A Fiat mini SUV-ja a Pulse mifelénk nem kapható, pedig lenne rá igény.
A kisautó alapú szabadidő-terepesek (B-SUV szegmens) egyre népszerűbbek Európában. Az 500X-szel a Fiat is jelen van a zsúfolt piacon, a Brazíliában elérhető Pulse azonban hozzánk nem jön.

Pedig 4,1 m hosszú karosszériájával a típus ideális városlakó, az átlagnál nagyobb hasmagasságával könnyebb terepen összkerékhajtás nélkül is boldogul. A 2521 mm-es tengelytáv és az alapból 370 l-es csomagtartó szintén hozza a kategóriára jellemző értéket. Az MLA padlón guruló technika minden változat alatt egyforma. A felfüggesztés elöl McPherson, hátul csatolt lengőkaros és itt tárcsák helyett dobfékek lassítanak. Benzinmotorból, illetve váltóból kétféle van. A belépő az 1,3-as, 99 LE-s, négyhengeres Firefly, amelyhez ötfokozatú kézi, vagy pluszpénzért vehető, japán Aisin gyártmányú fokozatmentes automata váltó kapcsolódhat. Újdonság az 1,0 l-es, 120 LE-s, háromhengeres Turbo 200 Flex és ezt csak automatával árulják. A vezető hét fix áttételt kézzel is pöcögtethet, a kormányra tett piros Sport gombbal pedig „élesebbre” állítható a Pulse, a program a kormányrásegítés erejére, a gázreakcióra, valamint a váltó és a kipörgésgátló működésére van hatással.
Fiat Pulse: felszereltség
Az alap Drive komfortszint sem fapados, többek között hat légzsákot, tempomatot, automata légkondit, infotainment rendszert (8,4 colos képernyő), fedélzeti számítógépet, LED-es fényszórókat és 16 colos alufelni készletet kap a vevő, míg a második Audace érdemleges többlete a legtöbb vezetősegédet tartalmazó ADAS csomag, a kulcs nélküli kezelés és a vezetéknélküli telefontöltő. A legnívósabb Impetus bőrülésekkel, 7,0 colos vetített műszeregységgel és 10,1 colos érintőképernyővel van felszerelve. Érdekesség, hogy az Abarth részleg első SUV-ja éppen a Pulse és nem az 500X lett, a skorpió logós kivitel már elkészült, de a motor teljesítményét egyelőre csak tippelni lehet: a hírek szerint 180 LE-t tud.
Műszaki adatok
– gépé –
Megjelent: Az Autó 2022/10.