Barion Pixel

Tesztnapló: Peugeot 508 SW 1.5 BlueHDi Allure – Mindenkinek van egy álma…

Jó kiállású középkategóriás, nagy csomagtartóval, keveset fogyasztó dízellel, automata váltóval. Álomszerű a megújult Peugeot 508-as?
2025. június 16.
admin

Jó kiállású középkategóriás, nagy csomagtartóval, keveset fogyasztó dízellel, automata váltóval. Álomszerű a megújult Peugeot 508-as?

 

Átrajzolták az elejét és megkapta az új Peugeot pajzsot is. A 17 colos kerekekkel komfortosan gurul
Átrajzolták az elejét és megkapta az új Peugeot pajzsot is. A 17 colos kerekekkel komfortosan gurul

Karosszéria, utastér

A Peugeot 508-ashoz látványszempontból nem kellett volna hozzányúlni, de mivel muszáj volt, feltették rá az új 3008-as hűtőmaszkját (pontosabban csak hasonlót), megváltoztatták a fényszórók és a LED-es menetfények formáját, hátul pedig oroszlánfigura helyett Peugeot felirat került az átrajzolt fénygrafikájú lámpatestek közé. Belül még ennyire sem futotta, sokan azt gondolták, a Panorama i-Cockpit itt is érkezik a modellfrissítéssel, de nem, maradt a régi pult, a középső képernyő alatti billentyűs gombsorral és a középkonzolra tett, csúnyán karcolódó lakkos fekete műanyaggal.

 

Nem nyúltak a pulthoz, az egyetlen újdonság, hogy pöcökké zsugorodott a pisztolyformájú korábbi váltómarkolat
Nem nyúltak a pulthoz, az egyetlen újdonság, hogy pöcökké zsugorodott a pisztolyformájú korábbi váltómarkolat

Rendesen beállított üléssel tökéletesen látható a kormány fölé emelt, sokféleképpen konfigurálható műszeregység; a hely átlagos, az 508-as nem a kategória legtágasabbja, különösképp belmagasság tekintetében. Többféle kacattartóból van elegendő, a kesztyűtartó nagy, a középső kartámasz fedele osztottan nyílik, ami praktikus. Az általános minőség jó, kellemes tapintásúak a felületek és az anyagok, az összeszerelés zörejmentes. Már több korábbi Peugeot tesztben elmondtuk, hogy az infotainment jobb, mint kezdetben, de messze van a tökéletestől, ahogy a tolatásnál a manőver elején holtteret mutató felülnézeti kamerakép is zavaró. A hátul is hosszú ülőlapú pad kényelmes, a formázása kétszemélyes, a lábtér elegendő. Az 530–1780 l-es csomagtartó sík oldalakkal határolt, így könnyű kitölteni, a rakodóperem magassága átlagos.

BYD DOLPHIN

Motor, erőátvitel

Aki nem akar (vagy nem tud) tölt­hető hibridet venni, csak 1,2-es benzinest vagy 1,5-ös dízelt választhat – szerintünk az utóbbi a jobb döntés. Bár mindig tudjuk, pontosabban halljuk, hogy dízelmotor van az autóban – miután a szokásosan hosszan tartó gombnyomással beindítottuk –, az erőforrás zaja nem idegőrlő, hamar bemelegszik, de hidegen sem kerreg, a rezonancia minimális.

A leállításhoz is hosszan kell nyomni a gombot. Az 508-ashoz egyáltalán nincs kéziváltó, a bolygóműves nyolcfokozatú automata kapcsolásai finomak, ám a gyorsaságával nem kel versenyre a villámokkal – ezen javít, ha a kormányfülekkel beleszólunk a működésébe –, sokkal zavaróbb azonban, hogy az irányváltásokat lassan oldja meg. A kis dízel nyomatéka 300 Nm-nél tetőzik, amit papíron már 1750/percnél lead, a valóságban ez úgy néz ki, hogy 2000 és 3000 között a legélénkebb a gázreakció. Mivel sokat mentünk országúton, a teszt végén 4,8 l/100 km-t mértünk. Volt, hogy 4,2 l-rel zárult kört futottunk, autópályán és városban persze magasabb a fogyasztás, de vegyes használattal sem művészet 6 liter alatt maradni.

Vezetés, menettulajdonságok

A Peugeot 508-as kellemesen vezethető, elöl Pseudo-McPherson, hátul multilink a felfüggesztése, a rugózás és a csillapítás összhangja jól eltalált, ráadásul olyan tesztautót kaptunk, amelyiken megtartották az alap 17 colos gyári kerékméretet. Az apró kormány sokat, a két végállás között háromszor fordul körbe, azaz nem különösebben közvetlen, ám pontos, könnyen tekerhető és szinte mindenkinek ez a fontos.

 

BYD DOLPHIN

Kényelmesek a Peugeot 508 ülései, átlagos testalkattal a hely is elegendő
Kényelmesek a Peugeot 508 ülései, átlagos testalkattal a hely is elegendő

A fékek hatékonyak, az erő a pedállal jól adagolható, a rögzítőfék elektromos, de nincs hozzá elgurulás elleni Auto Hold – igaz, így nincs, ami indulásnál rángasson. 130 LE és 300 Nm mozgat bő másfél tonnát, ez elegendő a hétköznapi használathoz, ennél a dízel kombinál szerintünk nincs szükség többre. Autópályán a forgalom ritmusát könnyedén tartva kimegy a világból, az előzéseket sem kell napokkal korábban megtervezni, a zajok átlagosak, az üzemanyagszint jelzője lassan araszol lefelé.

A Peugeot 508 felszereltsége

A választék kimondottan szerény, csak Allure és GT kivitelek vannak, igaz, ezek minden hajtáslánccal párosíthatók. A PSE külön világ a hátsó villanymotoros összkerékhajtással és a 360 LE-s teljesítménnyel. A tesztelt konfiguráció listaáron 16,8 millió forint, ennyiért jár a legtöbb vezetősegéd, a kulcs nélküli kezelés, a LED fényszóró, az automata légkondi, az infotainment 10,0 colos képernyővel, az audiorendszer (8 hangszóró, DAB/USB) és a 17 colos alufelni készlet.

 

Praktikusabb lenne a 40:20:40 arányú támlaosztás, de a döntés innen is megy
Praktikusabb lenne a 40:20:40 arányú támlaosztás, de a döntés innen is megy

Összegzés

Az 508-as a frissítéssel nem lépett komolyabban előre, a külső módosításokkal jobban belesimul az aktuális márkaarculatba, de nagyjából ennyi, belül szinte változatlan. Az 1,5-ös dízellel továbbra is remek hétköznapi autó, kényelmes, jól vezethető és a fogyasztása sem fog léket ütni a családi kasszán.

 

A Peugeot 508 csomagtartója érintés nélkül is nyitható, ha 210 ezer forintért megvesszük ezt az extrát
A Peugeot 508 csomagtartója érintés nélkül is nyitható, ha 210 ezer forintért megvesszük ezt az extrát

Előnyei

– Különleges forma
– Kényelmes ülések
– Általánosan jó minőség
– Csomagtér
– Takarékos motor
– Vezethetőség

Hátrányai

– Rossz kilátás
– Helykínálat
– Nyomógombos indítás
– Komótos váltó

A Peugeot 508 műszaki adatai

Soros négyhengeres, közös csöves, turbós dízelmotor, elöl keresztben beépítve. Két felülfekvő vezérműtengely (DOHC), hengerenként négy szelep. Hengerűrtartalom: 1499 cm3. Furat x löket: 75,0×84,8 mm. Teljesítmény: 130 LE/96 kW (3750/min). Nyomaték: 300 Nm (1750/min). Nyolcfokozatú bolygóműves automata váltó, elsőkerék-hajtás. Elöl Pseudo-McPherson, hátul multilink felfüggesztés. Elöl hűtött, hátul tömör tárcsafékek, ESP. Csomagtér: 530–1780 l. Hosszúság x szélesség x magasság: 4790x1860x1420 mm. Tengelytáv: 2793 mm. Gumiméret: 215/55 R17. Saját tömeg: 1513 kg-tól. Gyorsulás (0–100 km/h): 11,4 s. Végsebesség 206 km/h. Vegyes fogyasztás (WLTP): 5,1-5,4 l/100 km. Tesztfogyasztás: 4,8 l/100 km. CO2 (WLTP): 133-142 g/km. Általános garancia: 3 év (meghosszabbítható). Védőszárny szolgáltatás: 2 év. Fényezési garancia: 3 év. Rozsdagarancia: 12 év. Szervizciklus: 20 000 km/évente.
Ára: 16 840 000 Ft
Akciós ára: 15 940 000 Ft

GP

Megjelent: Az Autó 2024/7.

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, így előfordulhat, hogy a benne szereplő egyes információk elavultak. Kérjük, hogy az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Oszd meg másokkal is ezt a cikket

AzAutó magazin előfizetés

Magazin előfizetés

Szívesen olvasnál tartalmakat offline is? Fizess elő az AzAutó magazinjára. Az előfizetés díja 9 960 Ft / év. 

Kapcsolódó cikkek