Kompresszoros különkiadás a Mazda MX-5-ből

A Lipcsei Autószalonon mutatkozott be a Mazda MX-5 Yusho. A prototípus kétliteres benzinmotorját 241 lóerősre erősítették, kompresszort és egyedi Cosworth-alkatrészeket kapott. Sorozatgyártásról egyelőre nincs szó.

Yusho névre keresztelt prototípust mutatott be a Mazda az MX-5-ből, a tanulmány neve japánul győzelmet jelent. Viszonylag eldugott helyszínen, a Lipcsei Autószalonon mutatták be a roadstert, amely lényegesen erősebb sorozatgyártású társainál.

A mattfehérre fényezett, 17-es kerekekre ültetett sportkocsi a kétliteres benzinmotor módosított változatát kapta. Kompresszort és töltőlevegő-hűtőt szereltek a motorra, amelynek dugattyúit és egyéb alkatrészeit a Cosworth készítette. Egyedi sportkipufogót terveztek az MX-5-höz, a vezérlést újraprogramozták. Formailag a csomagtartóra szerelt szpojler, a karbonszálas anyagból készült diffúzor és a középen kivezetett kipufogóvégek árulkodnak arról, hogy egyedi modellről van szó.

Az ültetett sportfutómű Bilstein gátlókkal, nagyobb stabilizátor rudakkal és feszesebb Eibach rugókkal készült. Szemben az alapváltozat 160 lóerős teljesítményével, a tanulmány 241 lóerőt ad le, legnagyobb nyomatéka 188-ról 274 Nm-re ugrott. Gyorsulási és tömegadatokat nem közölt a Mazda, egyelőre sorozatgyártásról sincs szó.