Teszt: Honda Jazz 1.4 Elegance

Finom, modern zene a szupermini-kategóriában a Jazz. Stílusával és kompozíciójával az átlag fölé emelkedik.

Képekben

Különleges megjelenés, amit a feláras plusz dizájnelemek (lökhárító, küszöb) hangsúlyoznak. Az elődnél a hossz 55, a szélesség 20, a tengelytáv 50 mm-rel nagyobb. A sok ablakkal nagyon jó a kilátás
 
Egyterűség-kombiság a nagy és magas beltér titka
 
Nem gúnyolódunk, de ma már ez a textilmennyiség az ajtón gazdagnak számit. A zseb is viszonylag öblös
    

  

Az egészségesen kényelmes ülés esztétikai élmény is
 
A kis első ablak sokat javít a kilátáson. A visszapillantóba ültetett index az 1,4-es változatok privilégiuma
 
Az ablakocska éleit a kilátás javítására letörték
    

  

A különleges műszerfal mélyre tett felső szegélye a nagylátószögű kilátást támogatja. A műszerek jól olvashatóak, az oldalszellőzők alatt kialakított helyen hűlhet-melegedhet az ital, a két kesztyűtartóba lehet pakolászni
 
A hang és a klímaosztály kezelője. Talán az eddigi legügyesebb összeállítás. Nagyon jó a hőfok hatalmas jelzése
 
Így fest, amikor csak az ülőlap van felcsapva
    

  

A karakuri módon előrehajtott ülés árulkodik a hátsó lábhely méretéről
 
Síkokkal határolt, alacsonyabb átemelési küszöbös, nagy csomagtér. Az ajtó könnyen és szélesre tárul
 
Már puszta látványával is műszaki gyöngyszem ez a csöppnyi helyre beépített motor
    

Bővebben az Autó2 2009/1. számában olvashat a cikk témájáról!

Előnyei-hátrányai

Karosszéria, felfüggesztésMotor, erőátvitel
Általánosan magas minőség, jó kilátás
Nagy beltér és hely elöl-hátul
Kényelmes, jól kiképzett első ülések
Szellemesen variálható hátsó ülések
Jól szigetelt felfüggesztések, értékelendő rugózási karakterisztikával és kanyar-stabilitással
Különleges, praktikusan kialakított műszerfal
Precíz, megfelelő erőkkel támogatott kormány
Kényelmes pedálrend, hatásos fékek
Gazdag szereltség
Halk motor, csendes utastér
Lötyögős kardánbox
Kicsit túláttételezett kormány
A hátsó oldalüvegek nem mennek le teljesen
 
Kulturált járású, korszerű, csendes motor
Jól használható nyomatékviszonyok
Élvezetes kapcsolású váltó
Teljesen zajtalan erőátviteli lánc
Hiányzik a takarékosabb, kímélőbb hatodik fokozat
Biztonság Költségek
Oldal-, függöny- és térdlégzsák
 Aktív első fejtámlák
Kitörésgátló
Felső Isofix-pontok
Csak a bal tükör aszferikus
 
Az elődhöz képest kedvező ár
3 éves garancia és védőszárny
12 év átrozsdásodás elleni garancia
Kicsit magas mért városi fogyasztás

Bővebben az Autó2 2009/1. számában olvashat a cikk témájáról!

Műszaki adatok

Motor Folyadékhűtéses, soros négyhengeres, hengerenkénti négyszelepes benzinmotor elöl keresztben beépítve. Egy vezértengely, változó vezérléses szívószelepek. Könnyűfém hengerfej és blokk. Hengerűrtartalom: 1339 cm3, furat: 73,0 mm, löket: 80,0 mm. Sűrítési arány: 10,5:1. Teljesítmény: 100 LE/73 kW (6000/min). Nyomaték: 128 Nm (4800/min). Olajtöltés: 3,6. Hűtővíz: 4,5 l. Akkumulátor: 12 V 44 Ah.

Erőátvitel Ötfokozatú kéziváltó, hidraulikus működtetésű tengelykapcsoló. Elsőkerék-hajtás. Sebesség 1000-es fordulatszámon ötödikben: 33 km/h.

Felfüggesztés Elöl McPherson, hátul csatolt hosszanti lengőkarok spirálrugókkal. Elöl-hátul stabilizátor és tárcsafékek. Elöl hátul kanyarstabilizátor. Fogasléces kormánymű, elektromos rásegítéssel.

Karosszéria Ötajtós, ötüléses önhordó acélkarosszéria. Saját tömeg: 1086 kg-tól. Megengedett össztömeg: 1520 kg. Üzemanyagtartály: 42 l.

Menetteljesítmények Gyorsulás (0–100 km/h): 11,4 s. Végsebesség: 182 km/h. Fogyasztás: város/városon kívül/vegyes: 6,5/4,7/5,4 l/100 km. Tesztátlag: 7,2 l/100 km*. CO2: 128 g/km. * Saját mérés, csak városi használatban, egy személlyel, –3 és +4 Celsius-fok közötti hőmérsékleten.

Garancia, szerviz Általános: 3 év vagy 100 000 km. Átrozsdásodás elleni: 12 év. Fényezési: 3 év. Védőszárny: 3 év. Szervizperiódus, olajcsere: 20 000 km vagy 1 év.

Az Elegance (az 1,4-es motoros belépőmodell) kivitel érdemleges tartozékai Front-, első oldal- és függönylégzsák, kitörésgátló, első aktív fejtámlák, automatikus légkondicionáló, indításgátló, állítható magasságú vezetőülés, két síkban állítható kormány, elektromos ablakmozgatás elöl hátul, távvezérelt központi zár, tükrök elektromos mozgatása, Isofix-pontok, kormányról vezérelhető rádió/CD/MP3 4 USB/iPod/aux. hangszóróval, színezett üvegek, ködfényszórók, Magic hátsó ülések, hűthető kesztyűtartó, fedélzeti számítógép, állítható magasságú fényszórók.

Ára: 3 590 000 Ft

Bővebben az Autó2 2009/1. számában olvashat a cikk témájáról!

Videó

Bővebben az Autó2 2009/1. számában olvashat a cikk témájáról!