Teszt: Opel Astra 1.4 Turbo

Itthon teszteltük az Opel új alsó-középkategóriását. Lehet belőle sikerkovács?

Képekben

Az Insigniában az elülső ajtótól indul a pengeszerű oldalvonal, itt éppen fordítva, hátul emelkedik fel. A 18 colos kerekek ellenére csupán a nagy kátyúkat érezteti a futómű. Bal oldali külső tükre aszferikus, jól követhető a mögöttes forgalom. Adaptív, kanyarkövető xenonlámpájának fénye  erős, az irányjelzők sérülékeny helyen, a lökhárító sarkában vannak
 
A hátsó tetőoszlop sokat takar, bizonyos helyzetekben a beüvegezett elülső oszlop is akadályozza a tájékozódást. A kipufogó hangolása nem sportos, a fordulókör átlagos
 
A Seat Leon és a Mazda3 is közeli formarokonának tűnik, az 1814 mm-es szélesség az eggyel nagyobb kategóriában általános. Innen jól látszik, milyen kicsi a hátsó ajtó. A kilincsek a régi modellről jönnek. A tesztautóba FlexRide adaptív futóművet szereltek, de sportos állásban sem  rugózott zavaróan keményen a rossz magyar utakon
     

  

Tiszta Insignia, kiváló minőségben, nyöszörgések nélkül. A telefon vagy a tárca befér a középkonzol alján kiképzett üregbe, ahol USB-csatlakozót is találunk. A kesztyűtartó az átlagosnál kisebb. Jó, hogy végre megint van vízhőmérő. A középkonzol felső sorában ott a Sport-gomb: ha benyomjuk, változik a kijelző színe, a futómű, a motorvezérlés és a kormány karaktere
 
Jól tart és kényelmes az extrapénzért mért, négy irányban állítható elektromos deréktámaszú fotel. A középső könyöklő alatt rekesz bújik meg, sajnos a fedele nem reteszelhető, így rátámaszkodva gyakran visszacsúszik alaphelyzetébe
 
Hátul akkor van elég tér, ha egyik elöl ülő sem magas. A középső padlómerevítés nem dudorodik zavaróan, hátra is jutott 12 V-os csatlakozó és fiók
     

  

Mélyek, de nem hosszúak a zsebek, elöl puha, hátul kopogós plasztik burkolja az ajtót. Mindegyik ablakemelőt kivilágítják, a kapcsolók elöl-hátul egyérintésesek
 
A  feláras, a felső képen félig felemelt állapotban látható mozgatható padló zavaró, jobb nélküle megrendelni az autót.
 
Az ajtó kellően magasra emelkedik, a kerékjáratok között egyméteres tárgyak is elférnek. A középső ülésrészből síalagút nyitható
     

  

Szinte elvész a térben a vadonatúj erőforrás. Szépen, kevés rezonanciával dolgozik. A motortartó bakok kissé lágyak, terhelésváltáskor jól érezhetően billeg a hajtáslánc
 
Ötletes a középső üreg: két pohár belefér, aljába pedig kisebb holmit (például digitális fényképezőgépet) rejthetünk. Előtte látszik az elektromos kézifék „karja”
 
Csaknem tökéletes a pedálrend, az ajtó mellé kis tárolófiók is jutott. A fényszóró tekerőgombja mellé tették a műszerfal fényerő-szabályzóját
     

Bővebben az Az Autó 2009/12. számában olvashat a cikk témájáról!

Előnyei-hátrányai

Karosszéria, felfüggesztésMotor, erőátvitel
Minőségi összeszerelés
Kiváló zajszigetelés
Áttekinthető műszerfal
Biztonságos úttartás
Sok rakodóhely
Prémiumos rugózás
Vaskos hátsó tetőoszlopok
Korlátozottan variálható hátsó tér
Terebélyes középkonzo
Nagynövésű vezető mögött kis lábtér
Rosszul használható csomagtérpadló
 
Finoman dolgozó, elfogadható dinamizmusú motor
Precíz kapcsolású váltó
Nem túlzó fogyasztás
Csendes üzem
 
Biztonság Költségek
Aktív első fejtámlák
 ESP alapáron
  
Gazdag alapfelszereltség
Kissé borsos ár

Bővebben az Az Autó 2009/12. számában olvashat a cikk témájáról!

Műszaki adatok

Motor Soros négyhengeres, négyütemű, változó vezérlésű, turbós benzinmotor, elöl keresztben beépítve. Két felülfekvő vezérműtengely, hengerenként négy szelep.

Könnyűfém hengerfej, acélblokk. Hengerűrtartalom 1369 cm3, furat: 72,5 mm, löket: 82,6 mm. Sűrítési arány: 9,5:1. Teljesítmény: 140 LE/103 kW (4900/min). Nyomaték: 200 Nm (1850–4900/min).

Erőátvitel Hatfokozatú kéziváltó, hidraulikus működtetésű egytárcsás száraz tengelykapcsoló, elsőkerék-hajtás. Sebesség 1000/min fordulatszámon hatodik fokozatban: 50 km/h. Felfüggesztés: Elöl segédvázas McPherson-, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztés, spirálrugók, kanyarstabilizátorral. Elöl hűtött-, hátul tömör tárcsafékek, ESP. 2,5 fordulatos, fogasléces kormánymű, elektromos rásegítéssel. Karosszéria: Ötajtós, ötüléses önhordó acélkarosszéria. Saját tömeg: 1298 kg. Megengedett össztömeg: 1870 kg. Üzemanyagtartály: 56 l.

Menetteljesítmények Gyorsulás (0–100 km/h): 9,7 s. Végsebesség: 205 km/h. Fogyasztás: város/városon kívül/vegyes: 4,8/7,8/5,9 l/100 km. Tesztátlag: 8,4 l/100 km.* CO2: 139 g/km. * Saját mérés, főleg országúton, két személlyel, +7 és +10 Celsius-fok közötti hőmérsékleten

Garancia, szerviz: Általános garancia és fényezési jótállás 2 év km-korlátozás nélkül, védőszárny-szolgáltatás: 2 év, átrozsdásodás elleni garancia: 12 év, szervizperiódus, olajcsere: 30 000 km vagy 1 év.

Az 1.4 Turbo alapfelszerelései (a németországi árlista alapján) Vezető- és utasoldali légzsák, oldallégzsákok elöl, függönylégzsákok, állítható magasságú vezetőülés, elektromos tükrök, elektromos elülső ablakemelők, Isofix-rögzítés, aktív fejtámlák elöl, kitörésgátló, négy irányban állítható szervokormány, automata pedálkioldó rendszer, központi zár.

Ára: 5 060 000 Ft

Bővebben az Az Autó 2009/12. számában olvashat a cikk témájáról!