Barion Pixel

Tesztnapló: Volkswagen Arteon SB Elegance 1.4 TSI eHybrid – Elegáns népviselet

A Volkswagen Arteon Shooting Brake eHybrid alapvetően nem más, mint díszcsomagolású, kívülről tölthető Passat kombi.

A Volkswagen Arteon Shooting Brake eHybrid alapvetően nem más, mint díszcsomagolású, kívülről tölthető Passat kombi.

 

Szép és jó minőségű a lemezmunka, az ajtók finoman nyílnak és csukódnak
Szép és jó minőségű a lemezmunka, az ajtók finoman nyílnak és csukódnak

Karosszéria, utastér

A keretnélküli ajtók látványosak, de a hátsó üvegek nem engedhetők le teljesen. Az alacsony tető miatt körülményes a beszállás, az első ülések kényelmesek, a lapjuk hossza 520–560 mm. A helykínálat széltében nagyvonalú, a fejtér sem szűk, a kilátás jó, vékonyak az oszlopok, a tükröket az ajtólemezekre tették. Ízléses faberakással díszített a pult, a 12,3 colos műszeregység konfigurálható.

 

A Volkswagen Arteonban steril, de könnyen kezelhető a pult, az anyagok sem rosszak, az eukaliptusz fabetét elegáns. A kormány haptikus gombjai nem tetszettek
A Volkswagen Arteonban steril, de könnyen kezelhető a pult, az anyagok sem rosszak, az eukaliptusz fabetét elegáns. A kormány haptikus gombjai nem tetszettek

A fedélzeti számítógép és az olykor lassú infotainment menüjét tanulni kell, az új érintős kormánygombokkal véletlenül is adhatók parancsok. A háromzónás légkondi saját vezérlőpanelt kapott, a hátsó sor temperálása menüből megy. Sok a kacattartó, a zsebek textillel béleltek, a kesztyűtartó kicsi. Hátul óriási a lábhely, a plafon 190 centis testmagasságnál közelít. Jelentős a kardánpúp, a 480 mm hosszú ülőlap formázása miatt csak a széleken jó ülni. Az eHybrid magas rakodóperemű csomagtere a legkisebb az Arteonok között, 455–1497 l-es, sík rakodófelületet ledöntött üléstámlákkal sem ad.

BYD DOLPHIN

Motor, erőátvitel

A turbós 1,4-es TSI benzines (156 LE) a váltóházba épített villanymotorral (115 LE) dolgozik össze, feltöltött 13,0 kWh-s akkuval a rendszer összteljesítménye 218 LE (400 Nm). A hajtás az első kerekeké, a váltó hatfokozatú, duplakuplungos robot, kézzel is pöcögtethető, de nincs sok értelme, fontosabb az erős motorféket (és hatékonyabb visszatöltést) adó B üzemmód.

 

Keresztben forog az 1,4-es TSI, a villanymotor a váltóhoz került
Keresztben forog az 1,4-es TSI, a villanymotor a váltóhoz került

A benzin-elektromos átmenet jellemzően finom, nincs rángatás, a TSI csak hidegen forgatva hangos. A gyárilag ígért 57 km-es hatótávot alul-, a vonatkozó 5,8 l-es vegyes fogyasztást pedig felülmúltuk, nálunk 47 km és 6,6 l/100 km jött ki.

Vezetés, menettulajdonságok

Az elöl McPherson, hátul multilink felfüggesztésével, jelentős saját tömegével és nagy tengelytávjával (2839 mm) az adaptív csillapítókkal szerelt Arteon komfortosan gurul. Hirtelen irányváltásoknál sem leng a karosszéria, a 2,2 fordulatos, változó áttételű és rásegítésű villanyszervós kormánnyal pontos, közvetlen és nem teljesen érzéketlen az irányítás.

BYD DOLPHIN

 

Akár a két óra közé, vagy teljes felületre is kitehető a navigáció. Az órák belső területe külön konfigurálható
Akár a két óra közé, vagy teljes felületre is kitehető a navigáció. Az órák belső területe külön konfigurálható

A menetzajok távoliak, 130 km/h-nál is 2000/perc alatti a fordulat. Hybrid üzemmódban mindig villannyal indulunk, a sportos konfiguráció a GTE, de az Arteon ebben is inkább utazóautó, csak élénkebb gázreakcióval. A lemerült akku kívülről lassan – 3,5 óra alatt – tölthető fel, ha szükséges, ez menetközben a benzinmotorral is lehetséges, ami viszont növeli a fogyasztást.

A Volkswagen Arteon Felszereltség

Az Elegance itthon a belépő kivitel, az eHybrid alapára alulról csípi a 19 millió forintot. Ennyiért persze nem fapados: többek között kapunk LED fényszórót, háromzónás automata légkondit, eső- és fényszenzort, fűthető első üléseket, adaptív tempomatot, 12,3 colos digitális műszeregységet, navigációs infotainment rendszert, 8 hangszórós hifit, vezetősegédeket és 18 colos alufelniket.

 

Alapból 565 helyett csak 455 l-es a csomagtartó a Volkswagen Arteonban, a zsugorodásért a hibrid rendszer akkumulátora a felelős
Alapból 565 helyett csak 455 l-es a csomagtartó a Volkswagen Arteonban, a zsugorodásért a hibrid rendszer akkumulátora a felelős

Összegzés

A Volkswagen Arteon látványosabb, mint a Passat, de a tölthető hibridnek csak akkor van értelme, ha kihasználjuk a villanyautós képességeit is – ám itthon ez sokaknál szó szerint kimerül a zöld rendszám nyújtotta előnyökben.

 

Szép ívet rajzoltak a tetőnek, a hátsó tengely fölötti szélesítéssel pedig annak ellenére megvan a farnehézség, hogy a Volkswagen Arteon fronthajtású
Szép ívet rajzoltak a tetőnek, a hátsó tengely fölötti szélesítéssel pedig annak ellenére megvan a farnehézség, hogy a Volkswagen Arteon fronthajtású

 

Előnyei

– Tetszetős forma
– Helykínálat
– Kényelmes ülések
– Elegendő rakodóhely
– Általánosan jó kidolgozás
– Biztonságos menettulajdonságok
– Menetkomfort
– Pontos kormányzás
– Hatékony fék

Hátrányai

– Beszállás (alacsony tető)
– Magas rakodóperem
– Kicsi kesztyűtartó
– Érintős kormánygombok
– Lassú töltés

Volkswagen Arteon műszaki adatai

Soros négyhengeres, közvetlen befecskendezéses, startstopos, turbós benzinmotor, elöl keresztben beépítve. Két felülfekvő vezérműtengely, hengerenként négy szelep. Hengerűrtartalom: 1395 cm3. Furat x löket: 74,5×80,0 mm. Teljesítmény: 156 LE/115 kW (4000/min). Nyomaték: 250 Nm (1550–3500/min). Villanymotor teljesítménye: 115 LE/85 kW. Akkumulátor szerkezete: lítiumion. Akkumulátor kapacitása: 13,0 kWh. Hibrid rendszer teljesítménye/nyomatéka: 218 LE/400 Nm. Hat­fokozatú, duplakuplungos robotváltó, elsőkerék-hajtás. Elöl McPherson, hátul multilink felfüggesztés, adaptív csillapítás. Elöl hűtött, hátul tömör tárcsafékek, ESP. Csomagtér: 455-1497 l. Üzemanyagtartály: 50 l. Hosszúság x szélesség x magasság: 4866x1871x1462 mm. Tengelytáv: 2839 mm. Gumiméret: 245/45 R18. Saját tömeg: 1809 kg-tól. Gyorsulás (0–100 km/h): 7,8 s. Végsebesség 222 km/h. Elektromos hatótáv: 57 km. Vegyes fogyasztás (WLTP): 1,2 l/100 km. Tesztfogyasztás: 6,6 l/100 km. CO2 (WLTP): 26 g/km. Általános garancia: 4 év vagy 200 000 km. Védőszárny szolgáltatás: 4 év. Fényezési garancia: 4 év vagy 200 000 km. Rozsdagarancia: 12 év. Szervizciklus: rugalmas.
Ára: 18 956 020 Ft

GSZ

Megjelent: 2022/5.

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, így előfordulhat, hogy a benne szereplő egyes információk elavultak. Kérjük, hogy az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Oszd meg másokkal is ezt a cikket

AzAutó magazin előfizetés

Magazin előfizetés

Szívesen olvasnál tartalmakat offline is? Fizess elő az AzAutó magazinjára. Az előfizetés díja 9 960 Ft / év. 

Kapcsolódó cikkek