Itthon a Volvo S60

Már láthattuk itthon, külföldön pedig vezethettük, most ismét találkoztunk az új S60-assal és mostantól a vevők is láthatják a kiállítótermekben.

Az S60 orrából nem csupán a biztonsági szenzorok és kamerák, hanem akár kitekintő kamera is előre nézhet

Kora tavasszal itthon ismerhettük meg, majd később szülőföldjén ki is próbálhattuk az S60-ast. Sokkal többet a hazai bemutatón sem tudtunk meg róla, mint eddig. Az egyelőre kétféle (2.0 T, 203 LE és 3.0 T6, 304 LE) benzines és (2.0 D3, 163 LE, valamint 2.4 D5, 205 LE) turbódízel motorokkal kapható S60 később kisebb motorokkal is megjelenik, de az már most látható, hogy a paletta egésze turbós, a váltók 6 fokozatúak, akár automaták). A legolcsóbb S60-as a belépő dízel, 8 590 000 forintért. Mindegyik S60 megkapja a lézerrel, 4-30 km/óra között akár vészfékezésre is képes városi koccanásgátló (City Safety) rendszert.

A gyalogosfelismerő elektronika akár 35 km/órás tempóról is megállítja, 80-ról még jelentősen fékezi az autót

Ezen felül akár 0-200 km/órás tartományban működő távolságtartós tempomat és sorkövető asszisztens, valamint ezek beállítása nélkül is aktív ráfutásgátló rendszer, valamint 4-35 km/órás tempó között a gázolást teljes mértékben elkerülő, 80 km/óráig a sérüléseket nagy mértékben csökkető gyalogosfelismerő rendszer egyaránt szerepelhet. Az előbbieken túl sávelhagyásra, elalvásra figyelmeztető és a holtteret ellenőrző rendszerek egyaránt elérhetők. A biztonsági kiegészítők egyenként is rendelhetők, de együttesen jóval kedvezőbb áron, 590 000 forintért kérhetők a „Biztonsági csomaggal”. Persze nem csupán biztonsági, kényelmi és luxuselemekkel, finomabbnál finomabb bőrkárpitokkal is felöltöztethető az S60. Négyféle audiorendszerének különlegessége, az újfajta, a kormánykerék elengedése nélkül is teljesen körüljárható, a Volvo hagyományai szerint magyar nyelvű menürendszer.