Barion Pixel

Tesztnapló: BMW M340d xDrive Touring aut.  – Megy a gőzös

Nem vicc: ezzel az M-es csomaggal a BMW M340d dízel kombi dinamikában nagyobbat üt, mint annak idején a Ferrari Testarossa.
2025. április 7.
admin

Nem vicc: ezzel az M-es csomaggal a BMW M340d dízel kombi dinamikában nagyobbat üt, mint annak idején a Ferrari Testarossa.

 

Hibátlan a lemezmunka, a 19 colos alufelnikért már fizetni kell, akárcsak a lézeres fényszórókért
Hibátlan a lemezmunka, a 19 colos alufelnikért már fizetni kell, akárcsak a lézeres fényszórókért

Nem igazi M modell, de az M340d így is sokkal többet tud, mint amire a hétköznapok során szükség van.

Karosszéria, utastér

A BMW M340d Touring nem nő túl a lépcsőshátú 3-ason, tengelytávja változatlanul 2851 mm, hossza elhanyagolható 4 mm-rel több (4713 mm). Az ajtók szélesre tárhatók, az üléspozíció elöl mély – az ülőlap magassága a talajtól 420–500 mm. Az elektromos deréktámasz (a vezetőnél) feláras, a sportülések tág határok között állíthatók, oldaltartásuk légkamrákkal szabályozható; a fűthető kormány is kellően sokat mozog, a jó pedálrenddel hibátlan a vezetési pozíció.

 

BYD DOLPHIN

Csak a műszeregység M340d felirata jelzi, hogy nem 318d-ben ülünk. A kormány fűthető
Csak a műszeregység M340d felirata jelzi, hogy nem 318d-ben ülünk. A kormány fűthető

A kilátás körülményes, takarnak az A oszlopok és a tükrök, viszont a panorámakamera az egyik legjobb, akárcsak a head-up kijelző. A vetített műszeregység szerényen konfigurálható, parancsokat hanggal (nem magyarul) és gesztusokkal is adhatunk. A hely elöl bő és elegendő a rakodási lehetőség. A 3-as hátul sem szorít, de két felnőttre méretezett, középen széles és magas a kardánalagút, az ülőlap csak a széleken formázott. Itt is van elég kacattartó és szellőző. A csomagtér 500–1510 l-es, a támlák gombnyomással is dönthetők, érdekesség a nyitható szélvédő és a csúszásgátló: utóbbi felemelkedő négy sínnel automatikusan rögzíti a csomagokat, ha az autó 13%-nál (5,8 foknál) jobban megdől, vagy nyitva van a hátsó ajtó és a sebesség 5 km/h fölötti.

Motor, erőátvitel

Ez a 3,0 l-es, soros hathengeres turbódízel könnyen boldogul a nagyobb BMW-kkel is, itt a 3-as­ban valósággal lubickol: 340 LE-t és 700 Nm-t tud, ehhez a 48 V-os könnyű hibridrendszer még 11 LE-t ad hozzá. A startstop észrevétlen, 2000/perc alatt sincs erőhiány, de e fölött 4000-ig vastag csövön ömlik a nyomaték, a gyorsulás (0-100 km/h: 4,8 s), a rugalmasság élményszerű. Érthető módon csak nyolcas automata váltóval és összkerékhajtással él ez a kombináció, előbbi a karral, vagy a kormányfülekkel is pöcögtethető. A fogyasztás trükkös, a számítógép a lendületből gurulásokat nem kalkulálja bele, márpedig 673 km-ből 117-et (!) így tettünk meg, s a tesztátlag ezért nem a mutatott 6,2, hanem tankolás szerint 7,2 l/100 km-lett, ami még mindig kedvező ilyen teljesítmény mellett.

 

Kitölti a helyet a soros hatos dízel és a könnyû hibrid alkotta hajtáslánc
Kitölti a helyet a soros hatos dízel és a könnyű hibrid alkotta hajtáslánc

Vezetés, menettulajdonságok

A bődületes erő könnyen uralható, az adaptív felfüggesztés, az M-es fék, a 2,1 fordulatos hiperközvetlen kormány pontossága mind-mind dicsérhető. A tapadás, az ívmenet bolondbiztos, a 19 colos alufelnikre szerelt elöl /40-es, hátul /35-ös gumikkal a kátyútűrés rossz, de a gördülési komfort még ezekkel az extrém abroncsokkal sem kellemetlenül zötyögős. A menetvezérlő valóban eltérő karakterekkel ruházza fel az izmos kombit, csak a kormányzás steril érzete az, ami végig megmarad, bár tegyük hozzá, itt Ecóban is olyan dinamikát kapunk, ami messze átlag feletti. A motornak nemcsak az erőleadása, a hangja is kellemes, mindig hallható a sejtelmes morgás a háttérben, ami soha nem zavaró. Autópályán nyolcadikban 130-nál 1750-et forog a főtengely, a zajok közül a gördülésé említhető.

BYD DOLPHIN

 

A BMW M340d első ülései jól tartanak, a bőrkárpithoz pluszpénzért sincs szellőztetés, csak fűtés. Hátul sem szűk a 3-as, de két felnőttre méretezett
A BMW M340d első ülései jól tartanak, a bőrkárpithoz pluszpénzért sincs szellőztetés, csak fűtés. Hátul sem szűk a 3-as, de két felnőttre méretezett

A BMW M340d felszereltsége

Igazi presztízsmodell, alaphangon 22,5 milliót kell érte leszurkolni, de ilyet „mezítláb” senki nem vesz, az extrákért pedig fizetni kell – ha nagyvonalúan szórjuk az ikszeket a megrendelőlapon, könnyen 30 millió fölé szaladhatunk.

 

Külön nyitható a hátsó üveg, az üléstámlák gombnyomásra is dönthetők. A kalaptartónak mindig van helye az álpadlóban
Külön nyitható a hátsó üveg, az üléstámlák gombnyomásra is dönthetők. A kalaptartónak mindig van helye az álpadlóban

Összegzés

A BMW M340d a jómódú, sportos, de racionális családapák ideális választása. Minden praktikus trükköt tud, amit a 3-as kombik, nem fogyaszt sokat, ugyanakkor kiváló utazó- és sportos autó.

 

Sem a hossza, sem a tengelytávja nem nyúlt meg a limuzinhoz képest. A színes féknyereg az M-es csomag része
Sem a hossza, sem a tengelytávja nem nyúlt meg a limuzinhoz képest. A színes féknyereg az M-es csomag része

 

A BMW M340d műszaki adatai

Soros hathengeres, közvetlen befecskendezéses, közös csöves turbódízel motor, könnyű hibridrendszerrel, elöl hosszában beépítve. Négy felülfekvő vezérműtengely (DOHC), hengerenként négy szelep. Hengerűrtartalom: 2993 cm3. Furat x löket: 90,0×84,0 mm. Teljesítmény: 340 LE/250 kW (4400/min). Nyomaték: 700 Nm (1750-2250/min). Nyolcfokozatú bolygóműves automata váltó, lamellás kuplungos összkerékhajtás. Elöl kettős keresztlengőkaros, hátul multilink felfüggesztés, adaptív csillapítás, elöl-hátul hűtött tárcsafékek, ESP. Csomagtér 500–1510 l. Üzemanyagtartály: 59 l. Hosszúság x szélesség x magasság: 4713x1827x1440 mm. Tengelytáv: 2851 mm. Gumiméret: elöl 225/40 R19, hátul 255/35 R19. Saját tömeg: 1880 kg-tól. Gyorsulás (0–100 km/h): 4,8 s. Végsebesség 250 km/h. Vegyes fogyasztás (WLTP): 6,1-6,7 l/100 km. Tesztfogyasztás: 7,2 l/100 km. CO2 (WLTP): 160-177 g/km. Általános garancia: 2 év. Védőszárny szolgáltatás: 2 év. Fényezési garancia: 3 év. Rozsdagarancia 12 év. Szervizciklus: 30 ezer km vagy 2 év.

Előnyei

– Színvonalas kidolgozás
– Könnyű beszállás
– Tágas utastér
– Kényelmes ülések
– Infotainment kezelése
– Variálható csomagtér
– Kiváló hajtáslánc
– Vezethetőség
– Menetteljesítmények
– Fogyasztás

Hátrányai

– Hiányzó koccanásvédelem
– Kátyútűrés
– Drága extrák
– Élettelen kormányzás

 

PA

Megjelent: Az Autó 2022/1.

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, így előfordulhat, hogy a benne szereplő egyes információk elavultak. Kérjük, hogy az olvasása során ezt vegye figyelembe!

 

Oszd meg másokkal is ezt a cikket

AzAutó magazin előfizetés

Magazin előfizetés

Szívesen olvasnál tartalmakat offline is? Fizess elő az AzAutó magazinjára. Az előfizetés díja 9 960 Ft / év. 

Kapcsolódó cikkek