Menettudósítás: Opel Corsa Electric – Vigyorr

Rüsselsheimbe utaztunk, hogy vezessük a kívül-belül megújult Opel Corsát, elsőként az akkumulátoros Electric villanyautót.

Rüsselsheimbe utaztunk, hogy vezessük a kívül-belül megújult Opel Corsát, elsőként az akkumulátoros Electric villanyautót.

 

Az Opel Corsának komolyabb megjelenést kölcsönöz a megváltozott frontrész. Ez a Grafik szürke új szín
Az Opel Corsának komolyabb megjelenést kölcsönöz a megváltozott frontrész. Ez a Grafik szürke új szín

A hatodik, F jelű generáció nehéz szülés volt 2019-ben. Az új Opel Corsa gyakorlatilag a bemutató küszöbén állt, amikor az Opelt beszippantotta a Peugeot–Citroën féle PSA és jött az ukáz: a technikát azonnal saját platformra kell átültetni. A formaterv állítólag megúszta a szabást-varrást – így mesélték akkor a gyári emberek, akikkel beszéltünk –, a német autó csak a lemezek alatt lett francia, de azóta eltelt négy év, azaz eljött a szokásos kozmetikázás ideje.

A padlólemezek és a hajtásláncok azonosak a Stellantis csoporton belül, ezt nem tudja kivédeni az Opel, de formavilágát tekintve van annyi mozgástere, hogy kvázi önállónak tűnjön. Ennek központi eleme a Mokkával debütált Vizor frontrész, amellyel nem csak az új modellek jönnek, megkapják (megkapták) a már futó típusok is, most éppen a Corsa. A méretek nem változtak, a tengelytáv 2538 mm és bár nagynak tűnik, a karosszéria csupán 6 centivel nyúlik túl a 4 m-en.

A korábbinál fejlettebb Intelli-Lux LED Matrix fényszórók felső része felkúszik az első sárvédőkre, emiatt az Opel Corsa „arca” mosolygós; a középső fekete betét optikailag elrejti a hűtőréseket, az Opel villám logó kiviteltől függően matt ezüst vagy fekete lehet. A változásoknak köszönhetően, szemből nézve a kisautó komoly ábrázatot öltött, ellenben hátul csak az ajtóra tett széles Corsa felirat említhető.

BYD DOLPHIN

 

Citroën és Peugeot modellekből ismerős a grafika
Citroën és Peugeot modellekből ismerős a grafika

Az Opel Corsa  pultja első pillantásra a régi, sőt az elrendezését tekintve valóban nem változott, de frissült a tartalom. Más a vezető előtti műszeregység grafikája, középre a korábbinál nagyobb, akár 10,0 colos érintőképernyő kerülhet, továbbá átdolgozták az infotainment menüjét és komolyabbra cserélték a hardvert. A kisautókkal kapcsolatban is egyre magasabbak a vásárlói igények, így egyszerűsítve a használatot az okostelefonok már vezeték nélkül tükrözhetők (Android Auto, Apple CarPlay), sőt tölthetők. A szoftverfrissítés ugyancsak online (OTA), a – magyar nyelvre egyelőre nem állítható – hangvezérlés a „Hey Opel” megszólítással indítható. A változatlan méretek miatt sem a hely nem lett több, sem a csomagtartó nagyobb, utóbbi 309–1081, az Electric esetében 267–1042 l-es.

 

Az Opel Corsa  infotainment képernyőjét nagyobbra cserélték, az új már 10,0 colos. Frissítettek a szoftvereken és erősebb lett a hardver. A légkondi alapáron hőszivattyús
Az Opel Corsa  infotainment képernyőjét nagyobbra cserélték, az új már 10,0 colos. Frissítettek a szoftvereken és erősebb lett a hardver. A légkondi alapáron hőszivattyús

Az 1,2-es benzineseknél újdonság lesz a 48 V-os könnyű hibrid, ezt még nem vezethettük, de úgy tudni, lesz belőle 100 és 136 LE-s változat. A korábbi 136 LE-s villanymotort nem törlik a kínálatból, megmarad olcsóbb alternatívának, hiszen a legtöbb vásárlói igényt továbbra is képes kielégíteni, 350 km körüli hatótávjával ideális városi/elővárosi használatra.

BYD DOLPHIN

Az új Electric Long Range legfőbb üzenete a 400 km feletti hatótáv (a gyári érték 405 km), amivel túl van a „lélektani” határon és az Opel reményei szerint ez új vásárlókat hoz majd. Bár a villanymotor 20 LE-vel erősebb (156 LE-s), a nyomaték változatlanul 260 Nm, míg az akkumulátor 50 helyett 51 kWh-s. A messzebbre jutás titkának egyik nyitja a kedvezőbb áramfogyasztás: ugyan a két rövid tesztkörös próbán mérni nem tudtunk, a gyári adatok szerint a vegyes érték 15,8-16,1 kWh/100 km-ről 14,3-14,6-ra csökkent.

 

Középen magas padló és lábtérbe belógó konzol csökkenti a helyet
Középen magas padló és lábtérbe belógó konzol csökkenti a helyet

 

A szerényebb teljesítményű változat nem volt a flottában, így közvetlen összehasonlításra nem adtak lehetőséget, de írásba adjuk, hogy a menetteljesítmények miatt senki nem fogja a drágább Opel Corsát választani, mert a két autó legfeljebb papíron, számszerűen különbözik, a valóságban alig. Egyre több villanyautóban találkozni már okos kezeléssel. Ajtónyitás után a kocsi menetkész, a fékre lépve irányt kell választani és mehetünk. Az Opel még nem tart itt, van hagyományos startstop, amit indulásnál és leállításnál is nyomkodunk – nekünk ez furcsa, de tudjuk, hogy sokan kedvelik. A menetvezérlővel az alapon kívül – mondhatni szokás szerint – Eco és Sport üzemmód áll rendelkezésre, az erősebb motorféket a B kapcsolóval aktiválhatjuk, ennek működését városban könnyű megszokni.

 

Apró e betű (jobb szélen) és a kipufogó hiánya utal a villanymotoros változatra
Apró e betű (jobb szélen) és a kipufogó hiánya utal a villanymotoros változatra

Lapzártakor még nem ismertük az új Opel Corsa magyarországi árait és komfortszintjeit, de kérdésünkre az importőr elmondta, hogy reményeik szerint az első példányok 2023 december végén megérkeznek a hazai márkakereskedésekbe.

Opel Corsa Electric műszaki adatai

Opel Corsa műszaki adatai

GP

Megjelent: Az Autó 2023/12.

 

Oszd meg másokkal is ezt a cikket

AzAutó magazin előfizetés

Magazin előfizetés

Szívesen olvasnál tartalmakat offline is? Fizess elő az AzAutó magazinjára. Az előfizetés díja 9 960 Ft / év. 

Kapcsolódó cikkek