Az utastér, a szelepvezérlés változtatható, de az egyetlen benzinmotorhoz egyféle felszerelés és csak a hétüléses berendezés választható.
Feszes karosszéria nagy tengelytávolságon. A hátrafelé ereszkedő tető alatt a leghátsó sorban a magasaknak szűkös a fejtér
A Toyota szívesen sorolja a prémiummodellek közé az Avensis Versót, erre utal a kidolgozás minősége meg az autó ára is.
Karosszéria, utastér
A magas autóba könnyű beszállni, az ülésekre nem kell mélyre lehuppanni. Az állítható magasságú vezetőülés oldaltartást ad, támlája teljesen hátrafektethető, lapja rövid. A vezető és a mellette utazó ülése közötti folyosó széles, de nem járható, a kézifék és a váltókar a hagyományos helyén van. Nagy az oldaltávolság, távoli a tető. Személyautós magasságba fordul a kényelmes rendet követő pedálsor és a jó fogású, ám csak sugárirányban állítható kormány. A műszerfal hagyománykövető jelzései jól értelmezhetők. A titánborítású középkonzol nagy kapcsolói könnyen kikereshetők. A fűtés ereje a hátsó sorokra is koncentrálható, az autó jól átszellőztethető, melegíthető. Sok a pakolóhely a vezető körül, s a második, harmadik sor utasai közelében is. A három ülésből álló középső üléssor tagjai külön-külön 15 cm-t csúsztathatók, támlájuk előrehajtható, ekkor asztalként használhatók, kivehetők. A szélső ülések elég szélesek, a középső kényelmetlenül keskeny, de az ott utazónak is szinte sík és elég hosszú lábhely jut. Az ülőlapok rövidek. A belmagasság jelentős. A szélső ülések előrehajtása nyomán nem nehéz eljutni a hátsó sor két üléséhez, ezek fölött a középtermetűnek még elég a magasság, jut hely a lábaknak, a kerékdob fölötti könyöklő alatt a kisebb úti csomagoknak. Valamennyi üléshez tartozik fejtámla és hárompontos öv. A hátulsó sor két ülése nem egészen 14 kilós, több mint öt kilóval könnyebb a középsor szélső székeinél, könnyedén lehet őket ki- és berakni.
Finom kialakítású a belső tér. A kétszínű műszerfal felső része is kellemes anyaggal burkolt, ám kemény tapintású. A középkonzol alatt és fölött is van rakodóhely
A hátsó üléssor eltávolításával 701 l csomagtér adódik az összes üléssel mért 212 l helyett, a középső sor nélkül 1013 l-re növelhető az ablakig rakott csomagok terjedelme. A tetőig rámolva 2422 liter árut képes elnyelni a közel 2 m hosszúra bővített rakhely. A csomagtartó hátsó részében 70 l űrtartalmú rakrész nyílik a padló alatt. A csomagtéri ajtó magasra nyílik, a pakolást csak kicsit nehezíti a magas perem, s könnyíti a csomagkikötő karika, a szatyortartó kampó. A rakományt elfedő roló műanyag leple követi a sínes középső ülések változó távolságát.
Motor, erőátvitel
Hétülésesben ritka a hátfal és az utolsó ülés közötti fél méter távolság. A szőnyeg alatt további pakolóhely rejlik
A változó szelepvezérlésű korszerű motor egyenletesen, ám nem teljesen némán jár. Nem zajos, kis fordulatszámon is erőteljesen mozgatja a nagy testű autót. Bár már a 2000-es fordulatszám táján erőt mutat, igazán 3000 fölött válik dinamikussá, még a 4000-es fordulat közelében is erőteljesen gyorsít, közben már fel is hangosodik. Az autó az emelkedőt is érezhetően könnyedén veszi. A váltó könynyen mozog, kis erővel a kívánt fokozatba vezethető.
Vezetés, menettulajdonságok
Az enyhén kemény rugózású magas autó szilárdan áll a kerekein, s jól tűri a hirtelen kormánymozdulatokat is. Egyenesfutása jó, kanyartulajdonságai békések. Az úthibák ütésein sokat enyhít a rugózás. Az utastér csöndes, a szélzaj 140 km/óra sebességig nem hallatszik. A magas ülőhelyzetből jól irányítható az autó, a tükrök elég nagy területet megmutatnak. A vastag elülső oszlopok mögötti világ nagy figyelmet követel, hogy az oszlopok takarása ne jelentsen állandó baleseti veszélyt.
Mászaki adatok
Négyhengeres, soros benzinmotor elöl, keresztben beépítve. Két felülfekvő vezértengely, hengerenként négy szelep. Hengerűrtalom: 1998 cm3, furat 86, löket 86 mm. Elektronikus befecskendezés. Teljesítmény: 150 LE/110 kW (6000/min). Nyomaték: 192 Nm (4000/min). Elöl McPherson-, hátul csatolt felfüggesztés. Elöl-hátul tárcsafékek, ABS. Ötfokozatú váltó, elsőkerékhajtás. Gumiméret: 205/65 R15. Csomagtér: 212/701/ 2422 l. Üzemanyagtartály: 60 l. Hossz x szélesség x magasság: 4650x1760x1725 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1510/2140 kg. Gyorsulás: (0–100 km/h) 11,4 s. Végsebesség: 192 km/h. Fogyasztás (városban/városon kívül): 11,5/6,8 l/100 km. Ára: 7 800 000 Ft
Előnyei:
+ Könnyen alakítható, tágas tér + Kedvező garancia és szervizperiódus + Gazdag felszerelés + Csöndes utastér + Jó menetteljesítmények + Kedvező menettulajdonságok + Takarékos fogyasztás
Hátrányai:
— Kissé nagy áttételű kormány — Vaskos elülső oszlopok — Rövid ülőlapok — Keskeny középső ülés
Felszereltség
Az univerzális Avensis Verso-kínálat gazdagságot jelent, aminek részei a vezető- és az utasoldali légzsák, a manuális légkondicionáló, a blokkolásgátló, a fékerőelosztó, a pánikfékrendszer, az elektromos ablakemelő elöl-hátul, az övfeszítő, az överő-határoló elöl, az állítható magasságú kormány és vezetőülés, az elülső kartámaszok, a szervokormány, az égve hagyott lámpára figyelmeztető hang, az indításgátló, az elektromos, fűthető külső tükrök, a fedélzeti számítógép, az Isofix-pontok a második soron, a távirányítós központi zár, a külön-külön asztalként ledönthető öt üléstámla, az egyenként mozgatható ülések a középső sorban, a darabonként hajtható és kivehető ülések a két hátsó sorban, a színezett üvegek, a tetősín.
Költség
A Toyota ára jól illeszkedik a kategóriában kialakulthoz, miközben teljesen eltér annak szerkezetétől. Míg a szokás a dízelmotorok tetemes felárát mutatja, az Avensis Verso esetében ennek éppen a fordítottja igaz: ha nem is sokkal, a benzinmotoros drágább, mint a hasonló hengerűrtartalommal és azonos felszereltséggel forgalmazott közvetlen befecskendezéses dízel. A Toyota mellett szól a három év általános és a 12 év átrozsdásodás elleni garancia, a 30 000 km-kénti szervizciklus. Gyári értékű benzinfogyasztása takarékos.
Az Autó2 újság 2002/6. számában megjelent cikk rövidített változata