Barion Pixel

Teszt: Volvo V60 T6 AWD aut. Inscription – Kétlövetű

A középkategóriás Volvo V60 kombi bőven kapott a nagy V90-es formai és műszaki megoldásaiból is.
2025. március 24.
KZ

A középkategóriás Volvo V60 kombi bőven kapott a nagy V90-es formai és műszaki megoldásaiból is.

 

Alap a LED-es fényszóró, a kanyarfunkciós ködfények is diódásak. A Volvo V60 lemezeit semmi nem védi a koccanásoktól
Alap a LED-es fényszóró, a kanyarfunkciós ködfények is diódásak. A Volvo V60 lemezeit semmi nem védi a koccanásoktól

Az új Volvo V60 tökéletesen beleillik a 90-esekkel elindított márkaarculatba. A karosszéria növekedése figyelemreméltó, erre a lépésre a szűk előd ismeretében szükség is volt. A tengelytávba (2872 mm) közel tíz centit toldottak, a hossz (4761 mm) ennél is többel, 12,6 centivel nyúlt. A lemezmunka nemcsak látványos, a szűk résezéssel precíz is, a kulcs nélkül kezelhető ajtók kis erővel, finoman nyílnak-csukódnak.

A Volvo V60 utastere

 

Jó itt ülni, finomak az anyagok, könnyű a kezelés. Középen, a pult tetején a térhangzású Bowers & Wilkins hifi hangsugárzója, a zenei színpadkép 0 és 270 fok között állítható
Jó itt ülni, finomak az anyagok, könnyű a kezelés. Középen, a pult tetején a térhangzású Bowers & Wilkins hifi hangsugárzója, a zenei színpadkép 0 és 270 fok között állítható

Elöl mélyre kell ülni (az ülőlap talajtól mért magassága 420–470 mm), hátul az ajtó nyílhatna nagyobb szögben, és a fejre is vigyázni kell a hátrafelé lejtő tető miatt. A vezetőülésből az átlagnál jobb a kilátás: vékonyak az A-oszlopok, a tükrök az ajtólemezekből nőnek ki, így minimális a holttér; oldalra és átlósan szintén jó a helyzet, az oszlopok itt sem vastagok.

BYD DOLPHIN

A tág határok között elektromosan állítható, memóriás első ülések remekül formázottak, hosszú távon is marasztaló a kényelem, a komfortot fűtés, szellőzés és masszázs fokozza; az egyetlen furcsaság, hogy a 480–530 mm hosszú lap combtámasza csak a menüből állítható.

 

Megérik a pénzüket a komfortülések, bár fejtámlájuk nem állítható
Megérik a pénzüket a komfortülések, bár fejtámlájuk nem állítható

 

Rövid a 450 mm-es ülőlap, a hosszú lábúak combját nem támasztja eléggé
Rövid a 450 mm-es ülőlap, a hosszú lábúak combját nem támasztja eléggé

A V60-as nem a legtágasabb a kategóriájában, de a térérzet minden irányban szellős. Az anyagok tapintásra kellemesek, az összeszerelés prémiumautóhoz illően zörejmentes. Az első utasokat magas és széles középkonzol szeparálja el, ennek oldalait puha textil burkolja – a hosszú lábú vezetők jobb lábát nyomhatja a fal. A műszerpult a mostanság szokásos Volvo-sémát követi, a napsütésben is jól olvasható műszerek vetítettek, a legfontosabb infók head-up kijelzőn futnak, középen álló formátumú a 9,0 colos érintőképernyő. A légkondi kezelését is magába foglaló Sensus infotainment lapozható menürendszere logikus, a működés gyors.

BYD DOLPHIN

Az első lap ötletes gyűjtőoldal, a leggyakrabban használt funkciókkal (a tartalom konfigurálható), így nem kell állandóan a menüben turkálni. Van elég kacattartó, a középkonzolon a pohártartó elfedhető, a kesztyűtartó nem nagy, de hűthető. Hátul 190 centivel is jó a lábhely, a tér 6 centivel keskenyebb, mint elöl, de a padló magas púpja, illetve a négyzónás légkondi lábtérbe benyúló konzolja eleve megnehezíti a harmadik (középső) utas életét. Az apró holmik itt is többfelé szórhatók (az első üléstámlákon zsebek helyett csak hálók vannak), a csomagtérből dönthető támlák 60:40 arányban osztottak. A csomagtartó 529–1441 l-es, pereme nem magas (610 mm), a 181 centire felnyíló aj­tó
zárja kiáll.

Motor, erőátvitel

A Volvo már csak egyetlen 2,0 l-es, négyhengeres, startstopos, közvetlen befecskendezéses, turbós benzinmotort tart, amit a T6-ban kettős feltöltés, turbó és jól hallhatóan sivító kompresszor spannol 310 LE-re. A maximális 400 Nm-es nyomatékát széles sávban kínáló gép 2000/perc alatt sem erőtlen, de 2500–5000 között virgonc igazán, a gázreakció itt különösen élénk, főleg Sport üzemmódban. A nyolcgangos bolygóműves automata a kormányról nem, csak a karral pöcögtethető, a lejtőket, emelkedőket okosan felismeri, és alacsony fokozatokban a motorfékje is hatásos. Az összkerékhajtás a szokásos lamellás kuplungos automata rendszer, a nyomaték alapból az első kerekekre jut. A startstop gyorsan indít, a vegyes tesztfogyasztás 9,1 l/100 km lett, ami a teljesítmény ismeretében nem is rossz eredmény.

 

Hatalmas burkolat alatt fütyül és süvít a turbós-kompresszoros benzines
Hatalmas burkolat alatt fütyül és süvít a turbós-kompresszoros benzines

Vezetés, menettulajdonságok

Akárcsak korábban a Saabok, a Volvo V60 is a középkonzolról, egy mívesen kidolgozott kapcsoló elfordításával indítható. A gépzaj csak kívülről hallható, a kabin alapjáraton csendes, és menet közben még autópályán sincsenek fárasztó zajok – itt a motor 130-nál, nyolcadikban 2100/perccel forog. A menetteljesítmények sportosak (0–100 km/h: 5,8 s), a végsebességet elektronika korlátozza 250 km/h-ra.

 

Elfedhetők a rekeszek, a kartámasz alatt CD-tár is van. A váltókar alatt az indítógomb, alatta a menetprogram-választó és az Auto Hold-funkciós elektromos rögzítőfék kapcsolója
Elfedhetők a rekeszek, a kartámasz alatt CD-tár is van. A váltókar alatt az indítógomb, alatta a menetprogram-választó és az Auto Hold-funkciós elektromos rögzítőfék kapcsolója

Az összkerékhajtású Volvo magabiztosan lő ki vizes, csúszós burkolaton is, a jobb tapadás komoly biztonságnövelő, bár ezen a területen a V60 tucatnyi jól ismert asszisztenssel (vészfékező, adaptív tempomat, sávtartó, táblafelismerő stb.) is segíti a vezetőt. A 2,8 fordulatos szervokormány nem igazán közvetlen és informatív, de az irányítás pontos, hajtási befolyások alig érezhetők.

Az elöl kettős keresztlengőkaros, hátul multilink felfüggesztés igényes megoldás, a rugózási kényelem jó, de a csillapítás – különösen a feláras 19 colos kerekekkel – eltúlzott, az úthibák felütnek, zötyög a Volvo (pluszpénzért adaptív Four-C felfüggesztés is vehető). Az ívmenet nagyon stabil, gyors kanyarokban is inkább jóindulatúan alul-, mint túlkormányzott, és nem okoznak gondot a hirtelen terhelésváltások sem. A fékerő lineárisan adagolható, de az elgurulás elleni Auto Hold sokszor erős rántással fogja meg a kocsit.

A Volvo V60 felszereltsége

Az Inscription felszereltsége gazdag (lásd az adatlapon), de nem tel­jes, a vevőcsalogató extrák (Sensus navigáció, napfénytető, négyzónás légkondi, Bowers & Wilkins audio, komfort első ülések) és a komolyabb vezetősegédek (adaptív tempomat, 360 fokos kamera, parkolósegéd) fizetősek.

A Volvo középkombija formailag és műszaki tudásban is nagyot lépett előre. Ezzel az izmos hajtáslánccal a konkurensek tábora meglehetősen szűk.

 

1040 mm széles és befelé 1090 mm mély a csomagtartó. A padlóból felnyitható térelválasztó hasznos, jobb szélen a támladöntés és a vonóhorog nyitó-csukó gombsora
1040 mm széles és befelé 1090 mm mély a csomagtartó. A padlóból felnyitható térelválasztó hasznos, jobb szélen a támladöntés és a vonóhorog nyitó-csukó gombsora

 

Kis felületen tisztít az ablaktörlő, a hátsó ajtó és (a képen nem látható) vonóhorog mozgatása villanymotoros
Kis felületen tisztít az ablaktörlő, a hátsó ajtó és (a képen nem látható) vonóhorog mozgatása villanymotoros

 

A Volvo V60 és néhány konkurense

A Volvo V60 és néhány konkurense

 

A Volvo V60 adatlapja

A Volvo V60 és néhány konkurense

Karosszéria, felfüggesztés

+ Pontos lemezillesztések
+ Csendes utastér
+ Helykínálat
+ Jó kilátás
+ Nagyon kényelmes ülések
+ Kidolgozás (anyagok, összeszerelés)
+ Infotainment kezelése
+ Kíméletes szellőzés
+ Variálható csomagtér
+ Alacsony rakodóperem
+ Menettulajdonságok
– Beszállás (hátra)
– Magas padlómerevítő (hátul)
– Csak menüből állítható ülés­funkciók
– Szűk lábtér (elöl)
– Csillapítás, kátyútűrés

Motor, erőátvitel

+ Izmos motor
+ Jó gázreakció
+ Jó váltó
+ Pontos kormány
– Az Auto Hold rángat

Biztonság

+ Sokféle vezetősegéd
+ Hatékony fék
+ Összkerékhajtás

Költségek

+ Gazdag felszereltség
+ Elfogadható fogyasztás
– Drága extrák

Krepsz Zoltán

Megjelent: Az Autó 2018/10.

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, így előfordulhat, hogy a benne szereplő egyes információk elavultak. Kérjük, hogy az olvasása során ezt vegye figyelembe!

 

Oszd meg másokkal is ezt a cikket

AzAutó magazin előfizetés

Magazin előfizetés

Szívesen olvasnál tartalmakat offline is? Fizess elő az AzAutó magazinjára. Az előfizetés díja 9 960 Ft / év. 

Kapcsolódó cikkek