Nyolcszor hat

Az A8 tudásának legjava mostantól az A6-osban is elérhető.

Fél évszázad alatt (1968 óta, 1994-ig Audi 100 néven) ez a nyolcadik generáció. A formai részletek és a nagyszilárdságú, mikroötvözött acélokból, és aluötvözetekből álló hibrid karosszéria méretei csak alig változtak: az új A6 ugyan minden irányban nőtt, de tengelytávja (2924 mm) és hossza (4939 mm) is csak 7-7, szélessége (1886 mm) 12, magassága (1457 mm) pedig 2 mm-rel több, mint volt. Elérhető az S line optikai csomag, alufelniből akár 21 colos is választható, felfüggesztésből pedig normál, adaptív csillapítású, sportos, vagy légrugós.

A technikai arzenál nagyon komoly, a fedélzeti rendszer már hagyományos – fizikai gombos – MMI nélkül, két nyomásérzékelős (rezgő visszajelzésre is képes) középkonzoli érintőképernyőről irányítható: felül 10,1, alatta 8,6 col a képátló, a vetített műszerek panelje 12,3 colos – a legtöbb funkció hangutasítással is működik. Az online kapcsolatra is képes A6 mindent tud, amire az Audi ma képes. A kulcsot helyettesítheti az okostelefon (Android), amiről akár a teljesen önálló, vezető nélküli parkolás is dirigálható. A City csomag a városi biztonságot növeli – többek között teljes körű (navigációs, kamerás, radaros) kereszteződés-felügyelettel -, a Tour csomag pedig olyan aktív, a navigáció adatai (útvonal, domborzati viszonyok) alapján döntéseket is hozó menetasszisztens, ami az autó biztonságos sávfelügyeletétől a gazdaságos vezetésig nyújt segítséget.

Minden A6-os könnyűhibrid: részben 48 V-os elektromos rendszerrel, a startstop feladatát is ellátó 16 LE-s, szíjhajtású villanymotor-generátorral és kisméretű lítiumionos akkuval. Motorfék nélkül is gurulhat 55 és 160 km/h között, és 21 km/h alatt menet közben is működik a startstop. A piaci bevezetés egy-egy közvetlen befecskendezéses, 3,0 l-es V6-os, turbós benzinessel és dízellel kezdődik, 55 TFSI (340 LE) és 50 TDI (286 LE) jelöléssel. Mindkettőhöz alap a quattro összkerékhajtás, de a benzinesé lamellás kuplungos, a dízelé pedig önzáró, torsen difis. Az automata váltók is eltérők, a TFSI-hez hétfokozatú, duplakuplungos S tronic robot, a TDI-hez nyolcas, bolygóműves Tiptronic jár, kézi egyáltalán nincs.

Az új Audi A6 már itthon van, de csak limuzin karosszériával rendelhető, az Avant kombira még várni kell.

KZ