Teszt: MG5 Comfort Long Range – Áramelosztó

Csak Comfort felszereltséggel, de kétféle hajtáslánccal választható az MG elektromos kompakt kombija. Nálunk a nagyobb hatótávolságú 5-ös járt.
2025. március 1.
aron

Csak Comfort felszereltséggel, de kétféle hajtáslánccal választható az MG elektromos kompakt kombija. Nálunk a nagyobb hatótávolságú MG5-ös járt.

 

Ideális helyen, elöl középen van a töltőcsatlakozó. Az MG5 hasmagassága 115 mm, a fényszórók diódások
Ideális helyen, elöl középen van a töltőcsatlakozó. Az MG5 hasmagassága 115 mm, a fényszórók diódások

Karosszéria

Már négyféle MG kapható a hazai piacon, van köztük kompakt ferdehátú (MG4), SUV (ZS/ZS EV, HS/EHS), valamint újabban kombi (MG5) és ezek mindegyike villamosított. Az MG5 ritka madár, mert a „kiscsaládos” akkumulátoros villanykombi eddig nem igazán jutott eszükbe a márkáknak, de most kiderülhet, mennyire van rá igény. Ami biztos, hogy az MG nem a dizájnnal csinál forradalmat, ízlésről – szokásunk szerint – nem nyitunk vitát, ám annyit megjegyeznénk, hogy a túl hosszú első túlnyúlás aránytalanná teszi a karosszériát, amin a hullámzó oldalvonalon kívül az égvilágon nincs semmi érdekes. Persze, aki csak autót szeretne használatra, nem pedig állandóan és görcsösen „önkifejezni”, amely viselkedésformát a social média az utóbbi években a társadalomra sajnos rákényszerített, annak ez aligha gond.

 

Túl hosszú az első túlnyúlás, emiatt optikailag zavaróan orrnehéz a karosszéria. A 75 kilóval terhelhető tetősínek alapból járnak
Túl hosszú az első túlnyúlás, emiatt optikailag zavaróan orrnehéz a karosszéria. A 75 kilóval terhelhető tetősínek alapból járnak

MG5 utastere

Nálunk például rögtön piros pontot ért, hogy a töltőcsatlakozót ideálisan a homlokfalra tették, így olyan helyeken sem kell zsonglőrködni a beállással, ahol az oszlopnak saját kábele van. Az idősebbek, a derékfájósak értékelni fogják, hogy a kulcs nélkül kezelhető ajtók szélesre tárhatók, ráadásul nem kell mélyre ereszkedni, mert a legtöbb alkathoz megfelelő vezetőülés 500 mm hosszú lapja magasan, 560–610 mm-re van a talajtól. Az ülések textiljéből az ajtókra nem jutott, helyette puhán alápárnázott műbőrt kapunk, itt a burkolat felül kellemes tapintású, míg a kartámasz alatt már keményebb a műanyag. Az oldalzsebben elfér a 0,75 l-es palack, akárcsak hátul. A helykínálat a kategóriának megfelelő és a tervezők igyekeztek jól hasznosítani a teret: a hídszerű középkonzol alatt nyitott tárolót és USB portokat találunk, felül pohártartót és kartámaszdobozt, a kesztyűtartó keskeny, de mély.

BYD DOLPHIN

 

Rendezett az MG5 pultja, a menetirányváltó tekerős, a P-hez a tetején kell megnyomni. Zavaró a sok zongoralakk, a pult szélén az ezüst betét – fényviszonyoktól függően – tükröződik a visszapillantókban
Rendezett az MG5 pultja, a menetirányváltó tekerős, a P-hez a tetején kell megnyomni. Zavaró a sok zongoralakk, a pult szélén az ezüst betét – fényviszonyoktól függően – tükröződik a visszapillantókban

Amivel viszont alaposan mellé lőttek, az a dekoráció. Az „elektromos” kék csíkok ugyan tetszettek, mert az anyagában színezett műanyagok világító hatásúak és kvázi helyettesítik a hangulatfényt, ugyanakkor a zongoralakkot túlzásba vitték. Az 1500 km-rel átvett tesztautóban már karcosak, foltosak voltak a felületek és további negatívum, hogy a pultra tett ezüst betét sokszor zavaróan tükröződik a visszapillantókban.

A vezetői pozíció jól belőhető, az ülés és a kormányoszlop tág határok között állítható, a fék kissé magasan van, de a pedálrend megszokható. A 7,0 colos vetített műszeregység nem konfigurálható, a kormányról lapozható fedélzeti számítógép sokat tud, még a villanymotor fordulatszáma is előhívható; a sebességet és a felhasznált energiát nemcsak számok, hanem szirmok is mutatják.

 

BYD DOLPHIN

Puhára, de nem süppedősre tömöttek az ülések, a vezetőnél sajnos nincs állítható deréktámasz. A hely elegendő, az ülőlapok hossza is megfelelő
Puhára, de nem süppedősre tömöttek az ülések, a vezetőnél sajnos nincs állítható deréktámasz. A hely elegendő, az ülőlapok hossza is megfelelő

Az adaptív tempomat nem a kormányról, hanem vakon, a kormányoszlopra tett karral működtethető, az indexkar végére tett sávtartógombnak örültünk, innen gyorsan ki-be kapcsolható. Az infotainment 10,25 colos érintőképernyőn fut, a grafika szép – alapból négy csempét látni –, de a betöltés, a működés nem különösebben gyors és a tesztautóban kétszer sötét maradt a kijelző – a hiba vélhetően szoftveres, semmi komoly. Megoldott az okostelefonok tükrözése, az iSmart Lite applikációval számos dolog a távolból ellenőrizhető, működtethető (töltöttség/töltési folyamat, hatótáv, légkondi, autó állapota, helye stb.), sőt az 5-ös felvértezhető V2L funkcióval, amikor áramforrásként szolgál és külső eszközöket lát el energiával (max. 2,2 kW-ig). A légkondi csak menüből szabályozható, ám van külön fizikai ki-be kapcsoló gomb is, nem kell állandóan belépni, ha csak szünetet akarunk tartani.

 

Teljesen sík a padló, hiszen nincs kardánalagút, alul csak az akku utazik. Hátra nem jutott szellőző
Teljesen sík a padló, hiszen nincs kardánalagút, alul csak az akku utazik. Hátra nem jutott szellőző

Sajnáltuk, hogy hátra már nem tettek szellőzőket, pedig az „ellátmány” itt is komplett: a palacktartós ajtózsebeket már említettük, ezen kívül kenguruzsebekre, pohártartós kartámaszra és USB portokra is futotta. A kabin a mérésünk szerint 5 centivel keskenyebb, mint elöl, a hasonlóan hosszú ülőlap (495 mm) szemmel láthatóan két személyre formázott, de mivel teljesen sík a padló és a középkonzol sem lóg be, alkattól függően akár hárman is utazhatnak. A magas, 760 mm-es rakodóperemű csomagtartó a 60:40 arányban dönthető hátsó üléstámlákkal 479–1367 l között variálható, az álpadlóban a kötelező tartozékoknak jutott hely. A töltőkábel tépőzárral rögzíthető táskában tárolható, az egyetlen hiányzó dolog, hogy nincsenek rögzítőpontok. Az ajtó nyitási magassága 182 cm, a kilógó zárszerkezet lefejelhető, lehúzó mélyedés az ajtó mindkét felére került.

 

Kényelmes a bal láb széles pihentetője, a pedálrend jó. Nagyok az ajtózsebek, bennük a szemléltető palack 0,75 l-es
Kényelmes a bal láb széles pihentetője, a pedálrend jó. Nagyok az ajtózsebek, bennük a szemléltető palack 0,75 l-es

Motor, erőátvitel

A 320 km-re „hitelesített” Standard Range villanymotorja 178 LE-s, a gyakori töltéseket jobban bíró LFP (lítium–vas–foszfát) akkuja 50,3 kWh-s, ezzel szemben a 400 km hatótávú Long Range csak 156 LE-t tud, viszont 61,1 kWh-s LNMC (lítium–nikkel–mangán–kobalt) akkuval szerelik – a nyomaték mindkét esetben 260 Nm. Az egyfokozatú lassító áttétellel a villanyautók között magasnak mondható 185 km/h a végsebesség, érdekes, hogy a gyengébb Long Range két tizeddel hamarabb éri el a százat (8,3 s), a fogyasztása a gyár szerint 17,5 kWh/100 km.

A villanyautóknál sokkal nagyobb szerepet játszik a vezetési stílus, amit e tesztünk újfent igazolt. Egynapos „idomító” használat után teljesen feltöltöttük az akkut, a számítógép pedig imponáló 422 km-es hatótávot jelzett. Többféle mérést végeztünk, nyár/kora ősz lévén bekapcsolt légkondival, de a szabályos közlekedéshez elegendő Eco üzemmódban, városban maximális (3-as szintű), országúton és autópályán a legalacsonyabb rekuperációval. Nagyjából 30-35 km-es etapokat futva a végén városban 11,9, 90-nél 13,9, 130-nál 21,6 kWh-t mutatott a komputer, amiből a vegyes érték 15,8 kWh/100 km-re jön ki.

 

Az MG5 gépháza teljesen burkolt, nyílást csak az ablakmosó tartályának vágtak és könnyen hozzáférhető a 12 V-os akku is
Az MG5 gépháza teljesen burkolt, nyílást csak az ablakmosó tartályának vágtak és könnyen hozzáférhető a 12 V-os akku is

Mivel az akkunál a 61,1 kWh bruttó érték, a nettó (valóban hajtásra fordítható) energiatároló képesség csak 57,4 kWh, az elméleti hatótáv e teszt alapján 363 km. Ebből következik, hogy aki sokat megy autópályán és tartja a legnagyobb megengedett sebességet, annak 250 km környékén mindenképpen meg állnia tölteni, ami váltóárammal (AC) legfeljebb 11, egyenárammal (DC) 87 kW-tal mehet. Mi egy Ionity gyorstöltőhöz 9%-os töltöttséggel álltunk be, mértük az időt és 38 perc elteltével jelent meg a 80%-os jelzés – ebbe pont belefért egy kényelmes melegszendvicses ebéd és utána kávézás. A másik véglet a jellemzően városi közlekedés, ahogy a mérések után mi magunk is használtuk az MG-t, a végén 12,9 kWh-s áramfogyasztással, amivel tényleg futható akár bő 400 km. Mindezek a számok, adatok azonban képlények, hiszen most ideális volt a hőmérséklet, hideg időben viszont megnő az áramfogyasztás, csökken a hatótáv, hosszabbak a töltési idők, ezekkel pedig mind-mind számolni kell.

Rossz hír, hogy a gyári navigáció keresője ugyan jó és ügyesen tervez, a töltőpontok azonban előre nem kalkulálhatók, csak az aktuális tartózkodási hely közelében kaphatunk ilyen lehetőségeket. Pedig az 5-össel utazni nem rossz. Négyen kényelmesen elférnek, menetközben mindenki tudja az okoskészülékét tölteni, a menetkomfort a puha rugózással és a nem túl nagy, ballonos (/60-as) gumikkal szerelt 16 colos kerekekkel adott, a zajok nem tolakodók.

Vezetés, menettulajdonságok

A vezethetőség ennyire már nem dicsérhető, a 2,6 fordulatos kormány pontos, de érzetre teljes steril (bár igazából a potenciális vevőket ez aligha érdekli), a kényelemre hangolt felfüggesztéssel ívmenetben nagyok a karosszériamozgások, a hirtelen terhelésváltásokat sem szereti az 5-ös, gyorsan vett kanyarban hamar jelentkezik az alulkormányzottság. Furcsa, hogy indításhoz és leállításhoz gombot kell nyomni, a 4-esben ezt logikusabban oldották meg, villanyautóknál ez szerintünk felesleges. Menetprogramból Eco, Normal és Sport választható, utóbbival sem változik rakétává a kombi; a KERS felitatú kapcsolóval a motorfék (a visszatöltés) erőssége szabályozható három lépésben, de egypedálos vezetéshez a legerősebb 3-as fokozat sem elég. A fékerő adagolhatóságának egyenletesége pozitív értelemben lepett meg, mert alacsony sebességnél nincs hirtelen harapás, kellemetlen bólintás.

 

7,0 colos a vezető előtti kijelző, alternatív grafikák nincsenek. Az Eco felirattól jobbra a motorfék erősségét jelző piktogram látható, a jobb felső sarokban pedig a központi zár aktuális állapota
7,0 colos a vezető előtti kijelző, alternatív grafikák nincsenek. Az Eco felirattól jobbra a motorfék erősségét jelző piktogram látható, a jobb felső sarokban pedig a központi zár aktuális állapota

Az MG5 felszereltsége

A többek között 17 colos alufelnikkel, esőszenzorral, elektromos ülésállítással, 360 fokos panorámakamerával és automata légkondival is felszerelt Luxury itthon (egyelőre) nem rendelhető; szégyenkezni azonban a Comfort miatt sem kell az MG-nek, a kötelező szintet bőven hozza az autó (lásd az adatlapon). Az más kérdés, hogy 16 millió forintért már sokfelé nézelődhetnek a vevők és akiknek nem kell feltétlenül kombi, vagy az ismerős név ellenére nem bíznak egy kínai márkában, hamar találhatnak más alternatívát.

 

Meg kell tanulni a tempomat működését, mert a bajuszkapcsolót nem látni, takarja a kormányküllő. Jó helyen van az indexkaron a sávtartó színes gombja, a KERS feliratúval a motorfék erőssége szabályozható. Alaphelyzetben négy csempét látni a központi képernyőn, a navigáció így „kicsiben” is megy
Meg kell tanulni a tempomat működését, mert a bajuszkapcsolót nem látni, takarja a kormányküllő. Jó helyen van az indexkaron a sávtartó színes gombja, a KERS feliratúval a motorfék erőssége szabályozható. Alaphelyzetben négy csempét látni a központi képernyőn, a navigáció így „kicsiben” is megy

Összegzés

Az MG azonban csak előre néz és mindent megtesz a piaci bizalom, a vevőelégedettség megteremtéséért. Az 5-ösre is 7 év vagy 150 000 km-es garancia vonatkozik, ami nagyvonalú ajánlat.

 

1045 mm széles és befelé 845 mm mély a csomagtartó. Ha útban van a töltőkábel táskája, az álpadló alatt is elfér a legnagyobb rekeszben
1045 mm széles és befelé 845 mm mély a csomagtartó. Ha útban van a töltőkábel táskája, az álpadló alatt is elfér a legnagyobb rekeszben

 

Magas a rakodóperem. Von­tat­ni 500 kilót tud az MG5, fékezett, vagy fékezetlen utánfutóval egyaránt
Magas a rakodóperem. Von­tat­ni 500 kilót tud az MG5, fékezett, vagy fékezetlen utánfutóval egyaránt

Adatlap: MG5 COMFORT LONG RANGE

Adatlap: MG5 COMFORT LONG RANGE

Karosszéria, felfüggesztés

+ Általánosan jó minőség
+ Beszállás
+ Helykínálat
+ Elegendő tároló
+ Utazási komfort
+ Nagy csomagtartó
+ Töltőcsatlakozó jó helyen
– Magas rakodóperem
– Zavaró dekorációk (tükröződés)
– Szellőzés (hátul)
– Steril kormányzás
– Menettulajdonságok

Motor, erőátvitel

+ Csendes működés
+ Hatótáv (város)

Biztonság

+ Vezetősegédek (MG Pilot)
+ Hatékony fék

Költségek

+ Felszereltség
+ Fogyasztás
+ Garancia
– Várható értéktartás
– Ár

Krepsz Zoltán

Megjelent: Az Autó 2023/10.

 

Oszd meg másokkal is ezt a cikket

AzAutó magazin előfizetés

Magazin előfizetés

Szívesen olvasnál tartalmakat offline is? Fizess elő az AzAutó magazinjára. Az előfizetés díja 9 960 Ft / év. 

Kapcsolódó cikkek