Az új Golf megjelenésével az egyterű Plus is felfrissült, és végre 1,6-os dízel is van hozzá.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A megújulás kívülről tipikus ráncfelvarrás: legfeltűnőbben az orr változott, a Plusra rávarrták a VI-os Golf elejét. A valódi újdonság a három teljesítményszinttel (75, 90 és 105 LE, de a Plushoz csak a két erősebbel rendelhető) futó, hengerenkénti négyszelepes, két vezértengelyes, 1,6-os, közös csöves, változó feltöltő geometriás turbódízel. A tesztautót 90 ló hajtotta.
Karosszéria, utastér A Golf Plus értékei változatlanok: finom kidolgozás, kellemes tapintású felületek, enyhén emelt üléspozíció, tologatható hátsó üléssor.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Az ülések viszonylag nagyok és kényelmesek, nem túl kemények, de a ki-beszállást megnehezíti az első ülőlapok magas pereme. Az ajtók szélesek, és jól kitárhatók, könnyű a beszállás. Sok a praktikus kacathely (fiókok az első ülések alatt, zsebek közvetlenül az ülések szélén), a kesztyűtartó bejárata keskeny, az ajtózsebek elöl-hátul kellően szélesek, és elég hoszszúak is. A vállszélesség nem különösen nagy, de a fejtér tágas. A hátsó sor két személyre formázott, a középső hely keskeny, viszont a tologathatósággal hatalmas (45 centis) lábtér alakítható ki, így ha kell, középtávon – a magas padlómerevítés és a hátranyúló középkonzolvég ellenére – hárman is elférnek. Az utastérhez képest éles kontraszt a pakolást segítő rekeszek és trükkök nélküli csomagtartó. Pereme nem túl magas, így nem nehéz a pakolás, az ötödik ajtó kényelmesen magasra emelkedik, és könnyen csukható. A csomagtartó aszimmetrikus ülésdöntéssel, és persze a hátsó sorrészek tologatásával is bővíthető, de a támlákat előrebillentve a padló nem sík. A műszerfal lényegében változatlan, legfeltűnőbben a műszerek kiosztása és rajzolata változott. Minden jól elérhető, és finoman is működik, kellemes a magasra, kézközelbe emelt hifi és klímaközpont.
Bővebben az Az Autó 2009/9. számában olvashat a cikk témájáról!
Előnyei | Hátrányai | ||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Bővebben az Az Autó 2009/9. számában olvashat a cikk témájáról!
Soros négyhengeres, közös csöves befecskendezésű turbódízel motor, elöl keresztben beépítve. Két felülfekvő vezérműtengely, hengerenként négy szelep, változó turbógeometria, köztes hűtő. Hengerűrtartalom: 1598 cm3. Furat x löket: 79,5×80,5 mm. Teljesítmény: 90 LE/60 kW (4200/min). Nyomaték: 230 Nm (1500–2500/min). Ötfokozatú kéziváltó, elsőkerék-hajtás. Elöl segédvázas McPherson-, hátul oldalanként több lengőkaros felfüggesztés, elöl-hátul kanyarstabilizátor. Elöl-hátul tárcsafékek, elöl belső hűtéssel. Gumiméret: 195/65 R15. Csomagtér: 395 l. Üzemanyagtartály: 55 l. Hosszúság x szélesség x magasság: 4204x1759x1592 mm. Tengelytáv: 2578 mm. Saját tömeg: 1365 kg. Gyorsulás (0–100 km/h): 13,5 s. Végsebesség: 174 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 6,0/4,1/4,7 l/100 km. Tesztfogyasztás: 5,7 l/100 km. CO2: 125 g/km. Általános garancia: 2 év, kilométer-korlátozás nélkül, +1 év 150 000 km futásteljesítményig. Fényezési garancia: 3 év. Rozsdagarancia: 12 év. Szervizintervallum: rugalmas (maximum 30 000 km, vagy 2 év). Védőszárny-szolgáltatás: a márkaszervizben végzett kötelező szervizekkel folyamatosan meghosszabbodik.
Ára: 5 739 250 Ft
Bővebben az Az Autó 2009/9. számában olvashat a cikk témájáról!