Új városi busz a Scaniától

Fenntarthatósági stratégiájával összhangban a Scania a Van Hoollal együttműködve bemutatta egyedi gázüzemű buszát.

Biogázzal vagy CNG-vel működtetve, a busz a nagy utaskapacitás és a kis környezeti hatás kombinációját nyújtja. A tetszetős csuklós kivitel világos és tágas belső térrel rendelkezik, négy dupla ajtóval ellátott az utasok kényelmes le-, illetve felszállásának biztosítására. 

scania

A Scania a jól ismert belga buszgyártóval, a Van Hoollal társult, hogy létrehozza a közösségi közlekedés egyik leglátványosabb, de egyben legkisebb környezeti terheléssel üzemelő buszát. A Van Hool Exqui.City leginkább villamosra emlékeztető különleges csuklós felépítményű busz, ami bármilyen városi környezetbe beleillik. A két közlekedési eszköz legjavát nyújtja: a villamos külsejét, illetve annak hatékonyságát kombinálja a buszrendszerek rugalmasságával és költségszintjével. Európa-szerte nagy sikere volt a busz külső megjelenésének: legyen szó akár BRT használatról, vagy hagyományos üzemeltetésről, egyértelműen pozitív irányba tereli a közösségi közlekedés megítélését.

scania

Abból kiindulva, hogy az utasok a járatokat előre megváltott jegyekkel veszik igénybe, a vezetőállás az utastértől elkülönítve található, sőt üveggel is leválasztható. Az alacsonypadlós busz nagy szabad belső területeket tartalmaz a babakocsik, a kerekesszékek és az álló utasok számára. A hatalmas ablakok világos és szellős belsőt eredményeznek körkörös kilátással. A belépési magasság 320 mm.

Az ülések száma a belső elrendezéstől függ, amely rugalmasan testre szabható. Az ülések konzolos rögzítésűek a felületek simák és egyenletesek a könnyebb tisztíthatóság érdekében.

A Scania hátul keresztirányban beépített Euro 6 gázmotorjai földgázzal vagy biogázzal működhetnek. A nagy, 1470 literes, tetőn elhelyezett tartályok több mint egy napi vezetéshez elegendő üzemanyagot tudnak tárolni. A 320 lóerős motor 1500 Nm nyomatékkal rendelkezik, ami már alacsony fordulatszámon elérhető, így biztosítva a gázmotorok között kiemelkedő vezethetőséget. Ez a vezethetőség megegyezik a Scania ebben a szegmensben található dízelmotorjainak vezethetőségével. A motorhoz egy 6 sebességes ZF Ecolife váltó társul beépített retarderrel, amely egy szöghajtáson keresztül hajtja a hátsó portáltengelyt. A Scania városi buszokhoz fejlesztett alvázmoduljai és csuklórendszere kiváló kezelhetőséget és kényelmes utazást biztosítanak.