Tuningteszt: Nissan 370Z

Továbbörökítették a 350Z génjeit, de kevertek hozzá egy kis extra keménységet.

Tuningteszt

Negyven évvel ezelőtt indította útjára a Nissan (akkor még Datsun néven) a Z-sorozatot, a mostani modell közvetlen elődje, a 350Z hét évet élt. A padlólemez a régi, de tengelytávjából 10 centit kivágtak, s a karoszszéria is alaposan átalakult: rövidebb, szélesebb, a legfontosabb ismertetőjegyek azonban éppen csak annyira változtak, hogy az ember lássa a különbséget az előd és utódja között. A rövid lapú, de jó oldaltartású, tekerős magasságállítós üléseket a korábbinál mélyebbre csavarozták, a hely nem szűk, a középkonzol nem türemkedik a hasznos térbe, s párnázott oldala sem nyomja a nekitámaszkodó lábat. A fekete kárpitok zöme igényes bőr vagy kellemes alcantara, még a középső légbefúvók köré is puha bőrt ragasztottak. Nem illik a képbe a sok, alumíniumfestékkel bevont műanyag, a valódi könnyűfém jobban passzolna.

Elöl 245/40, hátul 275/35-ös Bridgestone gumikon és 19 colos kovácsolt alufelniken fut, kissé rázósan, főleg lassan és rossz úton. Tükrei jók, bár a hátralátás a mély üléspozíció és a vaskos hátsó oszlop miatt korlátozott. Stílusos ötlet az első sárvédők oldalindexének tetején díszelgő fém „Z” betű. A karctűrő, önjavító fényezésű csúcskivitel 16,325 millió forintba kerül
 
Kerek műszerek trónolnak a vezető előtt és a középkonzol tetején is. Hiba, hogy a benzinszint- és a vízhőmérséklet-visszajelző LED-jei nappali fényben egyáltalán nem látszanak. Utastéri rakodóhelyből több is akad, ám az ajtózsebek nagyon szűkek
 
Igen látványos a széles (elődjénél 55 mm-rel nagyobb nyomtávú) far. Szépen bőg a két csőben végződő kipufogó, leszabályozás körüli fordulatszámnál muzsika a fülnek a V6-os visítása. A magas peremű csomagtartó (különösen, hogy eltűnt belőle az előd vaskos futómű-merevítője) használható méretű, 235 l-es
    

Bővebben az Az Autó 2009/10. számában olvashat a cikk témájáról!

Videó

Bővebben az Az Autó 2009/10. számában olvashat a cikk témájáról!