Jó kiállású középkategóriás, nagy csomagtartóval, keveset fogyasztó dízellel, automata váltóval. Álomszerű a megújult Peugeot 508-as?
Karosszéria, utastér
A Peugeot 508-ashoz látványszempontból nem kellett volna hozzányúlni, de mivel muszáj volt, feltették rá az új 3008-as hűtőmaszkját (pontosabban csak hasonlót), megváltoztatták a fényszórók és a LED-es menetfények formáját, hátul pedig oroszlánfigura helyett Peugeot felirat került az átrajzolt fénygrafikájú lámpatestek közé. Belül még ennyire sem futotta, sokan azt gondolták, a Panorama i-Cockpit itt is érkezik a modellfrissítéssel, de nem, maradt a régi pult, a középső képernyő alatti billentyűs gombsorral és a középkonzolra tett, csúnyán karcolódó lakkos fekete műanyaggal.
Rendesen beállított üléssel tökéletesen látható a kormány fölé emelt, sokféleképpen konfigurálható műszeregység; a hely átlagos, az 508-as nem a kategória legtágasabbja, különösképp belmagasság tekintetében. Többféle kacattartóból van elegendő, a kesztyűtartó nagy, a középső kartámasz fedele osztottan nyílik, ami praktikus. Az általános minőség jó, kellemes tapintásúak a felületek és az anyagok, az összeszerelés zörejmentes. Már több korábbi Peugeot tesztben elmondtuk, hogy az infotainment jobb, mint kezdetben, de messze van a tökéletestől, ahogy a tolatásnál a manőver elején holtteret mutató felülnézeti kamerakép is zavaró. A hátul is hosszú ülőlapú pad kényelmes, a formázása kétszemélyes, a lábtér elegendő. Az 530–1780 l-es csomagtartó sík oldalakkal határolt, így könnyű kitölteni, a rakodóperem magassága átlagos.
Motor, erőátvitel
Aki nem akar (vagy nem tud) tölthető hibridet venni, csak 1,2-es benzinest vagy 1,5-ös dízelt választhat – szerintünk az utóbbi a jobb döntés. Bár mindig tudjuk, pontosabban halljuk, hogy dízelmotor van az autóban – miután a szokásosan hosszan tartó gombnyomással beindítottuk –, az erőforrás zaja nem idegőrlő, hamar bemelegszik, de hidegen sem kerreg, a rezonancia minimális.
A leállításhoz is hosszan kell nyomni a gombot. Az 508-ashoz egyáltalán nincs kéziváltó, a bolygóműves nyolcfokozatú automata kapcsolásai finomak, ám a gyorsaságával nem kel versenyre a villámokkal – ezen javít, ha a kormányfülekkel beleszólunk a működésébe –, sokkal zavaróbb azonban, hogy az irányváltásokat lassan oldja meg. A kis dízel nyomatéka 300 Nm-nél tetőzik, amit papíron már 1750/percnél lead, a valóságban ez úgy néz ki, hogy 2000 és 3000 között a legélénkebb a gázreakció. Mivel sokat mentünk országúton, a teszt végén 4,8 l/100 km-t mértünk. Volt, hogy 4,2 l-rel zárult kört futottunk, autópályán és városban persze magasabb a fogyasztás, de vegyes használattal sem művészet 6 liter alatt maradni.
Vezetés, menettulajdonságok
A Peugeot 508-as kellemesen vezethető, elöl Pseudo-McPherson, hátul multilink a felfüggesztése, a rugózás és a csillapítás összhangja jól eltalált, ráadásul olyan tesztautót kaptunk, amelyiken megtartották az alap 17 colos gyári kerékméretet. Az apró kormány sokat, a két végállás között háromszor fordul körbe, azaz nem különösebben közvetlen, ám pontos, könnyen tekerhető és szinte mindenkinek ez a fontos.
A fékek hatékonyak, az erő a pedállal jól adagolható, a rögzítőfék elektromos, de nincs hozzá elgurulás elleni Auto Hold – igaz, így nincs, ami indulásnál rángasson. 130 LE és 300 Nm mozgat bő másfél tonnát, ez elegendő a hétköznapi használathoz, ennél a dízel kombinál szerintünk nincs szükség többre. Autópályán a forgalom ritmusát könnyedén tartva kimegy a világból, az előzéseket sem kell napokkal korábban megtervezni, a zajok átlagosak, az üzemanyagszint jelzője lassan araszol lefelé.
A Peugeot 508 felszereltsége
A választék kimondottan szerény, csak Allure és GT kivitelek vannak, igaz, ezek minden hajtáslánccal párosíthatók. A PSE külön világ a hátsó villanymotoros összkerékhajtással és a 360 LE-s teljesítménnyel. A tesztelt konfiguráció listaáron 16,8 millió forint, ennyiért jár a legtöbb vezetősegéd, a kulcs nélküli kezelés, a LED fényszóró, az automata légkondi, az infotainment 10,0 colos képernyővel, az audiorendszer (8 hangszóró, DAB/USB) és a 17 colos alufelni készlet.
Összegzés
Az 508-as a frissítéssel nem lépett komolyabban előre, a külső módosításokkal jobban belesimul az aktuális márkaarculatba, de nagyjából ennyi, belül szinte változatlan. Az 1,5-ös dízellel továbbra is remek hétköznapi autó, kényelmes, jól vezethető és a fogyasztása sem fog léket ütni a családi kasszán.
Előnyei
– Különleges forma
– Kényelmes ülések
– Általánosan jó minőség
– Csomagtér
– Takarékos motor
– Vezethetőség
Hátrányai
– Rossz kilátás
– Helykínálat
– Nyomógombos indítás
– Komótos váltó
A Peugeot 508 műszaki adatai
Soros négyhengeres, közös csöves, turbós dízelmotor, elöl keresztben beépítve. Két felülfekvő vezérműtengely (DOHC), hengerenként négy szelep. Hengerűrtartalom: 1499 cm3. Furat x löket: 75,0×84,8 mm. Teljesítmény: 130 LE/96 kW (3750/min). Nyomaték: 300 Nm (1750/min). Nyolcfokozatú bolygóműves automata váltó, elsőkerék-hajtás. Elöl Pseudo-McPherson, hátul multilink felfüggesztés. Elöl hűtött, hátul tömör tárcsafékek, ESP. Csomagtér: 530–1780 l. Hosszúság x szélesség x magasság: 4790x1860x1420 mm. Tengelytáv: 2793 mm. Gumiméret: 215/55 R17. Saját tömeg: 1513 kg-tól. Gyorsulás (0–100 km/h): 11,4 s. Végsebesség 206 km/h. Vegyes fogyasztás (WLTP): 5,1-5,4 l/100 km. Tesztfogyasztás: 4,8 l/100 km. CO2 (WLTP): 133-142 g/km. Általános garancia: 3 év (meghosszabbítható). Védőszárny szolgáltatás: 2 év. Fényezési garancia: 3 év. Rozsdagarancia: 12 év. Szervizciklus: 20 000 km/évente.
Ára: 16 840 000 Ft
Akciós ára: 15 940 000 Ft
GP
Megjelent: Az Autó 2024/7.
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, így előfordulhat, hogy a benne szereplő egyes információk elavultak. Kérjük, hogy az olvasása során ezt vegye figyelembe!