Pagani Imola

A Huayra versenypályára hangolt kiadása a teszt helyszínéül szolgáló pályáról kapta a nevét – a Pagani pilótái 16 ezer km-t köröztek az imolai aszfaltcsíkon, ahol Ayrton Senna 1994-ben szenvedett tragikus balesetet.

A technika a legkomolyabb, amit fennállása során Horacio Pagani cége eddig felmutatott. A monocoque váz karbon-titán kompozit, ehhez a felfüggesztések segédkeretekkel kapcsolódnak, a csillapítás adaptív (együtt dolgozik a motorvezérléssel, a difizárral és az aktív légterelőkkel), az elöl 20, hátul 21 colos felnikre a P Zero Trofeo R gumikat a Pirelli speciálisan az autóhoz fejlesztette.

Pagani Imola – 4853x2035x1269 mm-es a karosszéria, a tengelytáv 2795 mm. A menetteljesítmények titkosak

A motor – szokás szerint – Mercedes-AMG, a 6,0 l-es, 60 fokos hengerszögű V12-es 827 LE-t és 1100 Nm-t küld a hátsó tengelyre, hétsebességes, a kuplungnál tripla tárcsás Xtrac robotváltón keresztül. A karbon-kerámia kompozit fékek Brembók, elöl hat-, hátul négydugattyús nyergekkel. Érdekesség a speciális Pagani-szabadalom fényezés, az Acquarello Light, amivel 5 kilót spóroltak – az Imola saját tömege 1246 kg. Csak öt példány készült és már mindet eladták, az ár 1,7 milliárd forinttól indult.