Benzines és dízelmotorral is próbára tettük az új bajor szabadidő-terepest.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Az új X3-asnak elődje jóvoltából jól megalapozott a helye a kategóriában. A forma márkajelzés nélkül is árulkodó, az X5 volt a minta. A Szlovéniában kipróbált modellek karosszériáját egyenletesen keskeny hézagok jellemezték, az ajtó a megszokott prémiumos tompa puffanással csapódik.
Első ránézésre inkább emelt kombi az X3, de a 212 mm-es szabad magasság igazi terepjárós érték; magasra kell beülni. A külméretek alig nőttek (h x sz x m: 4648x1881x1661 mm, tengelytáv: 2810 mm), a kabin az elődhöz hasonlóan tágas, a meredek oldalfalak miatt elöl-hátul bő a fej- és a válltér.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Bár a kidolgozás színvonalas, azért akadnak részletmegoldások (rések), amelyek nem illenek az igényes környezetbe. Megszokott séma szerint épül fel az egyszerű, négy órából álló műszercsoport, s a vezető felé fordított, jól értelmezhető középkonzol is bevett BMW-s kialakítás.
Kezdetben kétféle motorral jön az X3: 2,0 l-es, közöscsöves négyhengeres gázolajossal (20d) és 3,0 l-es, duplaturbós soros hathengeres benzinessel (35i). Mindkettővel mentünk. A már többször Az év motorjának választott a 306 LE-s (400 Nm) izompacsirta jellegzetes, visítós hangja döbbenetes gyorsulással párosul, 0-ról 100 km/órára 5,7 mp alatt repíti az 1,8 tonnás vasat, már alapjárattól vehemensen húz, különösen automata váltóval.
A 184 LE-s (380 Nm) dízel karaktere miatt jobban szolgál terepen, és sokkal takarékosabb: átlagfogyasztása 5,6 l/100 km. A sima járású hathengereshez képest ez nemcsak hangosabb (bár a csendesebb dízelek közé tartozik), de alapjáraton a kormányt és a kezelőszerveket is finoman remegteti.
Az Autó 2010/11. számából