Teszt: Suzuki Ignis 1.3 Special 4WD

A Suzuki módosított karosszériába bújtatta a Wagon R-t, és új motort is adott új szabadidő-autójának.

A Wagon R formájában is terepjárósított rokona a burkolat nélküli meredek emelkedőn is otthonosan mozog. A négycsatornás blokkolásgátló mellett az elektronikus fékerőelosztó és az elektromos szervokormány is az alapfelszereléshez tartozikA Wagon R egyszerű szürke-fekete műszerfala az Ignisben. A légkondi kapcsolója a szellőzőventilátor állítótárcsájának közepén van. A műszerfal középkonzoljának két oldalán szimmetrikusan elhelyezett pohártartós polcra lehet pakolni. A kormány magassága nem állítható
A kormány és az utaslégzsák mellé több nem is rendelhető. A biztonsági övek előfeszülnek és erőhatárolósak. Az ülések lapja rövid, nincs elég oldaltartásuk. Az anyagminőség és a kidolgozás átlagon felüliA hátsó ülések alig formázottak, a fejtámlák magassága állítható
Kevés textil, sok műanyag, nagy zsebek az ajtókonA Suzuki legfrissebb motorja fürgén viszi az Ignist, de pörgetve hangos
Az Ignis állandó összkerékhajtási rendszerének kihasználásához nyáron is M+S (hó és sár) jelű téli gumit érdemes használni, a nyári gumi árkai földúton eltömödnekA mutatós autó színezett felületei sérülékenyek, a hátsó lámpatestek jól látható magasságban vannak
A csomagtartó alaphelyzetben kicsi, a háttámlák csekély szögkülönbséggel állíthatókA fele-fele arányban osztva dönthető háttámla két személy mögött nagy rakteret hagy, a csomagtartónak szinte nincs pereme
A kemény fedél alatt kivehető műanyag doboz van. Ha nincs telepakolva, a tárgyak csúszkálnak benne 

 

 Karosszéria, felfüggesztés

+ Egyedi megjelenésű, a funkciót kifejező karosszéria + Egyszerű, de jó minőségű utastér + Jól átlátható hátsó rész + A külső mérethez képest nem szűkös utastér — Keményre hangolt, hátul elpattogó futómű — Kis csomagtér — Zörgésre hajlamos tárolóhelyek — Szélérzékenység — Rövid lapú ülések

Motor, erőátvitel

+ Rezonanciamentesen, a 3500 ford/min értékig csöndesen forgó motor — Pörgetéskor motorzaj — Kissé nehézkesen kapcsolható váltó

Biztonság

+ Magas üléshelyzet + Összkerékhajtással biztonságos menettulajdonságok + Rossz útviszonyok között is biztonságos mozgás — Nem állítható kormánymagasság — Oldallégzsák nem rendelhető — Hátul középen nincs fejtámla és hárompontos öv

Költségek

+ Várható tartósság + Az átlagosnál kisebb értékcsökkenés — 15 ezres szerviz — Drága ár

 

Adatlap: Suzuki Ignis 1.3 Special 4WD

Motor Folyadékhűtéses, négyhengeres, négyütemű soros benzinmotor, elől keresztben beépítve. Két felülfekvő vezérműtengely, hengerenként négy szelep. Könnyűfém hengerfej és blokk, hengerenkénti befecskendezés. Hengerűrtartalom: 1328 cm3, furat 78 mm, löket 69,5 mm. Sűrítési arány: 9,5:1. Teljesítmény: 83 LE/61 kW (5500/min). Nyomaték: 110 Nm (3500/min). Olajtöltés: 3,8 l. Hűtőviz: 4,6 l. Akkumulátor: 36 Ah. Generátor: 45 A.

Erőátvitel Ötfokozatú kéziváltó, állandó összkerékhajtás, viszkókuplung. Áttételek: I.3,42; II. 1,9; III. 1,28; IV. 0,97; V. 0,82; H. 3,27. Végáttétel: 4,1. Hidraulikus működtetésű egytárcsás tengelykapcsoló.

Futómű Elől McPherson-felfüggesztés keresztlengőkarral, hátul merev tengely, spirálrugók, hidraulikus lengéscsillapitók. Elöl kanyarstabilizátor. Kétkörös szervós fékrendszer, elöl belső hűtésű tárcsa-, hátul dobfék. Elektromos szervokormány.

Karosszéria Ötajtós, 5 üléses acélkarosszéria. Saját tömeg: 995 kg. Megengedett össztömeg: 1430 kg. Üzemanyagtartály: 41 l, Hosszúság: 3615 mm, Szélesség: 1595 mm, Magasság: 1590 mm, Tengelytáv: 2360 mm, Nyomtáv elöl: 1400 mm, Nyomtáv hátul: 1485 mm, Belső szélesség elöl: 1480 mm, Belső szélesség hátul: 1385 mm, Belmagasság elöl: 1000 mm, Belmagasság hátul: 940 mm, Elülső ülőlap: 480 mm, Lábhely méret: 400-660 mm, Hátsó ülőlap 480 mm, Üléstér: 130-390 mm, Csomagtér: 180/419 l., Gumi: Dunlop SP 10 165/70×14

Menetteljesítmények Gyorsulás (0-100 km/h): 11 s. Végsebesség: 160 km/h.

Fogyasztás (EU) Fogyasztás (EU) Város: 9,0 l/100 km. Városon kívül: 5,7 l/100 km. Vegyes: 6,9 l/100 km. (Gyári adatok)

A szériakivitel érdemleges tartozékai Blokkolásgátló, vezetői és utaslégzsák, elektromosan mozgatható külső tükrök, elektromos szervokormány, övelőfeszítő és överő-határoló elöl, elülső elektromos ablakemelés, központi zár, ködfényszóró, tetősín. Ár: 3 780 000 Ft

 

Az Autó2 újság 2001/7. számában megjelent cikk rövidített változata