartó-perem

– Kevés csomagrögzítő pont

– Kanyarodási oldaldőlés

 

Műszaki adatok:

Soros négyhengeres szívó benzinmotor, szívócső befecskendezéssel, változó DOHC-vezérléssel és hengerenkénti négy szeleppel. Hengerűrtartalom: 1498 cm3. Furat: 75,0 mm, löket: 84,8 mm. Kompresszió: 11,5:1. Teljesítmény: 106 LE/78 kW (6000/min). Nyomaték: 141 Nm (4500/perc). Ötfokozatú kézi váltó, elsőkerék-kerékhajtás. Elöl McPherson, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztés. Elöl-hátul tárcsafékek. Csomagtér: 448-1327 l. Hosszúság x szélesség x magasság: 4323 x 1809 x 1653 mm. Tengelytáv: 2580 mm. Saját tömeg: 1239 kg. Gumiméret 215/55 R17. Gyorsulás (0-100 km/h): 10,9 s. Végsebesség 175 km/h. Fogyasztás (vegyes): 6,6-7,2 l/100 km. Tesztfogyasztás (vegyes) 6,3 l/100 km. CO2: 149 g/ km. Általános garancia: 7 év, vagy 150 000 km. Védőszárny szolgáltatás: 2 év. Fényezési garancia: 3 év vagy 72 000 km. Rozsdagarancia: 7 év. Szervizintervallum: 24 000 km vagy 1 év

 

MG Zs
Minden ZS minden fényforrása LED-es, az első ködlámpák csak a Comfort+-tól járnak. A 17 colos alufelni-garnitúra alapáras.

 

MG Zs
Az összeszerelés minősége és az anyaghasználat példás, a vezetőülés magasságállítása alapáras, de a kormányoszlop csak fel-le mozgatható minden változatban.

 

MG Zs
Hosszúlöketű a szívó 1,5-ös. Puhán forog, hidegen is készséges. Nyomatéki karakterisztikája kellemes, de igazán csak 3000/perc felett él.

 

MG Zs
A hátsó lábtér tágas, az ülőlap rövid. A képen az első üléseket 185 centis vezetőhöz állítottuk be.

 

MG Zs
A csomagtartó a kategóriában kifejezetten méretesnek számít (448 l), küszöbe magas, és a rögzítők is hiányoznak belőle.

SZG

Oszd meg másokkal is ezt a cikket

AzAutó magazin előfizetés

Magazin előfizetés

Szívesen olvasnál tartalmakat offline is? Fizess elő az AzAutó magazinjára. Az előfizetés díja 9 960 Ft / év. 

Lorenna McKennitt

Kapcsolódó cikkek

Autopálya szabályok

Szabályok, amikkel érdemes tisztában lenned ha autópályát használsz

Bár a legtöbben nagyjából tisztában vagyunk az autópályán való vezetéssel, sokszor előfordul, hogy egy-egy információ nem jut el hozzánk, pedig hasznos lenne. Vannak például olyan lehetőségek, amelyek lehetővé teszik számodra, hogy elkerüld a pótdíjat, és sok 10 ezer forintot spórolj meg magadnak. Cikkünkben két ilyen hasznos szabályt tekintünk át. Vágjunk is bele!