Barion Pixel

BYD ATTO3 elektromos autó

Bemutató: JAC S4 Pro – Névmás

A JAC teherautó-gyártónak indult és alapvetően az ma is, de az elmúlt tíz évben személyautói is rengeteget fejlődtek. Idei újdonsága, az S4 Pro már sok Európán kívüli piacon sikeres.
2023. október 24.
SZG

A JAC teherautó-gyártónak indult és alapvetően az ma is, de az elmúlt tíz évben személyautói is rengeteget fejlődtek. Idei újdonsága, az S4 Pro már sok Európán kívüli piacon sikeres.

A JAC Motorsról:

A JAC Motors egy tízmilliós „vidéki városban”, Hefei-ben működik, a kelet-kínai Anhui tartományban. 1964-ben indult, de évtizedeken át csak teherautókat, rakodógépeket meg targoncákat gyártott. Ez az üzletága ma is virul, a JAC bevételének nagyobbik része változatlanul innen származik. Egy 2007-es kínai kormányhatározat értelmében a vállalatnak a „nyitnia kellett a személyautók piaca felé” is.

Bemutató: JAC S4 Pro
Az S4 Pro formáit nemzetközi csapat rajzolta a márka torinói központjában. A fényszórók alapáron egyszerű H7-es halogének

Erre állami forrásokat is kapott bőven, így előbb a Hyundai-jal, majd a Mitsubishivel, a legutóbbi időkben pedig a Volkswagennel állt össze fejlesztéseit megtámogatandó. Az irány az évek során megfordult, ma már inkább a JAC segíti a Volkswagen villanyautós programját. Az állami tőkeinjekcióból saját fejlesztőközpontra is futotta, sőt, a márka a 2010-es évek elején formastúdiót nyitott Torinóban! A fejlesztésben így ma összesen több mint 2000-en dolgoznak, a dizájncsapat élén sokáig egy korábban az Alfa Centro Stile-ben dolgozó olasz formatervező, Daniele Gaglione állt, az ő helyét vette át 2018-ban a JAC mai palettájának formáiért felelős francia Wladimir Lasbugues. Ő korábban szintén megfordult az Alfa Romeo-nál és a Fiatnál.

BYD DOLPHIN

Bemutató: JAC S4 Pro
A tetősínek felár nélkül járnak, és a tolatóradarért sem kell külön fizetni. Az S4 Prot már Mexikóban is gyártják, és Ázsián, Dél-Amerikán kívül több arab országban is árulják.

A modellről:

Az egykor Hyundai, és Mitsubishi alapokon elindított fejlesztések ma már teljesen önállóak a JAC-nél, a 2018-ban bemutatott, de tavaly alaposan átdolgozott S4-es moduláris padlója, futóműve és hajtáslánca is saját konstrukció. A felfrissített modell hivatalos neve JAC S4 Pro, azonban jó kínai szokás szerint nem csak típus, de márkaneve is piacfüggő. Így ugyanezt a kompakt SUV-t forgalmazzák Refine S4, JAC T60, Refine X4, JAC Sei4 és JAC JS4-ként is. Már nem is csak Kínában készül, 2019 óta Mexikóban, Sahagun városában is ontják a sorok.

Bemutató: JAC S4 Pro
Az érintőképernyő 10,25 colos, és a hagyományos műszerek helyére is ugyanekkora kijelzőt lehet rendelni

A 4,41 m hosszú S4 Pro tengelytávja 2620 mm, futóműve elöl McPherson, hátul egyszerű csatolt lengőkaros, minden változata elsőkerék-hajtású. Az alapmotor szívócső befecskendezéses, de mindkét oldalán folyamatosan változó vezérlésű 1,6-os szívó benzines, 120 LE-vel (150 Nm), ehhez kizárólag hatfokozatú kéziváltó jár. A kéttagú motorválaszték másik gépe is négyhengeres, de kisebb és modernebb is: 1,5-ös, közvetlen befecskendezéses és turbós, 150 LE-vel, és 210 Nm-rel, és fokozatmentes (CVT) automatát is lehet rendelni hozzá.

Bemutató: JAC S4 Pro
Az 1,6-os szívó benzinmotor változó DOHC-vezérlésű, és csupa könnyűfém

Mindkét gép Euro5-ös tisztaságú, az alapmodell kétlégzsákos, de ESP, manuális légkondi, távirányítós központi zár, négy elektromos ablakemelő, 17 colos alufelni készlet, LED-es hátsó világítás, tolatóradar és hathangszórós Bluetooth-os rádió ehhez is jár. A maximális légzsákszám hat, az extralistán a megszokott tételek (napfénytető, navigáció, tolatókamera, ülésfűtés, kétzónás légkondi stb.) mellett elektromos csomagtérajtó mozgatás, adaptív LED-es fényszóró, sávtartó, holttérfigyelő, távolságtartós tempomat, vészfék asszisztens, panorámakamera, és 10,25 colos vetített műszerfal is szerepel.

Bemutató: JAC S4 Pro
A hasmagasság – 17 colos kerekekkel – 15 centi

Elektromos verzió:

A benzinesek mellett már a tisztán elektromos S4-es is menetkész; 110 LE-s villanymotorja az első kerekeket forgatja (330 Nm). A vízhűtéses lítiumionos akkuból pedig háromféle rendelhető hozzá: 55, 61 vagy 66 kW-s. Ezekkel a gyári hatótáv, sorrendben 355, 402 és 470 km. A JAC a legtöbb exportpiacon 5 éves, 100 000 km-es garanciával árulja az S4 Pro-t (és névrokonait). A kínai alapár, az 1,5-ös turbós motorral, CVT váltóval, közepes felszereltséggel és az összes helyi adóval, ma kereken 5 millió forintnyi jüan.

Bemutató: JAC S4 Pro
520 l-es a csomagtartó, az osztott támladöntés alapáras minden változatban

 

Oszd meg másokkal is ezt a cikket

AzAutó magazin előfizetés

Magazin előfizetés

Szívesen olvasnál tartalmakat offline is? Fizess elő az AzAutó magazinjára. Az előfizetés díja 9 960 Ft / év. 

Kapcsolódó cikkek

BYD kék

Mit tud a BYD elektromos crossovere, az ATTO 3?

A BYD kínai gyártó tavaly érkezett Magyarországra, mintegy két évvel azután, hogy megjelent Európában. A hírre felkapták a fejüket a villanyautózás iránt érdeklődő magyar autósok, ugyanis a BYD nemcsak remek autókkal lépett be a magyar piacra, hanem egészen egyedülálló hátországgal is rendelkezik.