Barion Pixel

Tesztnapló: Citroën C5 X 1.6 Plug-in Hybrid Shine – Repülőgép

Jelenleg a tölthető hibrid C5 X a Citroën legnagyobb, legerősebb és egyben legfényűzőbb személyautója.
2025. május 8.
admin

Jelenleg a tölthető hibrid C5 X a Citroën legnagyobb, legerősebb és egyben legfényűzőbb személyautója.

Csak az ajtóknál lévő felirat, valamint a zöld rendszám árulja el, hogy villamosított a Citroën C5 X
Csak az ajtóknál lévő felirat, valamint a zöld rendszám árulja el, hogy villamosított a Citroën C5 X

Karosszéria, utastér

4,8 m-es hosszúságával, kissé különc kombi-kupé formavilágával és 19 colos kerekeivel a Citroën C5 X-et nem lehet nem észre venni. A tágas utastérbe könnyű a be- és kiszállás (ülőlap magassága a vezetőnél 500–575 mm), a hely mindkét sorban, minden irányban bő, a kilátás csak oldalra problémamentes. A puhára tömött, az Adamantium kárpitcsomaggal fűthető/szellőztethető első Comfort ülések kényelmesek, de az alig 7000 km-t futott tesztautóban már megnyúlt és felpúposodott az ülőlapon a huzat.

 

Könnyű eligazodni a pulton, a Shine már a szélvédőre is vetít információkat. A középső képernyő 12,0 colos
Könnyű eligazodni a pulton, a Shine már a szélvédőre is vetít információkat. A középső képernyő 12,0 colos

Az anyag- és összeszerelési minőség egyébként általánosan jó, az ajtókra és a pultra érdekes fahatású dekoráció került; rengeteg a kacattartó, béleltek az ajtózsebek, nagy a kesztyűtartó, a rekeszek zárhatók. A Shine szinttől adott head-up kijelző ötletesen a tükörállítóval pozícionálható, az elektromos hajtást kék, a hagyományost fehér sebességértékkel jelzi. Középen 10,0 helyett 12,0 colos az érintőképernyő, a kormány mögötti kijelző az összes Citroën C5 X-ben 7,0 colos. A csomagtartó a hibridben kisebb, mint az 1,2-es benzines alapmodellben: 545–1640 helyett 485–1580 l-es. A rakodóperem alacsony (650 mm), a poggyászok mozgatását hosszanti csúszófelületek könnyítik.

Motor, erőátvitel

Az 1,6-os, turbós négyhengeres (180 LE, 250 Nm) mellett 110 LE-s villanymotor és 12,4 kWh-s lítium-ion akku került az autóba, a váltó nyolcfokozatú automata. A rendszer teljesen feltöltve 225 LE-t (360 Nm-t) tud, ami elég az üresen bő 17 mázsás test lendületes mozgatásához (0–100 km/h: 7,8 s, 233 km/h).

BYD DOLPHIN

A benzines erőforrást pörgetve is alig hallani, sokkal feltűnőbb, amikor érezhető átmenettel (rántással) kapcsolódik be a hajtásba. Amíg az akku bírja (a gyári adat 55 km), a C5 automatikusan villanyautónak képzeli magát, utána Hibrid üzemmódra vált és választható még Komfort, valamint Sport. A hideg időben 28-30 km jött össze villannyal, aki pedig rest tölteni, az hozzánk hasonlóan 9,6 l-t is tankolhat 100 kilométerenként – igaz, ez jellemzően városi használatra értendő. Az akku a fogyasztás rovására a benzinmotorral, menetközben is tölthető; a fedélzeti rendszer alapból 3,7 kW-os, a 7,4-esért 190 ezer forintot kell fizetni.

Vezetés, menettulajdonságok

A villanymotorral elérhető legnagyobb tempó 135 km/h, de a Citroën C5 X nem ezért született sztrádára, hosszú utazásokra a kivételes gördülési komfortja miatt ajánlott. A hidraulikus ütközőkkel szerelt lengéscsillapítókat már dicsértük az alapmodellben, a hibridet azonban adaptív csillapítással emelték magasabb szintre.

 

Elöl-hátul kényelmesek a hosszú ülőlapú ülések, bő a hely. Az Adamantium belső hangulat (színvilág, üléskomfort) feláras kiegészítő
Elöl-hátul kényelmesek a hosszú ülőlapú ülések, bő a hely. Az Adamantium belső hangulat (színvilág, üléskomfort) feláras kiegészítő

Az eredmény önmagáért beszél: a kényelem továbbra is adott, de a kellemetlen karosszériamozgásokat sikerült mérsékelni. Ami megmaradt, az a 2,8 fordulatos kormány steril érzete, valamint a magasan álló fék miatt a rossz pedálrend, ellenben a fékerő adagolhatósága tetszett, a villamosított típusokra jellemző határozatlanság nem jelentkezett.

BYD DOLPHIN

Felszereltség

Luxus: a jobb hátsó utas mozgathatja a jobb első ülést a támlára tett gombokkal (felül balra). Hiba: a perforált bőrhuzat felpúposodott a pár hónapos tesztautó vezetőülésén (alul jobbra)
Luxus: a jobb hátsó utas mozgathatja a jobb első ülést a támlára tett gombokkal (felül balra). Hiba: a perforált bőrhuzat felpúposodott a pár hónapos tesztautó vezetőülésén (alul jobbra)

A hibridek között a Shine a háromlépcsős kínálat másodikja, sok mindent rápakol az egyébként nem fapados Feel Plus-ra, a Shine Plus legtöbb extrája pedig igény esetén megvehető hozzá. Tiltólistán szerepel a prémium hifi, a napfénytető, a motorosan nyitható-zárható csomagtérajtó és a 360 fokos kamera, ezek csak a Shine Plus-hoz járnak, illetve vehetők meg.

A Citroën C5 X: összegzés

Nagyvonalú helykínálata, a régi Citroën luxusmodelleket idéző menetkomfortja kiemeli a C5 X-et a kategóriájából, a forma pedig nem annyira avantgárd, hogy bárkit is elriasszon. A hibriddel lehet spórolni, ha rendszeresen etetjük árammal, ehhez viszont jól jönne a CCS gyorstöltés, ami nincs.

 

Elöl Pseudo-McPherson, hátul egyszerű csatolt lengőkaros a felfüggesztés. A tank kisebb, mint a benzinesé, 53 helyett 40 l-es
Elöl Pseudo-McPherson, hátul egyszerű csatolt lengőkaros a felfüggesztés. A tank kisebb, mint a benzinesé, 53 helyett 40 l-es

Előnyei

– Helykínálat
– Kényelmes első ülések
– Általánosan jó minőség
– Felszereltség
– Utazási komfort

Hátrányai

– Kilátás
– Pedálrend
– Hibrid működés
– Lassú töltés (3,7 kW)

A Citroën C5 X műszaki adatai

Soros négyhengeres, közvetlen befecskendezéses, turbós benzinmotor, elöl keresztben beépítve. Két felülfekvő vezérműtengely (DOHC), hengerenként négy szelep. Hengerűrtartalom: 1598 cm3. Furat x löket: 77,0×85,0 mm. Teljesítmény: 180 LE/132 kW (6000/min). Nyomaték: 250 Nm (1750/min). Villanymotor teljesítménye: 110 LE/81 kW (2500/min). Villanymotor nyomatéka: 320 Nm (500–2500/min). Rendszerteljesítmény és nyomaték: 225 LE/165 kW és 360 Nm. Akkumulátor szerkezete, kapacitása: lítium-ion, 12,4 kWh. Nyolcfokozatú automata váltó, elsőkerék-hajtás. Elöl Pseudo-McPherson, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztés, adaptív csillapítás. Elöl hűtött, hátul tömör tárcsafékek, ESP. Csomagtér: 485–1580 l. Üzemanyagtartály: 40 l. Hosszúság x szélesség x magasság: 4805x1865x1485 mm. Tengelytáv: 2785 mm. Gumiméret: 205/55 R19. Saját tömeg: 1722 kg-tól. Gyorsulás (0–100 km/h): 7,8 s. Végsebesség 233 km/h. Végsebesség elektromos üzemben: 135 km/h. Vegyes fogyasztás: 1,3 l/100 km. Tesztfogyasztás: 9,6 l/100 km. CO2: 29 g/km. Általános garancia: 2 év (meghosszabbítható). Védőszárny szolgáltatás: 2 év. Fényezési garancia: 3 év. Rozsdagarancia: 12 év. Szervizciklus: 20 000 km/1év.
Ára: 19 530 000 Ft Akciós ára: 19 230 000 Ft

PA

Megjelent: Az Autó 2023/3.

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, így előfordulhat, hogy a benne szereplő egyes információk elavultak. Kérjük, hogy az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Oszd meg másokkal is ezt a cikket

AzAutó magazin előfizetés

Magazin előfizetés

Szívesen olvasnál tartalmakat offline is? Fizess elő az AzAutó magazinjára. Az előfizetés díja 9 960 Ft / év. 

Kapcsolódó cikkek

Nyolc páros indult a BYD fogyasztási versenyen, 4,25 l/100 km-es átlagunkkal ötödikként végeztünk

Hírek: BYD fogyasztási verseny – Benzin-elektro

Fogyasztási versenyen jártunk. A BYD Seal U plug-in hibrid (DM-i) hajtású változatát vezettük, a most bemutatott, egy-villanymotoros, elsőkerék-hajtású Comfort kivitelben, 26,6 kWh-s akkuval, és 98 LE-s, 1,5-ös szívó benzinessel (122 Nm).

Egy casco biztosítás nagy segítséget jelenthet abban, hogy minél gyorsabban és megfizethető áron találjunk megoldást a problémákra.

Casco biztosítás külföldi utazásokhoz: mikor lehet hasznos?

A Casco mindenki számára egy választható biztosítás, amelynek megkötését külföldi utazás kapcsán mérlegelni kell. A társaságok különféle csomagokat kínálnak, amelyeknek mind más és más a tartalma. Nekünk kell eldönteni azt, hogy mire szeretnénk bebiztosítani a gépjárművet.