Barion Pixel

Tesztnapló: DS 3 E-Tense Opéra – Dísztárgy

A DS 3 E-Tense Opéra modellfrissítésénél törölték a Crossback jelzőt, továbbá erősebb villanymotort és nagyobb energiatároló képességű akkut is kapott az autó.
2025. március 15.
KZ

A DS 3 E-Tense Opéra modellfrissítésénél törölték a Crossback jelzőt, továbbá erősebb villanymotort és nagyobb energiatároló képességű akkut is kapott az autó.

 

Változatlanok a méretek és a formán sem igazítottak. A DS 3 E-Tense Opéra alapáron adott alufelnijei 18 colosak
Változatlanok a méretek és a formán sem igazítottak. A DS 3 E-Tense Opéra alapáron adott alufelnijei 18 colosak

Karosszéria, utastér

Amióta a Citroën „jó útra tért”, a különc francia szerepe a prémium DS-re hárul a Stellantis csoporton belül, de rögtön tegyük hozzá, ez kontrollált folyamat, nincsenek öncélú kilengések. A karosszéria cizelláltsága ízlés kérdése, akadnak szokatlan részletek, de az biztos, hogy a 3-asnak saját karaktere van, nem másolja a versenytársait. Az ajtólemezekbe süllyesztett kilincseket újabban minden márka a világ nyolcadik csodájának gondolja, villanyautóknál a légellenállás csökkentésével indokolják a létezését. Mi egyik gyártó megoldásáért sem rajongtunk eddig igazán, ráadásul itt az automata nyitás-zárás megkergült és folyamatosan működött, ha a kulccsal a zsebünkben az autó mellett tevékenykedtünk (pl. mosóban).

 

Kézmagasságban minden puha, térdtől lefelé pedig kemény műanyag. Különlegesek a részletek, a menetirányváltó kart megtartották, nem jött a helyére a már ismert apró pöcök
Kézmagasságban minden puha, térdtől lefelé pedig kemény műanyag. Különlegesek a részletek, a menetirányváltó kart megtartották, nem jött a helyére a már ismert apró pöcök

Előre könnyű, hátra a szűk ajtónyíláson át nehezebb a beszállás. Az első ülések kényelmesek, a puha, óraszíj mintás nappa bőr az Opéra kivitel privilégiuma, a borítás részben antikolt, ám ez a fekete színnel szerintünk nem mutat jól, inkább maszatosnak tűnnek a felületek, mintsem elegánsnak. Szokatlan a magasra tett behúzó, kár, hogy nem ér végig az ajtón és nem lehet rajta az alkart pihentetni, bár akkor tovább csökkenne az amúgy sem nagyvonalú szélesség.

BYD DOLPHIN

 

A DS 3 Opéra tengelytávja 2558 mm, a lábtér nem bő, az üvegfelületek kicsik, középen nincs kihajtható kartámasz, sem szellőző
A DS 3 Opéra tengelytávja 2558 mm, a lábtér nem bő, az üvegfelületek kicsik, középen nincs kihajtható kartámasz, sem szellőző

 

A kilátás rossz (takarnak a tükrök és az oszlopok), a vezetői pozíció jól belőhető. A belső motívumoknál megtartották a rombuszos formavilágot, az összhatás elsőre furcsa, ám hamar megszokható és nem megy bosszantóan a használhatóság rovására – kivéve a középre tett ablakemelőket, ezekhez nekünk is kevés volt a teszthét. A head-up kijelző külön lapra vetít (mi nem szeretjük, mert belóg a látótérbe), a digitális műszerek könnyen olvashatók – itt a konfigurációs lehetőség továbbra is szerény.

 

BYD DOLPHIN

Jutott a nappa bőrből az ajtóra is
Jutott a nappa bőrből az ajtóra is

A megújult navigációs infotainment az előd számos hibájára nyújt gyógyírt: gyorsabb, személyre szabhatóbb, könnyebb használni. Az első sorban elegendő kacattárolót találni, a nagy ajtózsebek nyílása szűk, a telefontartó egyben vezeték nélküli töltő is. Hátul ketten ülnek kényelmesen, rövid az ülőlap (440 mm), nincs szellőzés, a szokatlanul magas ablakperem (és emiatt a kicsi üvegfelület) miatt pedig hamar eluralkodhat az emberen a bezártság érzet. Középen nincs kihajtható kartámasz, a személyes holmikat egy-egy kenguruzsebbe szórhatjuk, az ajtózsebben elfér a félliteres palack. A töltőkábel bőröndje rabol némi helyet az alapból 350–1050 l-es, magas (76 cm) rakodóperemű csomagtartóból, a teret bővíteni szokásos módon, a 60:40 arányban osztott üléstámlák ledöntésével lehet.

Motor, erőátvitel

A DS nem tartotta meg olcsóbb alternatívának a korábbi 50 kWh-s akkut és a 136 LE-s villanymotort (mint pl. az Opel az új Corsánál), a friss 3-as kizárólag a már 404 km-es hatótávot ígérő 54 kWh-s lítium-ion teleppel fut, orrában az előzőnél 20-szal erősebb, azaz 156 LE-s motorral. Az Opéra kivitelhez alapból jár az olcsóbb változatokhoz csak fizetős csomagban elérhető 11 kW-os fedélzeti töltő (a sztenderd 7,2 kW-os helyett), valamint a hőszivattyú.

 

Külön táskában tartható a töltőkábel. Az üléstámla 60:40 arányban osztva dönthető
Külön táskában tartható a töltőkábel. Az üléstámla 60:40 arányban osztva dönthető

A gyorstöltő teljesítménye egységesen 100 kW. Nálunk teljesen feltöltve 426 km-t jelzett a számítógép, ám jól jellemzi a külső körülmények szerepét, hogy a másnap reggeli hidegben (2 Celsius-fok hőmérsékleten) már csak 390-et, pedig a töltés után meg sem mozdítottuk az autót. Alkalomszerű fűtéssel, rövid autópályázással a tesztfogyasztás 16,1 kWh/100 km-re jött ki, ami 300 km körüli hatótávot jelent – ezt pontosan jelezte is műszer.

Vezetés, menettulajdonságok

Van, ami nem változott. Például az indító és leállító gombot zavaróan hosszan kell nyomni. Mivel a E-Tense az akkumulátor miatt nehéz (1550 kg), nagyautósan vasalja ki az úthibákat, ugyanakkor az elöl McPherson, hátul egyszerű csatolt lengőkaros felfüggesztése nem igazán éles kés a fiókban. A keresztbordák meg-megdobják a kasztnit, az ívmenet stabil, de jelentős a billegés és van némi pattogás is.

 

Kényelmesek az ülések, jár hozzájuk fűtés, a vezetőnél pedig masszázs. Az antikolt hatás a feketével nem működik
Kényelmesek az ülések, jár hozzájuk fűtés, a vezetőnél pedig masszázs. Az antikolt hatás a feketével nem működik

A 3,0 fordulatos kormányzás nem meglepetésre dodzsemesen steril és könnyű, ellenben a fék határozott, és ha az erősebb motorféket adó B üzemmódot használjuk (városban ajánlott), akkor szinte csak vészhelyzetben kell beletaposnunk. A csendes suhanás minden villanyautóban extra élmény, ez most sem volt másképp, a menetzajok városban és autópályán egyaránt átlag alattiak. A dinamika városban fö­lényes (0–50 km/h: 3,5 s), de a 9,0 s-os nulla–száz sem rossz, a rugalmasság 80 és 120 km/h között 5,6 s. Autópályán 100-110 km/h fölött odalépve már nem táltosodik meg alattunk a gép, de a 130 lazán tartható; mi azért szoktunk 110-115 körüli tempóra beállni, mert kedvezőbb a fogyasztás.

Felszereltség

A korábbi kissé kaotikus, az alapmodelleknél különféle inspirációs csomagokkal megbolondítható választékot sikerült sokkal átláthatóbbá tenni. A belépő mostantól a szövetkárpitos Bastille, míg a sportos vonalat az Alcantarával bélelt Performance Line, a luxust pedig a nappa bőrös Opéra jelenti. Mivel az alapár utóbbi esetében alulról karcolja a 19 millió forintot, a felszereltség majdnem hiánytalan, fizetni csak a LED fényszórók Mátrix funkciójáért, valamint az adaptív tempomatot és kibővített táblafelismerőt is adó DS Drive Assist csomagért kell.

 

Hátul már nem tettek bőrt az ajtóra, de egy kicsi zsebre azért futotta
Hátul már nem tettek bőrt az ajtóra, de egy kicsi zsebre azért futotta

Összegzés

A DS 3 villanyautóként is próbál unikális lenni (elérhető még benzines és dízel). Formai megoldásaival szerencsére nem kényszerít vállalhatatlan butaságokat a használóira, így valós alternatíva lehet azoknak, akik autójukkal szeretnének valahogy kiemelkedni a hétköznapi szürkeségből.

 

Fekete vagy szürke lehet a tető. A kilincseket villanymotorok mozgatják
Fekete vagy szürke lehet a tető. A kilincseket villanymotorok mozgatják

A DS 3 műszaki adatai

Villanymotor teljesítménye: 156 LE/115 kW (5500/min).
Nyomaték: 260 Nm (500–4060/min).
Akkumulátor: lítium-ion szerkezetű.
Energiatároló képesség: 54 kWh.
Egyfokozatú erőátvitel, elsőkerék-hajtás.
Elöl McPherson, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztés.
Elöl hűtött, hátul tömör tárcsafékek, ESP.
Csomagtér: 350–1050 l.
Hosszúság x szélesség x magasság: 4118x1802x1534 mm.
Tengelytáv: 2558 mm.
Gumiméret: 215/55 R18.
Saját tömeg: 1550 kg-tól.
Gyorsulás: (0–100 km/h): 9,0 s.
Végsebesség: 150 km/h.
Áramfogyasztás: 15,3 kWh/100 km.
Tesztfogyasztás: 16,1 kWh/100 km.
Általános garancia: 3+2 év vagy 100 000 km.
Védőszárny szolgáltatás: 2 év.
Fényezési garancia: 3 év.
Rozsdagarancia: 12 év. Garancia az akkumulátorra: 8 év vagy 160 000 km.
Szervizciklus: 15 000 km/1 év.
Ára: 18 990 000 Ft

Előnyei

  • Karosszériavédelem
  • Beszállás (elöl)
  • Kényelmes ülések
  • Elegendő rakodóhely
  • Általánosan jó minőség
  • Felszereltség
  • Csendes futás
  • Hatékony fék
  • B menetfokozat
  • Vezetősegédek alapáron

Hátrányai

  • Rossz kilátás
  • Beszállás (hátul)
  • Szellőzés (hátul)
  • Rövid ülőlap (hátul)
  • Indító és leállító gomb
  • Magas rakodóperem

 

GP

Megjelent: Az Autó 2023/12.

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, így előfordulhat, hogy a benne szereplő egyes információk elavultak. Kérjük, hogy az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Oszd meg másokkal is ezt a cikket

AzAutó magazin előfizetés

Magazin előfizetés

Szívesen olvasnál tartalmakat offline is? Fizess elő az AzAutó magazinjára. Az előfizetés díja 9 960 Ft / év. 

Kapcsolódó cikkek