Pokoli

Mercedes-AMG GT R – az elöl 19, hátul 20 hüvelykes felnikre pályára is vihető gumikat szerelnek, a függőleges pálcás Panamericana hűtőmaszk a 300 SLR egykori mexikói versenysikerére emlékeztet.

amg_mercedes-gt-r-c190-2016_r6.jpg

A tengelytáv maradt (2630 milliméter), de szinte minden porcikájában új a legvadabb AMG Gt, a részben karbonszálas karosszériás R. A négyliteres, V8-as, biturbó benzines 510 lóerő helyett 585 lóerőt (700 newtonméter) küld az immár aktív kormányzású hátsó kerekekre, a hétfokozatú, kormányról is pöcögtethető duplakuplungos robotváltón át – a differenciálmű önzáró.

amg_mercedes-gt-r-c190-2016_r24.jpg

Az első nyomtáv 46, a hátsó 57 milliméterrel szélesebb, és komolyan módosult az aerodinamika: új a kettős diffúzor, több a légbeömlő, van aktív alsó szpojler és villanymotorral záródó első zsalurendszer. A mindössze kétkilós szénszálas műanyag fenéklemez 80 kilométer/órás sebességtől lefelé mozog, legfeljebb 40 millimétert (vissza rugó húzza), 250 kilométer/óránál 40 kilóval csökkenti az első tengelyre ható emelőerőt. Az ESP három, a kipörgésgátló kilenc fokozatban állítható, a gyorsulás 0-ról 100 kilométer/órára 3,6 másodperc, a végsebesség 318 kilométer/óra.

amg_mercedes-gt-r-c190-2016_r1.jpg