Barion Pixel

Tesztnapló: Mini Cooper 1.5 aut. – Klasszikus

Ritkán kapunk alapmotoros Minit, mert a Cooper S és a JCW mindig elrabolja a show-t.
2025. június 2.
admin

Ritkán kapunk alapmotoros Minit, mert a Cooper S és a JCW mindig elrabolja a show-t.

 

Jól mutat a kontrasztos tető, tükör és csíkozás, ráadásul bizonyos kombinációkért nem kell felárat fizetni
Jól mutat a kontrasztos tető, tükör és csíkozás, ráadásul bizonyos kombinációkért nem kell felárat fizetni

Van élet a Mini Cooper alatt is, de a belépő 75 és 102 LE-s One annyira nem érdekli a magyarokat, hogy itthon nem árulják.

Karosszéria, utastér

A Minit optikai változtatásokkal tartják naprakészen, most éppen nagyra tátott szája van és fogszabályzót visel – ezt mondták róla egy óvoda előtt parkolva. A keretnélküli ajtók stílusosak, a menetszél sem fütyül az üveg mellett, a beszálláshoz mélyre kell ülni. A kilátás rossz, különösen előre fölfelé, mi nem erőltetnénk a digitális műszeregység és a lapra vetítő (keretével a szélvédőn tükröződő) head-up kijelző megvételét sem. A sportülések jól tartanak, kellemes a szövetkárpit, a sportkormány az összes Miniben alaptartozék. Az infotainment egyszerűsített BMW iDrive, könnyen kezelhető; kacattartóból lehetne több, pontosabban a meglévőkön javíthatnának (szűk ajtózsebek, kicsi kartámasz rekesz). Az anyagminőség színvonalas, akárcsak az összeszerelés. Hátra bejutni (és kiszállni is) tornamutatvány, de utána szigorúan két átlagos utas azért elvan. Az alapból 211 l-es csomagtartó kicsi, két üléssel 731 l-re növelhető a magas peremű raktér.

 

BYD DOLPHIN

Belül is hangulatos a Mini Cooper, a műbőr/szövet kárpit világos színben is elérhető, az anyag kellemes
Belül is hangulatos a Mini Cooper, a műbőr/szövet kárpit világos színben is elérhető, az anyag kellemes

Motor, erőátvitel

A turbós 1,5-ös szerintünk az egyik legjobb háromhengeres: sem hidegen, sem pörgetve nincs bántó hangja, nem rezonál, 136 LE és 220 Nm pedig tökéletesen elegendő egy hétköznapi autóban. A hozzákapcsolt hétfokozatú, duplakuplungos robotváltó is ügyes, irányváltásoknál kicsit lassú, de gyorsan vált vissza és felismeri a motorfékes helyzeteket. A 6,7 l-es tesztfogyasztás meghaladta a gyári WLTP ígéretet, ám így sem dühítően magas.

Vezetés, menettulajdonságok

A Mini Cooper a szegmens legjobban vezethető autói közé tartozik, remekül kanyarodik, tűpontosan irányítható és a dinamikája is megvan (0–100 km/h: 8,1 s, 210 km/h). A fékerő lineárisan adagolható, a négy tárcsa hidegen-melegen egyaránt hatékony, ahol a szó átvitt és valós értelmében is döcög a szekér, az a menetkomfort – a kemény lábakon álló Mini nem ideális a hazai utakra. Hetedikben 90 km/h-nál 1600-at, 130-nál 2300-at forog a főtengely (a 220 Nm 1500-4100/perc között végig megvan), padlógázra gyors visszakapcsolás és meggyőző gyorsítás a válasz.

A Mini Cooper  felszereltsége

A Mini Cooper szerethető jelenség, de pont ennek kell megfizetni az árát. A Cooper belépője 7,14 millió forint, utána kötelező lépés a „trimmelés”, azaz valamilyen díszítőcsomag megvétele – amiből a legolcsóbb 832 ezerre rúg –, ha pedig kell az automata váltó is, az további 599 ezres kiadás. És innentől már elkezdhetjük végre költeni a pénzt a hőn áhított extrákra.

Összegzés

Akinek nem presztízs a három helyett négy henger, az boldog lehet az alap Cooperrel is, az S és a JCW árkülönbözetét pedig költse extrákra – bőven van mire.

BYD DOLPHIN

Előnyei

– Stílusos megjelenés
– Kényelmes ülések
– Vezethetőség

Hátrányai

– Kilátás
– Kicsi csomagtér
– Menetkomfort
– Drága

A Mini Cooper műszaki adatai

Soros háromhengeres, közvetlen befecskendezéses, változó vezérlésű, turbós benzinmotor, elöl keresztben beépítve. Két felülfekvő vezérműtengely, hengerenként négy szelep. Hengerűrtartalom: 1499 cm3. Furat x löket: 82,0 x 94,6 mm. Sűrítési arány: 11,0:1. Teljesítmény: 136 LE/100 kW (4500-6500/min). Nyomaték: 220 Nm (1500-4100/min). Hétfokozatú, duplakuplungos robotváltó, elsőkerék-hajtás. Elöl McPherson, hátul multilink felfüggesztés, tekercsrugók. Elöl hűtött, hátul tömör tárcsafékek, ESP. Csomagtér: 211–731 l. Üzemanyagtartály: 40 l. Hosszúság x szélesség x magasság: 3863x1727x1414 mm. Tengelytáv: 2495 mm. Saját tömeg: 1175 kg-tól. Gumiméret: 205/45 R17. Gyorsulás (0–100 km/h): 8,1 s. Végsebesség 210 km/h. Vegyes fogyasztás (WLTP): 5,5-6,1 l/100 km. CO2 (WLTP): 124-138 g/km. Tesztfogyasztás: 6,7 l/100 km. Általános garancia: 2 év (meghosszabbítható). Védőszárny szolgáltatás: 5 év. Fényezési garancia: 3 év. Rozsdagarancia: 12 év. Szervizciklus: rugalmas. Ára: 8 571 000 Ft

 

– geosits –

Megjelent: 2022/2.

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, így előfordulhat, hogy a benne szereplő egyes információk elavultak. Kérjük, hogy az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Oszd meg másokkal is ezt a cikket

AzAutó magazin előfizetés

Magazin előfizetés

Szívesen olvasnál tartalmakat offline is? Fizess elő az AzAutó magazinjára. Az előfizetés díja 9 960 Ft / év. 

Kapcsolódó cikkek

A Mobius 3 lényegében egy strapabíró terepjáró, amely alapfelszereltségként fejlett vezetési és infotainment funkciókat kínál. A 3 év / 60 000 km-es Mobius garancia és a hivatalos szerviztámogatás kivételes megbízhatóságot biztosít.

Hírek: Mobius 3 – Kelet-Afrika

A Mobius Motors Kenyában, Nairobiban működik. 2010-ben alapították és rögtön be is mutatta első, tejesen saját fejlesztésű prototípusát, a Mobius 1-est.

Idén is ott voltunk: 15 villanyautót teszteltünk, mértünk és hajtottunk a "végkimerülésig" az Autobest nagy minősítő tesztjén.

Hírek: Ecobest Challenge 2025 – A nagy villanyautós…

Idén is ott voltunk: 15 villanyautót teszteltünk, mértünk és hajtottunk a „végkimerülésig” az Autobest nagy minősítő tesztjén, a Bureau Veritas által is hitelesített mérési eljárásokkal dolgozó Ecobest Challenge-en, Milánóban (ez már a hatodik ilyen teszt volt).