Bemutató: Peugeot 5008

Hozott anyagból dolgozik, mégis új megoldásokkal rukkol ki a Peugeot legújabb egyterűje.

Tömzsi orrú egyterű. Tágas, légellenállása mégis kedvező, az oszlopokat eltakaró oldalüvegek karcsúsítanak. A hazai piacon jövő év első negyedében várható az 5008

Feladta a leckét önmagának a Peugeot. A márka szívesen állít elő számos lemeztárs-modellt, kombik, kabriók, egyterűek készülnek azonos padlólemezre, ám névadásra már alig marad lehetőség. A kódolás elve – az első szám a kategória, a harmadik a sorozat, közte az egy vagy a két nulla az alapváltozat vagy a módosulat jele – nem hagy sok teret a névadóknak. A 308-as és leszármazottai kimerítették a Peugeot-rendszert. A kissé korábban érkezett 3008-as letaszította a számegyenesről a legfrissebb platformtársat. Így lett belőle 5008-as.

Az ugyancsak a 308-as padlólemezére épülő, a 3008-assal azonos motorkínálatú új sorozat 2,9 centivel hosszabb a 308 kombijánál, és 16 centivel nyújtózik tovább, mint a 3008-as. A méretet felülről ugyancsak házi konkurens, a 807-es korlátozza, éppen 20 centivel haladja meg az újdonság hoszszát. Húsz centinként újabb Peugeot-egyterű, de a márka csak most állít direkt versenytársat olyan nagyágyúkkal szemben, mint amilyen például a Renault Grand Scénic, az Opel Zafira, a Citroën Grand C4 Picasso, a Volkswagen Touran, a Nissan Qashqai+2 vagy a Mazda5.

Nagy a tengelytávolság, a sok üvegfelületből a tetőre is jut
 
Igényesen kialakított az utastér. A nagy képernyős navigáció több országban automatikus segélyhívásra alkalmas
 
Önmagára tapadva siklik és ad helyet a ki-beszállónak a második sor ajtó melletti ülése
    

Bővebben az Az Autó 2009/12. számában olvashat a cikk témájáról!