Tanulók tuningolták a ‘nyugger Mercedest’

A Mercedes B-osztály unalmas autónak számít. De ennek nem kell így lennie, bizonyították be a Rastattban működő Mercedes gyár ipari tanulói. Az általuk épített “B55” biztosan egyedi darab marad.

Az aszfaltra rajzolt csíkok és a dupla kipufogó nem illik a képbe

A különleges B-osztály olyan hangokat hallat, mint egy SLS, és úgy megy, hogy minden GTI csak pislog a nyomában. A rastatti Mercedes gyár tanulói által készített B-Klasse-átirat nem sokban emlékeztet a konzervatív német nyugdíjas ügyfélkör kedvencére.

Az üzem igazgatója különleges autó építését kérte az oktatási osztálytól, és pontosan ezt szállították neki. A fehérre festett "B55" kívülről csaknem változatlan maradt. Csak a felnik, fekete fényszórók, a dupla kipufogó és a púposított motorháztető sejteti, hogy itt valami nem stimmel.

Cipőskanállal épp befért a V8-as

A típusjelölés nem hazudik, a motortérbe egy 5,5 literes, 388 lóerős V8-ast szuszakoltak. Amit a gyári AMG tuningcég sosem akart, és a tanácsadónak felkért sindelfingeni fejlesztők lehetetlennek tartottak, azt nyolc hónap alatt megvalósította két tucatnyi kiképzés alatt álló autószerelő és autógyári szakmunkástanuló.

A jóindulatú menettulajdonságú, magas üléspozíciójú B-osztályból tüzes sportkocsit faragtak. A Mercedes-tanulók a műtéthez az S-osztályból vették át a motort és a váltót, az E-osztályból a hátsó hidat, a fékek pedig a régi C32 AMG-ből jöttek.

A beltéren is kicsit javítottak

Belül is minden szériának hat, bár az olcsó műanyagokat alcantara bevonattal látták el. Csak kormány származik a C63 AMG-ből, illetve a műszerfalon a sebességmérőt skálázták 300-ig.

A világ legerősebb B-osztályát a V8-as 530 newtonmétere, a hétsebességes automataváltó és a hátsókerékhajtás 5,2 másodperc alatt gyorsítja óránként száz kilométeres sebességre, a végsebesség pedig 270km/h.

A kereken 2,5 millió legyártott A és B-osztály után ez lehetne a méltó folytatás. Viszont ebben a formájában az autó nem kerül gyártásba. Pár hónap múlva lekerül a szalagról a B-osztály jelenlegi változatának utolsó példánya, a rastatti üzem már most az utódmodell gyártására készül.

A B55 így abszolút egyedi darab marad. Ha valaki mégis utánozni szeretné, a tanulóüzem tanácsot szívesen ad hozzá. Olcsó például semmiképpen nem lesz a mutatvány, 100 ezer euró (28 millió forint) alatt nem nagyon fog kijönni.