Barion Pixel

BYD ATTO3 elektromos autó

Tesztnapló: SsangYong Tivoli X150 1.5 GDI Turbo DLX Plus – Csendesen jön

2019-ben a Tivolit is felfrissítette a korai SsangYong, a legnagyobb újdonság a Korandót is hajtó 1,5-ös turbós benzines.
2024. április 3.
SZG

2019-ben a SsangYong Tivoli is felfrissítésre került, a legnagyobb újdonság a Korandót is hajtó 1,5-ös turbós benzines.

A SsangYong az indiai Mahindra tulajdona, és az óriásvállalat pénzügyi hátterével, az utóbbi években komoly fejlesztésekbe is fogott. Ez kifejezetten jót tett a Tivolinak.

Karosszéria, utastér

Könnyű beszállni, az ülések ugyanolyan nagyok és kényelmesek, mint a Korandóban. A határozott vonalakkal megrajzolt műszerpult magasan fut, a minőségérzet több mint kellemes. Az illesztések itt is, és a karosszérián is pontosak, a gombok, kapcsolók finoman működnek. A fejtér 185 centis magassággal is tágas, és a vállszélességgel sincs gond. A középkonzol keskeny, de a felső rész kemény pereme nyomhatja a vezető jobb lábát. A kacatrekeszek még jobbak, mint az általunk is dicsért Korandóban, a mély első ajtózsebek jól használhatók (menet közben is könnyű őket elérni). A hátsó lábhely a 2600 mm-es tengelytáv ellenére tágas, a hátsó pad lapja meglepően hosszú, és a magasan tartott tető miatt a fejtér is rendben van. A középső utas helye sem szűk, a padlómerevítő nem magas, de széles. Zavaró, hogy az első támlákra zsebek helyett gumipántokat tettek; az ajtók üregei rövidek, de elég mélyek és itt is könnyen elérhetők. A csomagtér duplapadlós (mély padló alatti rekesszel), teljes alapmérete 427 l, a rögzítőpont zavaróan kevés, a perem magas, de jó, hogy befelé nincs küszöb. A hátsó támlákat lebillentve a padló sík, és csak finoman emelkedő, könnyű a cuccokat betolni.

BYD DOLPHIN

Tivoli
A csúcskivitellel a jó világítási képű LED-es fényszórók is alapárasak, az ajtók nagy lemezfelületeiről nagyon hiányzik a műanyag védelem.

Motor, erőátvitel

A technikás 1,5-ös hidegen is simán forog, gázreakciója elég élénk, és gyorsan be is melegszik. A hatfokozatú kézi váltó karja puhán és pontosan, de hosszú utakon jár. Az áttételek kiosztása kissé túl szellős, a nagy fordulatszámlépcsőket nem szereti, a 2000-2200/perc alatt érezhető turbólyukkal dolgozó benzines. A startstop a hideg motort is leállítja, az indítás mindig villámgyors.

Tivoli motortér
Soros négyhengeres, közvetlen befecskendezéses, változó vezérélésű, turbós benzinmotor, elöl keresztben beépítve.

Vezetés, menettulajdonságok

Az egyébként szép rajzolatú vetített műszerfalon erős napsütésben zavaró, hogy felkapcsolt világítással a műszerek fényerejét teljesen felcsavarva is halvány a teljesen digitális műszerkép. A középkonzol magasra emelt képernyője nagyon jó, de menüje indulás után lassan reagál. A fűtés-szellőzés gombjai kitapinthatatlanok, viszont nagyon jó, hogy a beltéri elemek erős napsütésben sem tükröződnek a szélvédőben. A kilátás előre, és oldalra elfogadható, hátra korlátozott, fontos segítség a tolatókamera. Az egyszerű szerkezetű hátsó futómű ellenére a kanyartulajdonságok sokáig semlegesek, a hangolás kellemesen lágy, még a nagyobb úthibákat is jól viseli a Tivoli. Autópályán a gördülés és a szél a fő zajforrás, a motor csak 4000/perc felett válik hangossá (vagy már 2500 körül nagyobb terhelésre). 4000 fölé felesleges forgatni. Autópályán, a hosszú hatodik miatt gyenge a rugalmasság, egy-egy országúti előzéshez közepes terheléssel is jól jön a visszakapcsolás (akár negyedikig). A tesztfogyasztás megdöbbentően rosszul alakult: zömében elővárosi, országúti és autópályás használattal, közepes terheléssel az átlag 9,8 l/100 km-re jött ki!

Tivoli műszerfal
Minőségi műszerfal finom anyagokból. A konfigurálható folyadékkristályos műszeregység felkapcsolt világításnál nappal nehezen olvasható. A beltér elemei rossz úton sem zörögtek.

Felszereltség, költségek

A Tivoli alapáron is jól felszerelt, a most akciósan 4 899 000 forintos belépő szinthez is jár hat légzsák, városi vészfék, táblafelismerő, sávtartó, manuális légkondi, tempomat, tükörfűtés, LED-es menetfény, és osztott hátsó támladöntés. Az induló felszereltséggel 16 colos acél keréktárcsákon gurul a Tivoli, és meglepő, hogy a ennek kivitelnek nincs csomagtér rolója, és nem is rendelhető hozzá. A négyféle felszereltség csúcsát jelentő DLX Plus sokkal tovább megy: egyebek mellett LCD műszeregység, első-hátsó parkolóradar, bőrkormány, elektromos tükörbehajtás, kormányfűtés, kétzónás klíma, esőérzékelő, vezetői térdlégzsák, Bluetooth-os rádió, 18 colos alufelni garnitúra, vezeték nélküli telefontöltő és LED-es első fényszórók is járnak hozzá.  

Tivoli hátsó karosszéria
Magasról nyílik a csomagtér ajtaja, elsőkerék-hajtással csatolt lengőkaros a hátsó futómű. Az összkerék-hajtású változat multilinkkel jön.

Összegzés

Minőséget sugárzó, SUV-hatású kompakt családi ötajtós, bőséges hátsó lábtérrel, erős motorral, versenyképes árral, hosszú alapjótállással, de rövid rozsdagaranciával és zavaróan nagy fogyasztással.

Tivoli hátsó ülések
A 2,6 m-es tengelytáv ma már nem számít hosszúnak ebben a méretosztályban, a Tivoli hátsó lábhelye mégis kellemesen tágas.

Előnyei

– Pontos kidolgozás

– Nagy hátsó lábhely

– Csendes benzines

– Pontos sebességváltó

– Jó fékek

– Kellemes futómű-hangolás

– Hosszú garancia

– Gazdag felszereltség

– Versenyképes ár

Tivoli csomagtér
A csomagtér tágas, kialakítása praktikus nagy mennyiségű csomag is elfér benne.

Hátrányai

– Nagy fogyasztás

– Túl hosszú váltó áttételek

– Rövid szervizciklus (1 év)

– Rövid rozsdagarancia (6 év)

Műszaki adatok

-Soros négyhengeres, közvetlen befecskendezéses, változó vezérélésű, turbós benzinmotor, elöl keresztben beépítve. Két felülfekvő vezérműtengely, hengerenként négy szelep.

-Hengerűrtartalom: 1497 cm3.

-Furat: 76,0 mm, löket: 82,5 mm.

-Kompresszió: 9,5:1.

-Teljesítmény: 163 LE/120 kW (5500/min).

-Nyomaték: 280 Nm (1500-4000/min).

-Hatfokozatú kézi váltó, elsőkerékhajtás.

-Elöl McPherson, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztés.

-Elöl-hátul tárcsafékek.

-Csomagtér:  l.

-Üzemanyagtartály: 50 l.

-Hosszúság x szélesség x magasság: 4225 x 1810 x 1613 mm.

-Tengelytáv: 2600 mm.

-Saját tömeg: 1300 kg-tól.

-Gumiméret: 215/50 R18.

-Gyorsulás (0-100 km/h): 9,7 s.

-Végsebesség 181 km/h.

-Fogyasztás (vegyes): 7,2 l/100 km.

-Tesztfogyasztás 9,8 l/100 km.

-CO2: 160-164 g/km.

-Általános garancia: 5 év, vagy 100 000 km.

-Védőszárny szolgáltatás: 5 év vagy 100 000 km.

-Fényezési garancia: 5 év.

-Rozsdagarancia 6 év.

-Szervizintervallum: 15 000 km vagy 1 év.

SZG

Oszd meg másokkal is ezt a cikket

AzAutó magazin előfizetés

Magazin előfizetés

Szívesen olvasnál tartalmakat offline is? Fizess elő az AzAutó magazinjára. Az előfizetés díja 9 960 Ft / év. 

Kapcsolódó cikkek