Barion Pixel

Teszt: Audi A6 Design 55 TFSI quattro aut. – Hatalom

Alig nőtt, de tudásban sokat fejlődött az új Audi A6-os. Benzinmotorral próbáltuk.
2025. március 19.
KZ

Alig nőtt, de tudásban sokat fejlődött az új Audi A6-os. Benzinmotorral próbáltuk.

 

LED-esek a fényszórók, és jól látszik, milyen vékonyak az A-oszlopok
LED-esek a fényszórók, és jól látszik, milyen vékonyak az A-oszlopok

Bezárult a kör: a BMW 5-ös, a Mercedes E és a GS-t leváltó Lexus ES után az Audi is kiterítette lapjait. Az A8-cal érkezett új hűtőmaszkot viselő A6-os változatlanul a hosszmotoros MLB-padlón gurul, tengelytávja (2924 mm) és hossza (4939 mm) 7-7, szélessége (1886 mm) 12, magassága (1457 mm) pedig csupán 2 mm-rel több, mint volt.

A lemezmunka nagyon precíz, szűkek az illesztések, de a beszálláshoz szélesre kitárható, kulcs nélkül is kezelhető ajtók – vaskos szigete­lésük miatt – meglepően nagy erővel csukódnak (akit ez zavar, rendelhet szervós behúzót is). Beülni előre-hátra egyaránt kényelmes (a vezetőülés lapja a talajtól 450–530 mm magasan fut), a 490–540 mm hosszú lapú első komfortszékekhez memória, fűtés, szellőzés és masszázs is jár, az állítási tartomány – a kormányoszlopéval együtt – nagy.

Az Audi A6 utastere

 

BYD DOLPHIN

Minőségi anyagok és innovatív megoldások: a térkép Google-alapú, középen az alsó kijelzőn alapból a légkondi vezérlője fut, de a felület (amire írni is lehet) funkció szerint változik. A váltókaron kényelmesen pihenhet a csukló
Minőségi anyagok és innovatív megoldások: a térkép Google-alapú, középen az alsó kijelzőn alapból a légkondi vezérlője fut, de a felület (amire írni is lehet) funkció szerint változik. A váltókaron kényelmesen pihenhet a csukló

Ritka, hogy a kilátás minden irányban jó, elöl csak keveset takarnak a vékony A-oszlopok és az ajtólemezből kinövő, szinte holttérmentes képet adó külső tükrök, de oldalra, sőt, átlósan hátrafelé is lehet radarok és kamerakép nélkül tájékozódni. A hely bőséges, vállban kifejezetten szellős az A6-os. A vezető környezete ultramodern, az anyagminőség színvonalas, az összeszerelés hibátlan. Egyedül a szélvédőben időnként tükröződő műszerpult lakkozott fekete felületei zavarók.

 

Hosszú távon is nagyon kényelmesek az első komfortülések
Hosszú távon is nagyon kényelmesek az első komfortülések

A 12,3 colos virtuális műszercsoport nem újdonság, de az MMI-nek már nincsenek fizikai gombjai. Az érintésekre rezgéssel is visszajelző, 10,1 és 8,3 colos képernyőn fut az infotainment rendszer, a tűéles grafika látványos, a kezelés gyors, a menü logikus. Kevés a tároló, az ajtózsebek szája szűk, a pohártartóknak nincs fedelük, a kartámasz alatti doboz lapos, de a kesztyűtartó nagy és hűthető.

Az A6 hátul is tágas, 190 centivel sem a lábaknál, sem a fejnél nem szorít, de középen ülni nem jó. Tolakodóan magas a padlómerevítő, és a 490 mm hosszú ülőlap formázása is kétszemélyes. A négyzónás légkondi hatékonyan dolgozik. Zavaró, hogy az üléstámlákra csak olcsó hálók jutottak, az 530 l-es, befelé rendkívül mély csomagtartó rakodópereme magas (680 mm).

BYD DOLPHIN

 

Tágas a tér, de csak ketten férnek el kényelmesen, középen magas a púp és az üléspárna is
Tágas a tér, de csak ketten férnek el kényelmesen, középen magas a púp és az üléspárna is

Motor, erőátvitel

A 3,0 l-es, közvetlen befecskendezéses, kompresszoros V6-os benzines (340 LE) hatásfokát könnyű (mild) hibrid rendszer javítja. A startstophoz is használt 48 V-os generátor villanymotorként (szíjhajtásán át) közvetlenül a főtengelyt forgatja, a visszatermelt motorfék-energiákat lítiumionos akku tárolja el. A gázreakció már 1500/perctől élénk, az 500 Nm-es csúcsnyomaték széles sávban, 1350–4500 között végig megvan!

A váltó hétfokozatú, duplakuplungos, kormányról is pöcögtethető, lejtőn motorfékkel segítő robot. Nedves kuplungos, így finoman, rángatások nélkül dolgozik hidegen is. Az összkerékhajtás nem állandó. A quattrónál megszokott Torsen-difi helyett itt lamellás kuplung vonja a hátsó kerekeket a hajtásba, ha kell (a dízel A6 továbbra is torsenes).

Vezetés, menettulajdonságok

Az A6-os vezetése kissé steril élmény, ami igazából elismerés. Egyrészt rendkívüli a csend, a V6-os alapjárata hangtalan, rezzenéstelen, és pörgetve is csak alig hallható a működése. A startstop már 22 km/h-nál leállítja a motort, a generátoros indítással nincs köszörülés, és a rendszer intelligens is. Az Audi előtt álló kocsi indulására máris „röffent”, nem tartunk fel senkit. A másik trükk a motor leállása menet közben (55–160 km/h között), amiből csak annyit vesz észre a vezető, hogy felvillan az aktív startstop zöld fénye a műszerfalon, majd elalszik.

 

Nem torkos a 340 LE-s és nagyon csendes V6-os benzines
Nem torkos a 340 LE-s és nagyon csendes V6-os benzines

A gazdaságos vezetést a navigáció adatai (helyszín, sebességkorlátozások és domborzat) alapján is segíti az autó, és ha feleslegesen nyomjuk a gázt, megrezegteti a pedált a talpunk alatt, hogy vegyük le és guruljunk. Ha a gyári adatokat nem is sikerült hozni, a városban mért 11,1 l/100 km-es fogyasztás mindenképpen remek érték egy ilyen nehéz (1760 kilós) és erős benzines autótól, ahogy a 8,9 l/100 km-es tesztátlag is nagyon jó. Ami a komfortot illeti, a zajok távoliak, a főtengely hetedikben 90-nél 1200-at, 130 km/h-nál 1800-at fordul percenként – ezek dízelesen alacsony értékek –, az erőtartalék bőséges, a rugalmasság minden forgalmi helyzetben meggyőző.

 

Puha hasított bőr van az ajtón, a zsebben egyliteres a palack
Puha hasított bőr van az ajtón, a zsebben egyliteres a palack

Az elöl-hátul multilink felfüggesztés trükkök (adaptív csillapítás, légrugózás) nélkül is kényelmes, még a 19 colos alufelnikkel sem ütött bántóan nagyokat. Az elektronikus védelemmel és az összkerékhajtással mind a tapadás, mind az ívmenet bolondbiztos, a 2,3 fordulatos, villanyszervós kormány közvetlen és pontos, a Drive Select sportos üzemmódjában érezhetően „húzósabb” működéssel – ettől több visszajelzés azért nem jut a vezetőnek.

 

Indukciós telefontöltő van a kartámasz alatt, és az online kapcsolathoz szükséges SIM-kártyát is itt kell bedugni
Indukciós telefontöltő van a kartámasz alatt, és az online kapcsolathoz szükséges SIM-kártyát is itt kell bedugni

A fékerő finoman adagolható, többszöri vészfékezés után sem tapasztaltunk nyúlósságot, túlmelegedést. A biztonságot az Audi ismert vezetősegédei növelik, amelyek közül több egymással összhangban, egyre kifinomultabban működik. Az adaptív tempomat leköveti a táblák sebességjelzéseit, a navigáció alapján lassít lakott területekhez, körforgalmakhoz érve, majd ezeket elhagyva automatikusan gyorsít (nem kell címet megadni, anélkül is igazodik a körülményekhez). A sávtartóval autópályán szinte már önvezető az A6-os, de a kormányt biztonsági okokból fogni kell.

Az Audi A6 felszereltsége

A kipróbált tesztautó gazdagon felszerelt Design volt, de a WLTP-mérések befejezéséig a benzines 50 TFSI motor nem rendelhető, így egyelőre nem is szerepel az árlistán. Emiatt sem az autó árát, sem pontos alapfelszereltségét nem tudjuk közölni. A vadonatúj A6-os felvette a konkurensek által elé dobott kesztyűt. Minősége, helykínálata, technikai tudása, de leginkább utazási komfortja a felső-középkategória egyik legkívánatosabb autójává teszi.

 

Csak dísz a két kipufogóvég-imitáció, a C-oszlopok nagy üvege kifejezetten hasznos
Csak dísz a két kipufogóvég-imitáció, a C-oszlopok nagy üvege kifejezetten hasznos

 

Az Audi A6 Design 55 TFSI quattro aut. adatlapja

Az Audi A6 Design 55 TFSI quattro aut. adatlapja

 

Az Audi A6 és néhány konkurense

Az Audi A6 és néhány konkurense

Karosszéria, felfüggesztés

+ Minőségi lemezmunka
+ Kényelmes beszállás
+ Nagyon csendes, tágas utastér
+ Jó kilátás
+ Kényelmes ülések
+ Kidolgozás (anyagok, össze­szerelés)
+ Az infotainment kezelése
+ Huzatmentes szellőzés
+ Nagy csomagtér
+ Menettulajdonságok
+ Utazási komfort
– Nehezen csukódó ajtók
– Hátul magas padlómerevítő
– Magas rakodóperem
– Kevés kacattartó
– Tükröződő műszerpult

Motor, erőátvitel

+ Csendes, erős motor
+ Könnyű hibrid
+ Finom váltó
+ Pontos kormányzás

Biztonság

+ Vezetősegédek
+ Intelligens tempomat
+ Hatékony fék

Költségek

+ Gazdag felszereltség
+ Értéktartás
+ Kedvező fogyasztás

 

Krepsz Zoltán

Megjelent: Az Autó 2018/10.

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, így előfordulhat, hogy a benne szereplő egyes információk elavultak. Kérjük, hogy az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Oszd meg másokkal is ezt a cikket

AzAutó magazin előfizetés

Magazin előfizetés

Szívesen olvasnál tartalmakat offline is? Fizess elő az AzAutó magazinjára. Az előfizetés díja 9 960 Ft / év. 

Kapcsolódó cikkek