Hyundai BlueOn

Dél Korea első teljesen elektromos hajtású modelljét 2 év múlva már piacra ígéri a Hyundai. A BlueOn alapjait az i10 adta.

A BlueOn forgalmazása 2012-ben indul és azon év végére már 2500 példányt ígér a Hyundai

Közel egy éve, a 2009-es Frankfurti Autószalonon láthattuk először az elektromos hajtású i10-est. Mára 30 példányos tesztszéria is elkészült a márka és Korea első elektromos autójából, azaz a BlueOnból, melyek nemsokára Koreában kezdik meg próbaüzemüket. A 3585x1595x1540 mm-es, 81 LE (61 kW) telejesítményű elektromos motorral hajtott ötajtóst a ma szokásos nikkel fémhidrid akkumulátoroknál (azonos kapacitás mellett) 30 százalékkal könnyebb és 40 százalékkal kisebb lítium-polimer telepekkel szerelik. Ezek hagyományos 220 V-os hálózatból 6 óra alatt telíthetők, 380 V-os (ipari) gyorstöltővel 25 perc alatt 80 százalékig tölthetők. A BlueOn 140 km-es hatótávjával, 130 km/órás végsebességével és 13,1 s 100 km/órára gyorsításával lepipálja a Citroën emblémával már itthon is kapható, de Mitsubishi fejlesztésű, hamarosan a japán márka színeiben is megjelenő, a BleuOnnál valamivel kisebb méretű elektromos csöppséget.