Barion Pixel

Tesztnapló: Suzuki Jimny 1.5 GL 4WD LCV – Édes teher

A Suzuki Jimny csak úgy maradhatott az európai piacon, hogy teherautó lett belőle.

A Suzuki Jimny csak úgy maradhatott az európai piacon, hogy teherautó lett belőle.

 

Kedves jelenség a Suzuki Jimny, a 15 colos lyukacsos lemezfelni szerintünk jobban mutat rajta, mint a 16-os alu. A hasmagasság 210 mm, diódás fényszóró az LCV-hez nincs
Kedves jelenség a Suzuki Jimny, a 15 colos lyukacsos lemezfelni szerintünk jobban mutat rajta, mint a 16-os alu. A hasmagasság 210 mm, diódás fényszóró az LCV-hez nincs

Karosszéria, utastér

A beszállásnál magasra kell felülni, a vezetőülés lapja nem emelhető-süllyeszthető. Méreteiből adódóan a Suzuki Jimny belül sem tágas, a kasztni keskeny, ráadásul az átalakítással fixen beszerelt válaszfal miatt az ülés csak korlátozottan tolható/dönthető hátra. A kényelmes vezetői pozíció erősen alkatfüggő (átlagos termetűek előnyben), az ülőlap rövid (475 mm), a kormányoszlop csak sugárirányban mozgatható. Minden műanyag kőkemény, a kivitelezés általánosan jó, kevés a rakodóhely. A hátsó ülések eltávolításával 863 l-es rakteret alakítottak ki, ennek alapterülete 950×1300 mm, a rakodóperem nagyon magas (80 cm).

 

Szűk a hely, kemények a műanyagok, alig van kacattartó
Szűk a hely, kemények a műanyagok, alig van kacattartó

Motor, erőátvitel

Itt nincs változás, kivéve, hogy automata váltót pluszpénzért sem vehetünk. Az 1,5-ös, szívócső-befecskendezéses, 100 LE-s benzines a teherautókra vonatkozó lazább emissziós előírásokat tudja teljesíteni, ezért a trükközés. A motor hangos, az ötös kéziváltó a hosszú pálcával pontosan kapcsolható, az osztóművel hátsókerék-hajtást (2H), összkerékhajtást (4H) és felezőt (4L) választhatunk, az átlósan kipörgő kerekeket mechanikus helyett elektronikus fékdifferenciál tartja kordában. A tesztfogyasztás kerek 8,0 l/100 km-re jött ki.

BYD DOLPHIN

Vezetés, menettulajdonságok

Létraváz, merevtengelyek, tekercsrugók, kiváló terepszögek, lejtmenetvezérlő – a Suzuki Jimnynek kevés ellenfele akad, ha elhagyjuk az aszfaltozott utat. A kedves külső megtévesztő, ez egy kőkemény terepjáró, könnyen áttekinthető kockaformával, 4,2 fordulatos kormánnyal, szerény menetkomforttal. Ötödikben 100 km/h-nál 3000/perc a fordulat, nincs sok erőtartalék és nagy a zaj; a karosszéria mozgása bizonytalan, ívmenetben nagyokat billen a felépítmény. A fék elöl tömör tárcsa, hátul dob, a hatékonyság megfelelő.

A Suzuki Jimny felszereltsége

Oda a GLX luxusa, a Suzuki Jimny teher­autó­ként az alap GL tudását nyújtja. Nincs már hozzá LED fényszóró, alufelni, automata légkondi, sem infotainment érintőképernyővel és tolatókamerával. A kormány műanyag, de van rajta tempomat-, audio- és telefonvezérlő, az ülések fűthetők, a vezetősegédek közül pedig minden megvan korábbról.

 

Teherautónál kötelező leválasztani a rakteret
Teherautónál kötelező leválasztani a rakteret

Összegzés

Örömteli, hogy maradt a Suzuki Jimny, mert célszerszámnak így is tökéletes (ráadásul menetlevelet sem kell vezetni), hétköznapi használatra már kevésbé, de utóbbira figyelmeztet az ára: 7,65 millióért sokkal praktikusabb mini SUV-ot, crossovert kapni.

BYD DOLPHIN

Előnyei

– Terepjáró képesség
– Jó kilátás
– Vezetősegédek alapáron

Hátrányai

– Helykínálat
– Menetkomfort
– Vezethetőség
– Csak kétszemélyes

A Suzuki Jimny műszaki adatai

Soros négyhengeres, szívócső-befecskendezéses, változó vezérlésű benzinmotor, elöl hosszában beépítve. Két felülfekvő vezérműtengely, hengerenként négy szelep. Hengerűrtartalom: 1462 cm3. Furat x löket: 74,0×85,0 mm. Sűrítési arány: 10,0:1. Teljesítmény: 100 LE/75 kW (6000/min). Nyomaték: 130 Nm (4000/min). Ötfokozatú kéziváltó, hátsókerék-hajtás, kapcsolható összkerékhajtás és felező. Elöl-hátul merevtengelyek (elöl stabilizátorral), te­kercs­rugók. Elöl tárcsa, hátul dobfék, ESP. Csomagtér: 863 l. Üzemanyagtartály: 40 l. Hosszúság x szélesség x magasság: 3645x1645x1720 mm. Tengelytáv: 2250 mm. Saját tömeg: 1090 kg-tól. Gumiméret: 195/80 R15. Gyorsulás (0–100 km/h): n.a. Végsebesség 140 km/h. Vegyes fogyasztás (WLTP): 7,7 l/100 km. CO2 (WLTP): 173 g/km. Tesztfogyasztás: 8,0 l/100 km. Általános garancia: 3 év. Védőszárny szolgáltatás: 3 év. Fényezési garancia: 3 év. Rozsdagarancia: 12 év. Szervizciklus: 20 000 km vagy évente.
Ára: 7 650 000 Ft. Akciós ára: 7 150 000 Ft

Tausz

Megjelent: 2022. 02.

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, így előfordulhat, hogy a benne szereplő egyes információk elavultak. Kérjük, hogy az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Oszd meg másokkal is ezt a cikket

AzAutó magazin előfizetés

Magazin előfizetés

Szívesen olvasnál tartalmakat offline is? Fizess elő az AzAutó magazinjára. Az előfizetés díja 9 960 Ft / év. 

Kapcsolódó cikkek

Idén is ott voltunk: 15 villanyautót teszteltünk, mértünk és hajtottunk a "végkimerülésig" az Autobest nagy minősítő tesztjén.

Hírek: Ecobest Challenge 2025 – A nagy villanyautós…

Idén is ott voltunk: 15 villanyautót teszteltünk, mértünk és hajtottunk a „végkimerülésig” az Autobest nagy minősítő tesztjén, a Bureau Veritas által is hitelesített mérési eljárásokkal dolgozó Ecobest Challenge-en, Milánóban (ez már a hatodik ilyen teszt volt).