Az e mini után itt a Honda második európai akkumulátoros villanyautója, az e:Ny1, amellyel a B-SUV szegmensre céloznak a japánok.

Mostantól kitarthatnak a Honda mellett azok is, akiknek tetszett és megfelelt volna a HR-V, de tisztán elektromos autóra vágytak. Íme: a hasonló méretű e:Ny1 született B-SUV villanyautó, alapja a Honda dedikált e:N Architecture F moduláris padlója, ahol az F a fronthajtásra utal – ez azért fontos, mert később össz-, valamint hátsókerék-meghajtású új típusok is érkeznek.
A tengelytáv 2607, a karosszéria 4387x1790x1584 mm, az alapáron járó aero könnyűfém felnik 18 colosak. A dizájn szándékosan nem forradalmi. A Honda szerint a villanyautósoknak fontosabbak a praktikus részletek, ezért került például a homlokfalra a töltőcsatlakozó, hogy mindig könnyű legyen az oszlopok, a beállók megközelítése. A diódás fényszórókat és hátsó lámpákat egyaránt vékony fénycsík köti össze, ennek hátul csak optikai szerepe van (szélesíti a kasztnit), elöl viszont kommunikációs eszköz: futófény jelzi a töltést, állandó fény a művelet végét és piros fény, ha valami baj van.
Az e:Ny1 az első Honda, amely a termikus hatékonyság, az utastér hőkomfortjának javítása és az UV-sugárzás csökkentése érdekében megkapja az innovatív, mikroszkopikus bevonattal ellátott Low-E üvegtetőt. A pult szimmetrikus, a vezető elé 10,25 colos digitális műszeregység került, míg középen 15,1 colos az álló formátumú érintőképernyő, melynek felületét három részre osztották. A felső harmad a Connect zóna, itt látható a navigáció, az óra és a kamerakép, a középső harmad a Driver Assist zóna a járműállapot-kijelzővel, az audio rendszerrel, a telefonnal és az EV központtal, míg a harmadik harmad az A/C zóna, azaz innen szabályozható a légkondi.
A két ülés közötti szigetre csak a menetirányváltó, a háromféle (Normal, Sport, Econ Drive) programot kínáló menetvezérlő és az elektromos rögzítőfék kapcsolója került, dupla pohártartóval. Mivel a teljes gépészet elöl a gépházban, az akkucsomag pedig a padló alatt található, a tervezők állítólag „kimaxolták” az utastér helykínálatát, míg a csomagtartó 344–1136 l között variálható – a második sor üléseinek támlája 60:40 arányban osztott.
A 204 LE-s villanymotor (310 Nm) az első kerekeket hajtja, a 7,6 s-os nulla-százas gyorsulás sportos, a 160 km/h-ra korlátozott végsebeséggel autópályán sem képez forgalmi akadályt az e:Ny1. A temperált 68,8 kWh-s akkuval elméletileg 412 km a hatótáv, a fedélzeti töltő 11 kW-os, amivel a 10-80% telítési idő nagyjából hat óra. Az egyenáramú (DC) gyorstöltő legnagyobb teljesítménye csupán 78 kW, de ez is elegendő ahhoz, hogy 100 km-es hatótávunk legyen 11 perc alatt. A 10-80% ezzel háromnegyed óráig tart, a 80%-os ajánlott felső határ pedig nem véletlen: a lítium-ion akkuk élettartamát számottevően csökkenti a rendszeres „csúcsra járatás”.
A vadonatúj Honda e:Ny1 már a hazai piacon is elérhető, egyetlen, de kompletten felszerelt Advance felszereltséggel, 20,7 millió forintos listaáron. Fizetni csak a metál/gyöngyház fényezésért, a karbantartási csomagért és a My Honda+ okostelefonos mobilalkalmazás csomagokért (3 db) kell, ha a tulajdonos ezekre igényt tart.
A Honda e:Ny1 műszaki adatai
– geosits –