BYD ATTO3 elektromos autó

,

Első próba: MG4 – Piacvadász

A kínai tulajdonú egykori brit MG az európai piac egyik vezető elektromos modelljének szánja az új MG4-est.

David Helfgott

2023. január 15.
SZG

A kínai tulajdonú egykori brit MG az európai piac egyik vezető elektromos modelljének szánja az új MG4-est.

Az autóról

A 4-es az MG – és anyagcége a Shanghai Auto – első modellje a márka saját fejlesztésű, moduláris elektromos padlólemezén, a hangzatos nevű Nebulán; Kínában SAIC Mulan néven június óta árulják. Az új, – elöl McPherson, hátul oldalankénti többkaros felfüggesztésen guruló – padló kizárólag tisztán elektromos hajtásláncok befogadására alkalmas, alapkivitelben egy villanymotorral és hátsókerék hajtással. A 4-es belépő változatában 170 LE-s a hátsó futóműbe épített vízhűtéses villamos gép, és 51 kWh-s a mindössze 11 centi vastag, padlóba épített akku. A másik választható telep 64 kWh-tud és picivel vastagabb, ehhez már első motor is rendelhető, így az összkerékhajtású MG4 450 LE-s. A hátsókerekes változat a nagyobb akkuval 204 LE-t tud.

MG4
Az MG4 a márka többi modelljéhez hasonlóan kínai gyártású, töltési teljesítménye alapesetben mindössze 7 kW, de 117 kW-os egyenáramú gyorstöltésre is képes.

Adatok:

A 4-es 4,29 m hosszú (tengelytáv: 2705 mm), így Európában a Volkswagen ID.3 vezette kategóriára céloz. Már tervezett induló árat is közölt az MG: nettó 29 000 euróról startolnának, állami támogatások, és kedvezmények nélkül.

BYD DOLPHIN

MG4
A forma jelentős részben olasz tervezők munkája, az alapmodell menetkészen 1641 kilót nyom.

Kényelem:

Az első ajtók nagyok, könnyű beszállni, az üléshelyzet – részben a padlóba épített akku miatt is – finoman emelt, de a fejtér nem szűk. A kialakítás egyszerű, a műanyagok többsége kemény, de a rendeltetésszerűen fogdosott felületek kellemes tapintásúak, pontos illesztésekkel. Az alul-felül lapított karimájú kormány jó fogású. Az ülések puhák, a vezető előtti okostelefonos méretű képernyő nem mozog együtt a kormányoszloppal. A középső kijelző nem mindig látható jól, de jó, hogy hagyományos gombok is akadnak körülötte. A hátsó pad kényelmesen széles, és a lábhellyel sincs gond, de itt sokkal jobban érezhető az akku fejtér-csökkentő hatása.

MG4 - Utastér
Bőséges a lábtér hátul, az ülőlap széles, de fejtér kevés.

 

MG4 - Csomagtér
A csomagtartó alapméretét nem árulta el az MG, de megtudtuk, hogy a padló alatti rekesz és az aszimmetrikus támladöntés is alapáras. A moduláris szerkezetű akku a „Rubik’s Cube” (Bűvös kocka) névre hallgat.

Vezetésélmény:

A felfüggesztés feszes, rossz utakra túlságosan is. A hátsókerék-hajtás óriási előnye, hogy az első kerekek nagy szögben fordulnak el, így a fordulási sugár is kellemesen kicsi. A tesztautót a 170 LE-s motor és a kisebb akku párosa vitte. Az Ecobest Challenge szigorú mérései alapján több mint 330 km-es, normál használatú hatótávolsággal. A MG Pilot nevű aktív biztonsági rendszer (sávtartó, adaptív tempomat, automata vészfék, táblafelismerő, stb.) sávtartója a próbán kifejezetten durván, zavaróan avatkozott bele a kormányzásba.

MG4 - Műszerfal
A középkonzoli képernyője melletti hagyományos gombokkal legalább részben a fűtés-szellőzés is kezelhető, az irányváltó-kapcsoló tekerős.
MG4 - Kijelző
Kicsi, de éles a vezető előtti kijelző, a feliratok aprók.

Az MG céljai komolyak és nem is csak villanyautókkal tervezi meghódítani Európa nagy piacait!

SZG – Rob van Ginneken, Autobest

Oszd meg másokkal is ezt a cikket

AzAutó magazin előfizetés

Magazin előfizetés

Szívesen olvasnál tartalmakat offline is? Fizess elő az AzAutó magazinjára. Az előfizetés díja 9 960 Ft / év. 

Lorenna McKennitt

Kapcsolódó cikkek

Jawa 350 CL – Retróbb

A Jawa az 1960-as évek óta gyártott motorokat Indiában, a licenc ulajdonosa a helyi Yezdi márka volt. A kétüteműek egészen 1996-ig készültek itt, majd a