Barion Pixel

Tesztnapló: BMW X3 M Sport xDrive30d aut. – Anyahajó

Bő három év elteltével frissült és erősebb is lett az amerikai gyártásból érkező BMW X3.
2025. június 6.
admin

Bő három év elteltével frissült és erősebb is lett az amerikai gyártásból érkező BMW X3.

 

A BMW X3 lökhárítóik újak, a fekete részletek az M Sport csomaggal jönnek. A lézeres távfényszóró automata vezérlése hibátlan, azonnal kitakarja a szemből feltűnő járművet
A BMW X3 lökhárítóik újak, a fekete részletek az M Sport csomaggal jönnek. A lézeres távfényszóró automata vezérlése hibátlan, azonnal kitakarja a szemből feltűnő járművet

Karosszéria, utastér

Szép a lemezmunka, a résezés egyenletes. Az ajtók finoman (kulcs nélkül) nyílnak és szélesre tárhatók, a beszálláshoz magasra kell kapaszkodni. A vezetőülés marasztalóan kényelmes, aprólékosan állítható, az ülőlap hossza 530–580 mm. A kilátás minden irányban rossz, vastagok az oszlopok, ellenben jó a 360 fokos, még az autómosó futószalagjára is rávezető kamera. Az X3 tud önállóan parkolni, azaz a kormányon kívül kezeli a gázt, a féket és irányváltásnál a sebességváltót is. Az anyagminőség hozza a prémium szintet, az összeszerelés zörejmentes. A helykínálat bő, a kormányoszlop, a vezetőülés széles tartományban állítható.

 

A BMW X3-ban könnyű eligazodni a pulton, a középső képernyő méretét megnövelték. A legfontosabb információk head-up kijelzőn is követhetők
A BMW X3-ban könnyű eligazodni a pulton, a középső képernyő méretét megnövelték. A legfontosabb információk head-up kijelzőn is követhetők

 

BYD DOLPHIN

A vetített műszeregység jól olvasható, a grafika a választott üzemmód (Sport, Comfort, Eco Pro) szerint módosulhat; középen érintésre is reagál az infotainment megnövelt méretű képernyője. Az írásfelismerős iDrive könnyen kezelhető, van hang- és gesztusvezérlés, utóbbi nem akkora butaság, mint ahogy híresztelik. Sok a tároló, a kesztyűtartó osztott. Hátul hárman is ülhetnek, ám középen akadályoz a magas padlómerevítő. A 440 mm-es ülőlap lehetne hosszabb, a szélső ülések fűthetők, a friss levegő külön rostélyokból jön, az ajtózsebek nagyok, van dupla pohártartó, az első támlákon pedig háló. A csomagtartó 550–1600 l-es, ügyesen variálható, a rakodópe­rem magas (700 mm). A hátsó ajtó villanymotorral mozog, nyitási magassága egyénileg állítható, a kulcsnak megtanítható.

Motor, erőátvitel

A megizmosodott, 286 LE-s soros hatos dízel könnyedén viszi a bő 1,9 tonnás X3-ast: a 0–100 km/h ideje 5,7 s, a végsebesség 245 km/h. A 3,0 l-es gép 1500–2500/perc között 650 Nm-rel hengerel, s ezzel a forgalmi helyzetek fölényesen kezelhetők; a gázadásra a háttérből duruzsoló motorhang kellemes. A felfüggesztés adaptív csillapítású, a nyolcfokozatú automata a kormányról is pöcögtethető, az elöl négydugattyús M Sport fékek harapnak. Az összkerékhajtás lamellás kuplungos, a hajtás alaphelyzetben a hátsó kerekeké. A fogyasztás városban 10 l fölé megy, mi nagyon sokat mentünk országúton és autópályán, így a tesztátlag 6,2 l/100 km-re csökkent.

Vezetés, menettulajdonságok

Nem ez a legsportosabb ülés, de kényelmes, tág határok között állítható. Hátul sem méri szűken a helyet a BMW X3, az ülés tologatásának ziccerét azonban kihagyták a bajorok
Nem ez a legsportosabb ülés, de kényelmes, tág határok között állítható. Hátul sem méri szűken a helyet a BMW X3, az ülés tologatásának ziccerét azonban kihagyták a bajorok

A csupa könnyűfém, elöl kettős keresztlengőkaros, hátul multilink M Sport felfüggesztés a hazai utakra nem ideális: a rugózás komfortos (légrugózás pluszpénzért sincs), de a csillapítás feszes. Akinek a kényelem fontosabb, mellőzze a sportfutóművet és a 21 colos felniket. Az ívmenet semleges, minimálisak a karosszériamozgások, a 2,9 fordulatos kormány se nem közvetlen, se nem informatív, ellenben célpontos, a négy tárcsafék autópályán vészfékezve is hatékony. A menetzajok nem tolakodók, a főtengely nyolcadikban 90 km/h-nál 1200-at, 130-nál 1700-at (!) forog percenként, az erőtartalék bőséges.

Felszereltség

A BMW-nél minden pénz kérdése, az extrák tételenként és csomagokban egyaránt beszerezhetők, a színek, az anyagok, a dekorációk kombinációja átlagon felüli. A M Sport összeállítás önmagában bő 1,2 milliós tétel, míg az xDrive30d alapára 21,54 millió forint.

BYD DOLPHIN

 

Jól variálható, rögzítő sínekkel is ellátott az álpadlós csomagtartó, az oldalain kampókkal, elektromos csatlakozóval
Jól variálható, rögzítő sínekkel is ellátott az álpadlós csomagtartó, az oldalain kampókkal, elektromos csatlakozóval

 

Összegzés

A megújult BMW X3-as erősebb, néhány szolgáltatásával frissebb lett, belekötni továbbra is nehéz. Ezzel a hajtáslánccal remekül vezethető, kedvező fogyasztású családi mindenes, persze drágán.

 

Hátul is újak a lámpák, a csomagtér ajtót motor mozgatja. A kipufogók valódiak, ez manapság egyre ritkább
Hátul is újak a lámpák, a csomagtér ajtót motor mozgatja. A kipufogók valódiak, ez manapság egyre ritkább

Előnyei

– Tágas, kényelmes utastér
– Nagy csomagtartó
– Csendes utastér
– Általánosan jó minőség
– iDrive kezelése
– Elegendő kacattartó
– Erős, takarékos motor
– Sportos menettulajdonságok
– Pontos kormányzás
– Jó váltó
– Hatékony fék

Hátrányai

– Magas rakodóperem
– Rossz kilátás
– Hátul rövid ülőlap
– Drága extrák
– Magas ár

A BMW X3 M Sport xDrive30d aut.  műszaki adatai

Soros hathengeres, közvetlen befecskendezéses, közös csöves turbódízel motor, elöl hosszában beépítve. Két felülfekvő vezérműtengely, hengerenként négy szelep. Hengerűrtartalom: 2993 cm3. Furat x löket: 90,0×84,0 mm. Teljesítmény: 286 LE/210 kW (4000/min). Nyomaték: 650 Nm (1500–2500/min). Nyolcfokozatú bolygóműves automata váltó, lamellás kuplungos összkerékhajtás. Elöl kettős keresztlengőkaros, hátul multilink felfüggesztés. Elöl-hátul hűtött tárcsafékek, ESP. Csomagtér: 550–1600 l. Üzemanyagtartály: 68 l. Hosszúság x szélesség x magasság: 4708x1891x1676 mm. Tengelytáv: 2864 mm. Gumiméret: elöl 245/40 R21, hátul 275/35 R21. Saját tömeg: 1935 kg-tól. Gyorsulás (0–100 km/h): 5,7 s. Végsebesség 245 km/h. Vegyes fogyasztás (WLTP): 6,2-7,0 l/100 km. Tesztfogyasztás: 6,2 l/100 km. CO2 (WLTP): 162-183 g/km. Általános garancia: 2 év. Védőszárny szolgáltatás: 5 év. Fényezési garancia: 3 év. Rozsdagarancia: 12 év. Szervizciklus: rugalmas.
Ára: 21 540 000 Ft

 

PeAl

Megjelent: Az Autó 2022/5.

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, így előfordulhat, hogy a benne szereplő egyes információk elavultak. Kérjük, hogy az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Oszd meg másokkal is ezt a cikket

AzAutó magazin előfizetés

Magazin előfizetés

Szívesen olvasnál tartalmakat offline is? Fizess elő az AzAutó magazinjára. Az előfizetés díja 9 960 Ft / év. 

Kapcsolódó cikkek

A Mobius 3 lényegében egy strapabíró terepjáró, amely alapfelszereltségként fejlett vezetési és infotainment funkciókat kínál. A 3 év / 60 000 km-es Mobius garancia és a hivatalos szerviztámogatás kivételes megbízhatóságot biztosít.

Hírek: Mobius 3 – Kelet-Afrika

A Mobius Motors Kenyában, Nairobiban működik. 2010-ben alapították és rögtön be is mutatta első, tejesen saját fejlesztésű prototípusát, a Mobius 1-est.