Bő három év elteltével frissült és erősebb is lett az amerikai gyártásból érkező BMW X3.

Karosszéria, utastér
Szép a lemezmunka, a résezés egyenletes. Az ajtók finoman (kulcs nélkül) nyílnak és szélesre tárhatók, a beszálláshoz magasra kell kapaszkodni. A vezetőülés marasztalóan kényelmes, aprólékosan állítható, az ülőlap hossza 530–580 mm. A kilátás minden irányban rossz, vastagok az oszlopok, ellenben jó a 360 fokos, még az autómosó futószalagjára is rávezető kamera. Az X3 tud önállóan parkolni, azaz a kormányon kívül kezeli a gázt, a féket és irányváltásnál a sebességváltót is. Az anyagminőség hozza a prémium szintet, az összeszerelés zörejmentes. A helykínálat bő, a kormányoszlop, a vezetőülés széles tartományban állítható.
A vetített műszeregység jól olvasható, a grafika a választott üzemmód (Sport, Comfort, Eco Pro) szerint módosulhat; középen érintésre is reagál az infotainment megnövelt méretű képernyője. Az írásfelismerős iDrive könnyen kezelhető, van hang- és gesztusvezérlés, utóbbi nem akkora butaság, mint ahogy híresztelik. Sok a tároló, a kesztyűtartó osztott. Hátul hárman is ülhetnek, ám középen akadályoz a magas padlómerevítő. A 440 mm-es ülőlap lehetne hosszabb, a szélső ülések fűthetők, a friss levegő külön rostélyokból jön, az ajtózsebek nagyok, van dupla pohártartó, az első támlákon pedig háló. A csomagtartó 550–1600 l-es, ügyesen variálható, a rakodóperem magas (700 mm). A hátsó ajtó villanymotorral mozog, nyitási magassága egyénileg állítható, a kulcsnak megtanítható.
Motor, erőátvitel
A megizmosodott, 286 LE-s soros hatos dízel könnyedén viszi a bő 1,9 tonnás X3-ast: a 0–100 km/h ideje 5,7 s, a végsebesség 245 km/h. A 3,0 l-es gép 1500–2500/perc között 650 Nm-rel hengerel, s ezzel a forgalmi helyzetek fölényesen kezelhetők; a gázadásra a háttérből duruzsoló motorhang kellemes. A felfüggesztés adaptív csillapítású, a nyolcfokozatú automata a kormányról is pöcögtethető, az elöl négydugattyús M Sport fékek harapnak. Az összkerékhajtás lamellás kuplungos, a hajtás alaphelyzetben a hátsó kerekeké. A fogyasztás városban 10 l fölé megy, mi nagyon sokat mentünk országúton és autópályán, így a tesztátlag 6,2 l/100 km-re csökkent.
Vezetés, menettulajdonságok
A csupa könnyűfém, elöl kettős keresztlengőkaros, hátul multilink M Sport felfüggesztés a hazai utakra nem ideális: a rugózás komfortos (légrugózás pluszpénzért sincs), de a csillapítás feszes. Akinek a kényelem fontosabb, mellőzze a sportfutóművet és a 21 colos felniket. Az ívmenet semleges, minimálisak a karosszériamozgások, a 2,9 fordulatos kormány se nem közvetlen, se nem informatív, ellenben célpontos, a négy tárcsafék autópályán vészfékezve is hatékony. A menetzajok nem tolakodók, a főtengely nyolcadikban 90 km/h-nál 1200-at, 130-nál 1700-at (!) forog percenként, az erőtartalék bőséges.
Felszereltség
A BMW-nél minden pénz kérdése, az extrák tételenként és csomagokban egyaránt beszerezhetők, a színek, az anyagok, a dekorációk kombinációja átlagon felüli. A M Sport összeállítás önmagában bő 1,2 milliós tétel, míg az xDrive30d alapára 21,54 millió forint.
Összegzés
A megújult BMW X3-as erősebb, néhány szolgáltatásával frissebb lett, belekötni továbbra is nehéz. Ezzel a hajtáslánccal remekül vezethető, kedvező fogyasztású családi mindenes, persze drágán.
Előnyei
– Tágas, kényelmes utastér
– Nagy csomagtartó
– Csendes utastér
– Általánosan jó minőség
– iDrive kezelése
– Elegendő kacattartó
– Erős, takarékos motor
– Sportos menettulajdonságok
– Pontos kormányzás
– Jó váltó
– Hatékony fék
Hátrányai
– Magas rakodóperem
– Rossz kilátás
– Hátul rövid ülőlap
– Drága extrák
– Magas ár
A BMW X3 M Sport xDrive30d aut. műszaki adatai
Soros hathengeres, közvetlen befecskendezéses, közös csöves turbódízel motor, elöl hosszában beépítve. Két felülfekvő vezérműtengely, hengerenként négy szelep. Hengerűrtartalom: 2993 cm3. Furat x löket: 90,0×84,0 mm. Teljesítmény: 286 LE/210 kW (4000/min). Nyomaték: 650 Nm (1500–2500/min). Nyolcfokozatú bolygóműves automata váltó, lamellás kuplungos összkerékhajtás. Elöl kettős keresztlengőkaros, hátul multilink felfüggesztés. Elöl-hátul hűtött tárcsafékek, ESP. Csomagtér: 550–1600 l. Üzemanyagtartály: 68 l. Hosszúság x szélesség x magasság: 4708x1891x1676 mm. Tengelytáv: 2864 mm. Gumiméret: elöl 245/40 R21, hátul 275/35 R21. Saját tömeg: 1935 kg-tól. Gyorsulás (0–100 km/h): 5,7 s. Végsebesség 245 km/h. Vegyes fogyasztás (WLTP): 6,2-7,0 l/100 km. Tesztfogyasztás: 6,2 l/100 km. CO2 (WLTP): 162-183 g/km. Általános garancia: 2 év. Védőszárny szolgáltatás: 5 év. Fényezési garancia: 3 év. Rozsdagarancia: 12 év. Szervizciklus: rugalmas.
Ára: 21 540 000 Ft
PeAl
Megjelent: Az Autó 2022/5.
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, így előfordulhat, hogy a benne szereplő egyes információk elavultak. Kérjük, hogy az olvasása során ezt vegye figyelembe!